Заміна підшипників генератора Ланос

Язик не повернеться назвати заводський генератор ZAZ Lanos слабким місцем цього авто. Зазвичай він вірою та правдою служить по 100 000 і навіть 150 000 (км) пробігу. Цьому сприяють якісні запчастини ЗАЗ Ланос, використовувані при виробництві даного вузла. Але після пробігу 150 000 (км) потенціал штатного генератора практично відразу зникає.

 

Грамотні майстри зазвичай не чекають, коли генератор почне вередувати. Багато хто з майстрів починають обслуговувати генератор задовго до порогової позначки пробігу.

 

В генераторі повно пар тертя, які потребують регулярного контролю. Раніше за всіх зношуються підшипники генератора. На знос підшипників буде натякати сторонній шум. На початку це звичайний "спів", на який переважна більшість водіїв просто не звертають увагу. По мірі зносу підшипників непомітний спів поступово перетворюється у гучний гул, а потім у відвертий скрегіт.

 

Небезпека використання генератора зі зношеними підшипниками таїться в наступному:

 

  • Зношені підшипники розігріваються до високих температур, мало не до Красна. Через це перегрівається корпус генератора і всі розташовані поруч дроти зі шлангами.
  • Зношені підшипники часто заклинюють. Зазвичай через великий опір лопається ремінь генератора, Без приводного ременя генератор перестає виробляти електроенергію. Живлення бортової електромережі цілком і повністю перекладається на акумулятор. Довго їздити на одному АКБ навряд чи вийде.
  • Через зношення підшипників вал ротора знаходить перекіс. В запущених випадках обмотка ротора починає затирати обмотку статора. Через це обмотка генератора в якомусь місці попросту обривається.

 

Розібраний генератор

 

Ремонт генератора ZAZ Lanos

 

Офіційно генератори більшої частини автомобілів є необслуговуваними. Виробник Daewoo Lanos радить ремонтувати зношений генератор звичайною заміною на новий аналог. Зрозуміло, так легше й швидше. Але от тільки замовнику доведеться викласти за новий генератор General Motors близько $100.

 

Далеко не кожен водій готовий вкладати кошти в купівлю настільки дорогої деталі. Тому багато майстрів практикують вузловий ремонт генератора. Вклавши всього $10-15 можна відновити нормальну роботу цього вузла. Наприкінці огляду викладений відеоролик, автор якого наочно демонструє всі етапи ремонту генератора.

 

Ремонт генератора починається з його демонтажу. На Деу Ланос з двигуном 1,5 та 1,6 генератор винесено на зворотний бік мотора, що створює деякі складності.

 

Як зняти генератор

 

  • Зупиняємося на ремонтному майданчику, глушимо двигун і повністю вимикаємо займання.
  • Відкриваємо капот і відключаємо мінусову клему від акумуляторного блоку.
  • Від’єднуємо корпус повітряного фільтра. Додатково необхідно від'єднати рукав повітровода, що підключається до дросельної заслінки.

Від’єднуємо корпус повітряного фільтра

  • Послаблюємо гайку на натяжній планці генератора. Тобто повністю викручувати метиз не потрібно. Для ослаблення гайки достатньо провернути її на 2-3 оберти. Дана гайка послаблюється для того, щоб з'явилася можливість зрушити генератор до блоку циліндрів.

Послаблюємо гайку на натяжній планці генератора

  • Послаблюємо гайки на болтах нижнього кріплення генератора. Знизу генератор зафіксований в 2 місцях. Знову ж таки, гайки не потрібно викручувати повністю. Гайки викручуються лише на 2-3 витка.

Послаблюємо гайки на болтах

Коли верхнє та нижні кріплення послаблені, генератор сам зрушиться в бік блоку циліндрів. Даний момент дозволяє послабити натяжку ременя генератора.

  • Скидаємо ремінь генератора зі шківа.

Скидаємо ремінь генератора зі шківа

  • Відключаємо дротову колодку. На ній передбачений стопорний фіксатор. Щоб витягти колодку, потрібно спочатку віджати фіксатор.

Відключаємо дротову колодку

  • Від’єднуємо дріт маси генератора. Кінчик дроту маси створений у вигляді кільцевої клеми, яка притискається гайкою. Для від'єднання дроту необхідно відкрутити гайку і зняти клему зі шпильки.

Від’єднуємо дріт маси генератора

  • Повністю викручуємо верхнє та нижнє кріплення генератора. Зверху генератор тримається на натяжній планці, кріпленням виступає болт із гайкою. Знизу генератор тримається на двох провушинах, кріпленням виступають 2 болта і 2 гайки.

Зверніть увагу, при зворотній установці генератора нижні метизи необхідно остаточно затягувати тільки після натяжки ременя.

  • Демонтуємо генератор. Його можна витягти тільки через верх. Переносимо демонтований генератор на слюсарний стіл.

Демонтуємо генератор

Особливих складнощів при від'єднання генератора ZAZ Lznos бути не повинно. Основна заковика полягає лише в незручному розташуванні генератора. Майстру з широкою долонею буде складно підібратися до низового кріплення. Нижче представлений відеоролик, автор якого наочно показує процес демонтажу генератора на даному автомобілі.

 

 

Як розібрати генератор і замінити підшипники

Хоч генераторний вузол офіційно і є необслуговуваним, його цілком реально розібрати практично до гвинтика.

 

  • Першим ділом розмічаємо положення кришок генератора щодо один одного. При зборі генератора кришки потрібно поставити точно за мітками.

Розмічаємо положення кришок генератора

  • Знімаємо пластикову кришку. Вона тримається на 2 штифтах. Самі штифти витягти не вийде, тому потрібно їх просто проштовхнути вниз. Для проштовхування штифтів слід скористатися шилом або маленькою викруткою.

Знімаємо пластикову кришку

  • Знімаємо кришку заднього підшипника. Це робиться описаним вище способом. Тобто потрібно проштовхнути штифти вниз.

Знімаємо кришку заднього підшипника

  • Відкручуємо стяжні болти (3 шт), якими прижимаются передня і задня кришки генератора.

Відкручуємо стяжні болти

  • Знімаємо задню кришку. В ній знаходиться обмотка статора.

Знімаємо задню кришку

  • Знімаємо шків генератора. Це зробити досить непросто. Шків притиснутий гайкою під накидну головку на 24. При виробництві генератора дана гайка сідає на фіксатор різьби. При відкручуванні гайки слід докласти чималу силу.

Знімаємо шків генератора

Вся проблема полягає у тому, що цю частину генератора не можна фіксувати в лещатах. Слід просити напарника, щоб він тримав передню кришку і вал ротора. Сам же майстер повинен скористатися або пневматичним гайковертом, або накидним ключем на 24 з подовженою рукояткою. Якщо використано накидний ключ, то необхідно різкими ударами молотка бити по краю ручки. Приклад на фото нижче.

Відкручування гайки

  • Виймаємо шайбу, яка перебуває за шківом.

Виймаємо шайбу

  • Вибиваємо з передньої кришки вал ротора. В якості молотка слід використовувати неметалеву киянку. Якщо ж киянки під рукою немає, то допустимо вибивати вал молотком, але через дерев'яну наставку.

Вибиваємо з передньої кришки вал ротора

Все, доступ до підшипників відкритий. Самі підшипники будуть або в кришках, передньої і задньої, або на кінцях валу ротора.

  • Міняємо старі підшипники на нові. Підшипники слід встановлювати в посадкові місця на кришках. Попередньо посадкові місця слід добре почистити і злегка змазати моторним мастилом. При напресуванні підшипників на вал ротора слід трохи змастити як кінчики поверхонь валу, так і внутрішні поверхні підшипників.

Міняємо старі підшипники на нові

  •  

Додаткова інформація

 

При сервісі генератора ЗАЗ Ланос слід приділити увагу й іншим його елементам. При демонтажі та розбиранні генератора стають доступними:

 

  1. Діодний міст
  2. Регулятор напруги
  3. Щітки електроприводу

 

Досвідчені майстри користуються нагодою та додатково проточують контактні доріжки на струмознімному механізмі.

 

Сервісне обслуговування буде особливо ефективним для генератора з порівняно невеликим пробігом. Радиться обслуговувати генератор через кожні 50 000 (км) пробігу.

 

Сервіс старого генератора може не принести потрібного ефекту. Справа в тому, що з ростом пробігу збільшується знос посадочних місць під підшипники. Нерідко може спостерігатися деформація валу ротора. Ближче до пробігу 150 000 (км) обмотка на статорі й роторі зазвичай вже потребує перемотування. Вартість комплексного ремонту старого генератора зазвичай прирівнюється до ціни нового генератора.

 

Залишити відгук

Пропонуємо запчастини

Кращих виробників

Запчастини Beru купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Bosh купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Continental купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Dayko купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Elring купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Febi купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Mayle купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
.