Заміна гумки на двірниках склоочисника

Склоочисник належить до кола тих функціональних систем автомобіля, від яких напряму залежать як комфорт, так і безпека пересування. Адже чисте лобове скло - запорука гарного обзора дороги. Як і багато інших автомобільних запчастин, склоочисник схильний до зношення. Найбільш вразливим місцем склоочисника є щітки двірників, які у народі називають просто "гумками".

 

Склоочисник може використовувати кілька видів двірників: зимові і літні. Між собою зимові та літні варіанти двірників розрізняються матеріалом виготовлення щіток. Зимові щітки використовують у своєму складі збільшений відсоток силікону. А літні щітки практично повністю виготовляються з традиційної гуми.

 

Як показує практика, щіток склоочисника середньостатистичного легкового авто вистачає в середньому на 3 року експлуатації. Навіть якщо щітки використовувати з мінімальною інтенсивністю, вони все одно "дубіють" з часом, що помітно позначається на якості чищення скла.

 

Знос щіток на двірниках склоочисника можна визначити за таким ознакам:

 

  1. Щітки залишають сліди
  2. Двірники перестали чистити певні області на склі
  3. Щітки почали скрипіти

 

Якщо двірники втратили бувалі перш експлуатаційні характеристики, не варто поспішати від них позбавлятися. Адже велика частина сучасних двірників має обслуговуєму конструкцію. В старих двірниках достатньо замінити самі щітки, це дозволить склоочиснику знову стати слухняним, акуратним і ефективним.

 

Наприкінці огляду є відео, автор якого наочно демонструє процес заміни гумки на двірниках склоочисника.

 

Двірник

 

Покрокова Інструкція, як замінити щітки на двірників

Переважна більшість сучасних автомобілів використовує так звані безкаркасні двірники. Головною особливістю склоочисника з безкаркасною конструкцією є можливість легко підлаштовуватися під вигин скляної поверхні. Відсутність жорсткого каркасу робить двірники дуже гнучкими і навіть еластичними.

Щітки безкаркасних двірників змінюються за наступною схемою:

  • Зупиняємо автівку і глушимо двигун, повністю вимикаємо запалювання, але ключ витягати не потрібно.
  • Переводимо склоочисник в режим сервісного обслуговування. Велика частина іномарок дозволяє активувати режим сервісу двірників наступним чином: вставляємо ключик у замок запалювання, включаємо запалювання (двигун заводити не потрібно), вимикаємо запалювання (ключ залишається в замку), натискаємо кнопку включення склоочисника. Все, двірники самостійно піднімаються в суворо горизонтальне положення, з якого з ними найпростіше возитися. Не забудьте по закінченню даної процедури витягти ключ із замка запалювання.

Піднімаємо двірники

  • Відводимо кожен з вертикально піднятих двірників на себе, тобто від скла. Зверніть увагу, дану процедуру не радиться робити на морозі.

Відводимо двірники

  • Відкриваємо замок, за допомогою якого двірник фіксується до утримувача склоочисника. Як правило, щоб відкрити даний замок, необхідно стиснути фіксатори. Але принцип фіксації щіток може відрізнятися на автомобілях різних марок.

Відкриваємо замок

  • Знімаємо двірник. Його потрібно просто вивести з зачеплення з утримувачем.

Знімаємо двірник

 

Від'єднаний двірник неприпустимо згинати або розгинати. В іншому випадку щітка буде неправильно прилягати до поверхні скла.

 

  • Від’єднуємо основну заглушку. Головна заглушка знаходиться з того боку щітки, на якій гумка зафіксована в нерухомому положенні. Щоб зняти заглушку, її необхідно спочатку підчепити з бічних сторін. Майстру буде потрібен тонкий і плоский інструмент, за типом викрутки.

Від’єднуємо основну заглушку

 

Додаткову ж заглушку, яка знаходиться з протилежної сторони щітки, можна і не від'єднувати. Додаткову заглушку раціонально знімати лише для її заміни на новий аналог. Набори гарних якісних гумок нерідко комплектуються і бічними заглушками.

 

  • Відгинаємо скобу, яка жорстко фіксує гумку. Скоба зазвичай відгинається на 3-4 (мм). Сильно і часто її відгинати не варто, так як метал скоби попросту перегнеться і лусне.

Відгинаємо скобу

  • Вилучаємо гумку (щітку). Її потрібно просто витягнути. Якщо скоба відігнута, гумку більше нічого не повинно тримати.

Вилучаємо гумку

 

Коли гумка витягнута, можна йти в магазин і замовляти такий же тип щітки. Гумка може мати безліч різновидів робочого профілю. Фахівці не радять купувати гумку навмання. Нетиповий для конкретного взятого двірника профіль гумки може зробити роботу склоочисника малоефективною.

 

  • Підрізаємо нову гумка у розмір зі старою. Якщо на старій гумці мається насічка для скоби, її потрібно зробити і на новій щітці. В іншому випадку скоба може неміцно зафіксувати щітку. Зверніть увагу, нова гумка має на робочій поверхні спеціальне напилення. За робочу частину гумки взагалі краще не братися.
  • Ставимо гумку на місце.
  • Притискаємо щітку скобою.
  • Одягаємо ковпачок.
  • Встановлюємо двірник назад на утримувач.
  • Повторюємо всі вищеописані операції на протилежному, а також задньому двірниках.
  • Включаємо запалювання і перевіряємо роботу переднього і заднього склоочисників.

 

Які ще існують типи склоочисників

 

Крім безкаркасних щіток зустрічаються ще й каркасні, а також гібридні. До речі, в минулому практично всі автомобілі комплектувалися двірниками каркасного типу. Склоочисники з каркасною конструкцією мають високу жорсткість. Вони не схильні до деформації, як це може відбуватися з безкаркасними аналогами.

 

Каркасний двірник

 

Головним недоліком каркасних щіток є слабка сумісність з обтічними аеродинамічними типами скла. Додатково двірники каркасного типу ще мають дуже складну конструкцію, тобто в них є чому зношуватися, саме цим каркасні конструкції і поступаються більш сучасним безкаркасним моделям.

 

Щодо склоочисників з гібридними двірниками, вони зазвичай використовуються в автомобілях представницького класу. Надійній і водночас гнучкій конструкції гібридних двірників можна довірити чистку дорогих панорамних вікон.

 

Гібридний двірник

 

Всі вищеназвані типи двірників дозволяють виробляти легку і просту заміну гумок.

 

Крім типу каркаса двірників склоочисники відрізняються ще й по сезонності. В самому початку огляду була згадка, що в зимових двірниках нерідко використовується силіконова щітка. Справа в тому, що силікон дуже стойко переносить негативну дію низьких температур. Гума ж здебільшого просто дубіє на морозі, а з настанням весни банально тріскається.

 

Крім силіконових щіток зимові двірники часто і густо використовують вітрові щити. Даний захист представлений широкими накладками, які покликані захищати самі гумки від негативного впливу опадів. Найбільш часто щитами оснащуються каркасні двірники, що дозволяє продовжити життя рухомим з'єднанням щіток.

 

 

Додаткова інформація

 

Звісно, крім самих щіток на двірниках в автомобільному скоочиснику є ще маса інших слабких місць, хоч і не таких явних, як гумки. Будь-який склоочисник має у своєму складі так звану трапецію, за допомогою якої двигун передає головне робоче зусилля двірникам.

 

Трапеція має властивість розбовтуватися на шарнірних з'єднаннях. Наявність люфтів в трапеції робить двірники малоефективними. Щітки починають нещільно прилягати до скла, а також помітно зменшують робочий хід двірників.

 

Крім щіток і трапеції іноді може виходити з ладу і сам привід, тобто мотор склоочисника. Фахівці наполегливо радять перевіряти техстан усіх компонентів склоочисника, від щіток до трапеції і двигуна, хоча б 1 раз на рік. Досвідчені майстри зазвичай здійснюють сервіс склоочисника наприкінці літа, перед настанням осінньо-зимового сезону, який характеризується великими опадами.

 

Залишити відгук

Пропонуємо запчастини

Кращих виробників

Запчастини Beru купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Bosh купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Continental купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Dayko купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Elring купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Febi купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Mayle купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
.