Жор мастила у двигуні: причини та методи усунення масложера на прикладі Lifan 520
Змащування двигуна - одна з базових функціональних систем абсолютно будь-якого автомобіля, включаючи Lifan 520 (Breez). Адже від якості змащення пар тертя безпосередньо залежить надійність і довговічність виконавчих механізмів силового агрегату. Зрозуміло, з часом рівень моторного мастила мимовільно знижується, що може стати причиною масляного голодування двигуна!
Зниження рівня моторного мастила називають "масложером". Якщо двигун знаходиться в повністю справному стані, допустимою нормою масложера є 0,4 (л) на 1000 (км) пробігу. Звичайно, в добре поїжджених автомобілях, старше 5-7 років, норма витрати мастила буде вище, приблизно в 2-2,5 рази.
Рівень моторного мастила Ліфан 520 може знижуватися з багатьох причин, головними з них є:
- Знос циліндрів
- Знос або залягання маслозйомних кілець
- Знос маслозйомних ковпачків і направляючих втулок на клапанах
- Прорив прокладки клапанної кришки або прокладки ГБЦ
- Прорив прокладки масляного піддону
- Вичавлювання сальників на розподвалах
- Витиснення сальників колінчатого валу
У посадових інструкціях водія є вимога щодо щоденної перевірки рівня мастила в двигуні.
Перед ранковим запуском двигуна необхідно витягти контрольний щуп і подивитися, на якій позначці знаходиться реальний рівень мастила. Якщо змащування знаходиться нижче норми, то необхідно неодмінно долити через маслозаливну горловину відсутній обсяг мастила.
Нерідко водії Lifan 520 Breez зауважують, що мастило йде з двигуна прискореними темпами. У даному випадку водієві необхідно з'ясувати, через яке саме місце видавлює моторне мастило. Причини масложера необхідно усунути якомога швидше!
Діагностика жера мастила Ліфан 520
Виявити місце витоку моторного мастила буває вельми і вельми непросто. Моторне мастило може виходити в 3 напрямках:
- Назовні
- У повітровід
- Безпосередньо в камери згорання
Діагностика зовнішніх витоків моторного мастила Ліфан 520
Найпростіше діагностувати зовнішні витоки мастила. Їх видно навіть неозброєним оком по характерних мастильних плямах і протіканню на корпусі силового агрегату Lifan 520. Але в деяких випадках масло може текти у важкодоступних місцях, які неможливо розглянути без попереднього розбору вузла.
Складнощі при діагностиці масложера Ліфан Бриз можуть виникати в наступних випадках:
- Течуть сальники розподільних валів
- Тече задній сальник колінвала
У випадку з сальниками на розподвалах, щоб розглянути вузол на предмет мастильних плям, необхідно попередньо розібрати ГРМ. Щодо заднього сальника колінвала, в цьому випадку і зовсім необхідно демонтувати КПП і знімати кошик з диском зчеплення.
Додатково складнощі можуть виникати при зносі прокладки ГБЦ Ліфан 520. При пориві даного ущільнювача масло інший раз жене не назовні, а всередину. Нерідко через порвану прокладку ГБЦ масло починає прорікати прямо в камери згоряння. Буває й таке, що моторне мастило підмішується до антифризу. Але може бути і так, що антифриз затікає в систему змащування.
Якщо в розширювальному бачку антифризу з'явилася масляна плівка, то потрібно терміново змінювати прокладку ГБЦ!
Як мастило потрапляє в повітровід
Багато водіїв недооцінюють небезпеку витоку масла через повітровід. Справа в тому, що змазка, яка потрапила у впускний тракт, осідає згодом на клапанах, що призводить до їх пригоряння. Через нагар на клапанах знижується компресія в циліндрах і можуть розбиватися сідла клапанів.
Щоб під клапанною кришкою не накопичувався надлишковий тиск, у ДВЗ передбачена система продування картерних газів. Повітря з ресивера подається в один кінець клапаної кришки і виходить з іншого краю. Пройшовши через мастильний сепаратор повітря потрапляє в повітровід впускного тракту.
Якщо клапанна кришка Lifan 520 відпрацювала понад 100 000 - 120 000 (км), то швидше за все масляний сепаратор знаходиться в непрацюючому стані. Через це масло може гнати прямо в повітровід. Справність масловідробника клапаної кришки перевірити не так вже й складно. Потрібно просто оглянути випускний шланг продування картерних газів. Якщо в шланзі є наліт, то прийшла пора міняти клапану кришку.
Додатково слід звернути увагу на стан дросельної заслінки. Якщо заслінка уся в нагарі, то 100% це гонить масло з системи продувки картера.
Як моторне мастило надходить у камери згоряння
Жер моторного мастила через камери згоряння спостерігається практично в 70% випадків втрати рухового мастила. Виявити масложер через камери згоряння Ліфан 520 досить просто. Потрібно лише звернути увагу на колір вихлопних газів. Вихлоп з домішкою білої або сірої димки підвищеної щільності - вірна ознака спалювання масьтла.
Якщо з глушника валить зовсім густий білий дим, то це симптом прориву прокладки ГБЦ і спалювання антифризу.
При внутрішньому витоку масла ДВЗ майстру не обійтися без контролю компресії в циліндрах. Якщо на якихось циліндрах компресія нижче норми, то це може свідчити про:
- Залягання або знос поршневих кілець
- Знос робочих поверхонь циліндрів
У деяких випадках компресія втрачається через розбите з'єднання голівки і сідла клапана. Буває і таке, що компресія втрачається через деформацію ніжки клапана.
Якщо діагностика показала, що хоча б в одному з циліндрів не вистачає компресії, то потрібно робити демонтаж головки блоку циліндрів Lifan 520. При від'єднанні ГБЦ у майстра з'явиться можливість перевірити техстан клапаннного вузла:
- Знос маслознімних копачків
- Знос втулок
- Деформація клапаних ніжок
- Наявність нагару на голівках
- Знос на сідлах
Але нерідко буває таке, що масло жене в камери згоряння не через клапаний вузол, а за допомогою поршневих кілець. При регулярній їзді на низьких швидкостях поршневі головки Ліфан 520 швидко обростають нагаром, через що спостерігається явище "закоксовування поршневих кілець". Тобто поршневі кільця залягають (застигають) в одному положенеії, перестаючи нівелювати температурне розширення циліндрів. Через теплові зазори починає надходити мастило в камери згоряння.
Помилкою багатьох початківців водіїв є постійна їзда на низькій швидкості. Двигуну потрібно регулярно давати жару, тобто необхідно часто розганятися до високих обертів. При швидкісній їзді відбувається самоочистка від нагару як клапанного вузла, так і поршневої групи.
При заляганні поршневих кілець Lifan 520 потрібно зняти і почистити поршневу групу! Якщо якісь з елементів поршневої помітно зносилися, їх потрібно поміняти на нові аналоги.
Якщо проводилося розточування блоку циліндрів, то необхідно міняти всю поршневу, з урахуванням ремонтного розміру (+ 0.25, 0.50 або 0.75 мм).