Заміна ременя ГРМ, роликів і помпи Деу Ланос 1.5

Заміна ременя ГРМ автомобіля ZAZ Lanos - трудомістке і відповідальне завдання, яке вимагає професійного підходу. Ремінь ГРМ рекомендується змінювати кожні 60 000 (км) пробігу. При цьому з періодичністю 30 000 (км) пробігу необхідно оглядати запчастини ЗАЗ Ланос в районі газорозподільного вузла.

Щодо водяної помпи, насос системи охолодження слід міняти кожні 120 000 (км) пробігу. Зазвичай помпа змінюється разом з кожним другим ременем ГРМ.

ГРМ ЗАЗ Ланос

Артикул ременя ГРМ Daewoo Lanos: 1987949194 (двигун 1.5), 96183353 (двигун 1.5), CT536 (двигун 1.3 і 1.4), GT 5027 (двигун 1.3 і 1.4), 96352407-GM (двигун 1.5).

Артикул водяної помпи: 245.1307010.03 (двигун 1.3 і 1.4), 96872704 (двигун 1.5), 96352648 (двигун 1.5), 96351284 (двигун 1.6).

Артикул роликів: 531010130-INA (натяжний, двигун 1.5), 96350550-REX (натяжний, двигун 1.5 і 1.6), 96350526 (опорний, двигун 1.5 і 1.6).

Ролики газорозподільного механізму Деу Ланос рекомендується змінювати при кожній заміні ременя ГРМ. Якщо залишити старі ролики, вони неодмінно почнуть шуміти і прискорять знос ремінної передачі!

Заміна ГРМ ЗАЗ Ланос

Варто відразу зауважити, що автомобіль ZAZ Lanos поставлявся з різними моторами. Зустрічаються моделі з двигунами: МеМЗ (обсяг 1.3 і 1.4); A14SMS, A15SMS і A16SMS; F14D3 і F16D3. Різні серії двигунів (МеМЗ, SMS і D3) використовують різні варіанти ГРМ.

Зрозуміло, в цілому схема обслуговування ГРМ для всіх двигунів є загальною. Розрізнятися можуть лише деякі деталі. В огляді представлена схема сервісу ГРМ на двигуні A15SMS. Інструкція повністю застосовна і до Деу Ланос з двигунами A14SMS і A16SMS.

Ключовою відмінністю обслуговування ГРМ на A15SMS від ГРМ на F14D3 і F16D3 є принцип натяжки ременя ГРМ. Якщо на двигунах серії SMS ремінь натягується роликом, то на двигунах серії D3, а також D4, ремінь натягується водяною помпою. В іншому істотних відмінностей у схемі обслуговування ГРМ на двигунах різних серій немає.

Схема заміни ременя ГРМ на ZAZ Lanos з двигуном A15SMS (A14SMS і A16SMS)

  • Якщо в ході сервісу ГРМ планується міняти водяну помпу, то доведеться зливати антифриз. У нижньому кутку радіатора можна знайти зливний вентиль.
  • Обов'язково від'єднуємо клему "-" від батарейного блоку.
  • Від'єднуємо корпус повітряного фільтра.

Від'єднуємо корпус повітряного фільтра

  • Від'єднуємо ремінь генератора, його ще називають ременем допоміжних агрегатів. Щоб зняти ремінь, доведеться спочатку прибрати натяг ремінної передачі. Цей ремінь натягується генератором. Прибирається натяг ременя наступним чином, потрібно лише послабити болт на натяжній планці і нижній болт кріплення генератора ЗАЗ Ланос.

Від'єднуємо ремінь генератора

  • Якщо автомобіль укомплектований системою гідропідсилення рульового управління, то доведеться зняти шків з насоса ГУР. Якщо не від'єднати шків, то не вийде зручно підібратися до ременя газорозподільного механізму.

Зняти шків з насоса ГУР

Відкручуємо і знімаємо верхній кожух ГРМ

  • Поєднуємо контрольні мітки ГРМ. Для цього потрібно підняти переднє колесо з правого боку і зняти його. Додатково необхідно демонтувати бризковик. Щоб поставити ГРМ по контрольних мітках, необхідно прокрутити шків колінвала по ходу годинникової стрілки.

Поєднуємо контрольні мітки ГРМ

При поєднанні контрольних міток газорозподільного механізму ZAZ Lanos поршень у першому циліндрі займає верхню мертву точку. Це нульова фаза ГРМ, в якій необхідно обслуговувати газорозподільний механізм.

  • Демонтуємо шків колінвала. Для кріплення шківа використовується болт на 27 (зустрічаються варіанти на 30 і 32). Даний болт закручується з високим моментом сили. При відкручуванні шківа неодмінно почне провертатися ГРМ, що зіб'є контрольні мітки. Застопорити шків можна як педаллю гальма, так і маховиком.

Демонтуємо шків колінвала

Якщо помічника немає, щоб вичавити гальмо, тоді слід відкрити на КПП гумову заглушку і просто вставити в технологічний отвір маховика ударну викрутку.

Знімаємо нижній захисний кожух ГРМ

  • Послаблюємо натягнення ременя ГРМ. Щоб це зробити, потрібно послабити болт і провернути по годинниковій стрілці ричаг натяжного ролика. У важелі є отвір. Його потрібно поєднати з отвором на власнику ролика і вставити в з'єднані отвори штифт. Це дозволить застопорити натяжний ролик у стислому стані.

Послаблюємо натягнення ременя ГРМ

  • Знімаємо старий ремінь ГРМ. Додатково потрібно зняти натяжний і опорний ролики Деу Ланос.

Знімаємо старий ремінь ГРМ

Можна перемикатися на демонтаж насоса охолоджувальної рідини. Він знаходиться за заднім кожухом ГРМ. Варто окремо зауважити, при заміні помпи з'явиться доступ до сальника розподвала, а також до термостату. Необхідно скористатися нагодою і провести планову заміну важкодоступних деталей.

  • Відєднуємо зубчасте колесо розподвалу. Щоб зняти шестерню, необхідно викрутити центральний болт. Відкручувати і знімати шестерню слід акуратно, щоб не збити положення контрольної мітки. Відразу за шестернею знаходиться сальник, який обов'язково потрібно поміняти!

Від’єднуємо зубчасте колесо розподвалу

  • Знімаємо задній кожух ГРМ. Захисту має 4 точки фіксації.

Знімаємо задній кожух ГРМ

  • Від'єднуємо стару помпу. Вона тримається на 3 болтах.

Від'єднуємо стару помпу

  • Змінюємо насос на повністю новий аналог. Помпу слід ставити на нову прокладку. Не забудьте змінити термостат Daewoo Lanos!
  • Всі, можна збирати вузол у зворотній послідовності.

Для натяжки ременя ГРМ необхідно поєднати контрольні мітки натяжного ролика і затягнути кріпильний болт.

Додаткова інформація

До заміни ременя ГРМ необхідно ставитися дуже серйозно. Справа в тому, що при обриві ремінної передачі гне клапана. Практично 70% випадків обриву ременя ГРМ на ЗАЗ Ланос пов'язані з недотриманням термінів заміни ременя!

Досвідчені майстри обов'язково і неодмінно звертають увагу на наявність мастильної плівки на старому ремені ГРМ. Якщо поверхня ременя в мастилі, то перед безпосередньою заміною ремінної передачі потрібно буде замінити сальник розподільного валу і передній сальник колінвалу.

Не рекомендується використовувати старий ремінь ГРМ, навіть якщо він буде мати чудовий зовнішній вигляд. З часом ремінна передача розтягується, що веде до її перескакування по зубах шестерен ГРМ!

Залишити відгук

Пропонуємо запчастини

Кращих виробників

Запчастини Beru купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Bosh купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Continental купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Dayko купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Elring купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Febi купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Mayle купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
.