Жор мастила у двигуні: причини та методи усунення масложера на прикладі Lifan 520

Змащування двигуна - одна з базових функціональних систем абсолютно будь-якого автомобіля, включаючи Lifan 520 (Breez). Адже від якості змащення пар тертя безпосередньо залежить надійність і довговічність виконавчих механізмів силового агрегату. Зрозуміло, з часом рівень моторного мастила мимовільно знижується, що може стати причиною масляного голодування двигуна!

Зниження рівня моторного мастила називають "масложером". Якщо двигун знаходиться в повністю справному стані, допустимою нормою масложера є 0,4 (л) на 1000 (км) пробігу. Звичайно, в добре поїжджених автомобілях, старше 5-7 років, норма витрати мастила буде вище, приблизно в 2-2,5 рази.

Рівень моторного мастила Ліфан 520 може знижуватися з багатьох причин, головними з них є:

  1. Знос циліндрів
  2. Знос або залягання маслозйомних кілець
  3. Знос маслозйомних ковпачків і направляючих втулок на клапанах
  4. Прорив прокладки клапанної кришки або прокладки ГБЦ
  5. Прорив прокладки масляного піддону
  6. Вичавлювання сальників на розподвалах
  7. Витиснення сальників колінчатого валу

У посадових інструкціях водія є вимога щодо щоденної перевірки рівня мастила в двигуні.

Перед ранковим запуском двигуна необхідно витягти контрольний щуп і подивитися, на якій позначці знаходиться реальний рівень мастила. Якщо змащування знаходиться нижче норми, то необхідно неодмінно долити через маслозаливну горловину відсутній обсяг мастила.

Нерідко водії Lifan 520 Breez зауважують, що мастило йде з двигуна прискореними темпами. У даному випадку водієві необхідно з'ясувати, через яке саме місце видавлює моторне мастило. Причини масложера необхідно усунути якомога швидше!

Жере мастимло двигун Ліфан 520

Діагностика жера мастила Ліфан 520

Виявити місце витоку моторного мастила буває вельми і вельми непросто. Моторне мастило може виходити в 3 напрямках:

  1. Назовні
  2. У повітровід
  3. Безпосередньо в камери згорання

Контроль рівня мастила

Діагностика зовнішніх витоків моторного мастила Ліфан 520

Найпростіше діагностувати зовнішні витоки мастила. Їх видно навіть неозброєним оком по характерних мастильних плямах і протіканню на корпусі силового агрегату Lifan 520. Але в деяких випадках масло може текти у важкодоступних місцях, які неможливо розглянути без попереднього розбору вузла.

Складнощі при діагностиці масложера Ліфан Бриз можуть виникати в наступних випадках:

  1. Течуть сальники розподільних валів
  2. Тече задній сальник колінвала

У випадку з сальниками на розподвалах, щоб розглянути вузол на предмет мастильних плям, необхідно попередньо розібрати ГРМ. Щодо заднього сальника колінвала, в цьому випадку і зовсім необхідно демонтувати КПП і знімати кошик з диском зчеплення.

Додатково складнощі можуть виникати при зносі прокладки ГБЦ Ліфан 520. При пориві даного ущільнювача масло інший раз жене не назовні, а всередину. Нерідко через порвану прокладку ГБЦ масло починає прорікати прямо в камери згоряння. Буває й таке, що моторне мастило підмішується до антифризу. Але може бути і так, що антифриз затікає в систему змащування.

Якщо в розширювальному бачку антифризу з'явилася масляна плівка, то потрібно терміново змінювати прокладку ГБЦ!

Двигун жере мастило

Як мастило потрапляє в повітровід

Багато водіїв недооцінюють небезпеку витоку масла через повітровід. Справа в тому, що змазка, яка потрапила у впускний тракт, осідає згодом на клапанах, що призводить до їх пригоряння. Через нагар на клапанах знижується компресія в циліндрах і можуть розбиватися сідла клапанів.

Щоб під клапанною кришкою не накопичувався надлишковий тиск, у ДВЗ передбачена система продування картерних газів. Повітря з ресивера подається в один кінець клапаної кришки і виходить з іншого краю. Пройшовши через мастильний сепаратор повітря потрапляє в повітровід впускного тракту.

Якщо клапанна кришка Lifan 520 відпрацювала понад 100 000 - 120 000 (км), то швидше за все масляний сепаратор знаходиться в непрацюючому стані. Через це масло може гнати прямо в повітровід. Справність масловідробника клапаної кришки перевірити не так вже й складно. Потрібно просто оглянути випускний шланг продування картерних газів. Якщо в шланзі є наліт, то прийшла пора міняти клапану кришку.

Додатково слід звернути увагу на стан дросельної заслінки. Якщо заслінка уся в нагарі, то 100% це гонить масло з системи продувки картера.

Втрата мастила через клапана

Як моторне мастило надходить у камери згоряння

Жер моторного мастила через камери згоряння спостерігається практично в 70% випадків втрати рухового мастила. Виявити масложер через камери згоряння Ліфан 520 досить просто. Потрібно лише звернути увагу на колір вихлопних газів. Вихлоп з домішкою білої або сірої димки підвищеної щільності - вірна ознака спалювання масьтла.

Якщо з глушника валить зовсім густий білий дим, то це симптом прориву прокладки ГБЦ і спалювання антифризу.

При внутрішньому витоку масла ДВЗ майстру не обійтися без контролю компресії в циліндрах. Якщо на якихось циліндрах компресія нижче норми, то це може свідчити про:

  1. Залягання або знос поршневих кілець
  2. Знос робочих поверхонь циліндрів

У деяких випадках компресія втрачається через розбите з'єднання голівки і сідла клапана. Буває і таке, що компресія втрачається через деформацію ніжки клапана.

Якщо діагностика показала, що хоча б в одному з циліндрів не вистачає компресії, то потрібно робити демонтаж головки блоку циліндрів Lifan 520. При від'єднанні ГБЦ у майстра з'явиться можливість перевірити техстан клапаннного вузла:

  1. Знос маслознімних копачків
  2. Знос втулок
  3. Деформація клапаних ніжок
  4. Наявність нагару на голівках
  5. Знос на сідлах

Втрата мастила через поршні

Але нерідко буває таке, що масло жене в камери згоряння не через клапаний вузол, а за допомогою поршневих кілець. При регулярній їзді на низьких швидкостях поршневі головки Ліфан 520 швидко обростають нагаром, через що спостерігається явище "закоксовування поршневих кілець". Тобто поршневі кільця залягають (застигають) в одному положенеії, перестаючи нівелювати температурне розширення циліндрів. Через теплові зазори починає надходити мастило в камери згоряння.

Помилкою багатьох початківців водіїв є постійна їзда на низькій швидкості. Двигуну потрібно регулярно давати жару, тобто необхідно часто розганятися до високих обертів. При швидкісній їзді відбувається самоочистка від нагару як клапанного вузла, так і поршневої групи.

При заляганні поршневих кілець Lifan 520 потрібно зняти і почистити поршневу групу! Якщо якісь з елементів поршневої помітно зносилися, їх потрібно поміняти на нові аналоги.

Якщо проводилося розточування блоку циліндрів, то необхідно міняти всю поршневу, з урахуванням ремонтного розміру (+ 0.25, 0.50 або 0.75 мм).

Залишити відгук

Пропонуємо запчастини

Кращих виробників

Запчастини Beru купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Bosh купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Continental купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Dayko купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Elring купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Febi купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Mayle купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
.