Заміна моторного мастила 5w-40 Чері Тіго, промивання двигуна

Двигун китайського кросовера Chery Tiggo вимагає до себе найуважнішого і ввічливішого відношення. Силовий агрегат цього китайця проявляє високу чутливість до якості моторного мастила. При недостатньому рівні моторного мастила, зміні його в'язкості або зменшенні протоки на приладовій панелі починає блимати аварійний індикатор у вигляді масельнички.

Виробник Чері Тіго рекомендує використовувати моторне мастило, що відповідає стандартам якості API SL. При цьому в'язкість мастила повинна мати приналежність до класу SAE 5w-30, 10w-40 або 10w-30.

Моторне мастило Chery Tiggo вимагає заміни 1 раз на рік або через кожні 10 000 (км) пробігу. Така періодичність заміни мастила є стандартною. Якщо ж автомобіль експлуатується в якихось важких режимах або в умовах сильно запиленої місцевості, то термін заміни моторного мастила можна сміливо скоротити до 7000 або навіть 5000 (км) пробігу.

Заміна моторного мастила Чері Тіго - проста сервісна операція. У досвідченого майстра йде на заміну мастила близько 20-30 хвилин.

Заміна мастила

Як замінити моторне мастило Chery Tiggo

Моторне мастило рекомендується міняти на гарячому двигуні. Краще всього робити заміну мастила після 30-хвилинної поїздки. Під час роботи мотора мастило нагрівається, стаючи більш рідким. Рідке мастило повніше і швидше стікатиме з робочих поверхонь ДВЗ.

Зупинивши мотор треба почекати близько 10 хвилин, щоб якомога більше моторного мастила сплило в піддон.

При сливі рухового мастила треба дотримуватися обережності, оскільки гаряче мастило залишає на шкірі важкі опіки! Грамотні майстри використовують при зливі моторного мастила рукавички, захисні окуляри і кофту з довгим рукавом.

  • Заїжджаємо на оглядову яму, але можна скористатися і естакадою або підйомником. Глушимо мотор і повністю вимикаємо запалення. Ключі кладемо в кишеню. Обов'язково зупиніть хід машини ручним гальмом!
  • Демонтуємо захист масляного піддону двигуна. Захист тримається на 4 болтах (фіксація до поперечки кузова) і 2 гайках (фіксація до поперечки передньої підвіски). Захист масляного піддону передбачений далеко не у всіх модифікаціях Чері Тіго. Якщо захисту немає, то пропускаємо цей крок.

Демонтуємо захист масляного піддону двигуна

Варто окремо відмітити, що кріплення захисту масляного піддону знаходиться у самої дороги. Якщо даний метиз не змащувати і не тримати в чистоті, то кріплення швидко іржавіє, що може створити помітну проблему при від'єднанні захисту. Досвідчені майстри обов'язково використовують при закручуванні цього кріплення мастило-консервант, за типом автомобільної мовілі.

  • Очищаємо увесь простір навколо зливної пробки піддону і масляного фільтру. При очищенні слід звернув увага на наявність патьоків і слідів мастиила на корпусі піддону. Якщо з-під пробки підтікає мастило, то треба в обов'язковому порядку поміняти мідну/алюмінієву шайбу, що виконує роль прокладення.
  • Ставимо під злив місткість для збору відпрацьованого мастила. При спуску відробітку зазвичай виходить 4,5 (л) рідоти. Краще всього використати для збору старої олії 5-літрову ПЕТ-баклашку.
  • Відкручуємо зливну пробку. Майстрові знадобиться ріжковий ключ на 17.

Відкручуємо зливну пробку

При відкручуванні пробки із зливу хлине гаряча олія. Від розжареного мастила краще триматися чимдалі.

Щоб прискорити процес зливу старого моторного мастила, слід відкрити капот і викрутити пробку на мастилозаливній горловині двигуна. Сама пробка знаходиться за захисним пластиковим кожухом. Для діставання доступу до горловини заливки мастила необов'язково від'єднувати захисний кожух. У пластиковому захисті передбачений люк, прикритий кришкою. Від'єднуємо кришку, вона тримається на клямках, і викручуємо пробку.

Заливна горловина

  • Чекаємо, поки не стече відробіток. На розігрітому двигуні мастило стікає дуже швидко, за 5-7 хвилин.

Зливання

Зверніть увагу, виливати відпрацьовану олію просто на землю або в каналізацію строго заборонено! Відробітком можна надовго отруїти не лише землю, а і грунтові води. Грамотні майстри застосовують відпрацьоване мастило для опалювання. Існує безліч різновидів нагрівачів, від буржуйок до теплових гармат, які працюють на відпрацьованій олії. Деякі підприємства навіть викупляють відробіток.

  • Уважно оглядаємо кільце ущільнювача на зливній пробці. Якщо шайба пережата або зкорчена, міняємо її на нову.

Уважно оглядаємо кільце ущільнювача на зливній пробці

  • Закручуємо зливну пробку на масляному піддоні.

Промивати або не промивати двигун

Промивання мотора Chery Tiggo актуальне лише у тому випадку, коли в двигун планується заливати мастило з іншою в'язкістю. У інших же випадках мотор можна не чистити.

Зверніть увагу, промивання двигуна треба робити із старим масляним фільтром. Тому не варто поспішати ставити новий елемент, що фільтрує.

Промивання двигуна зазвичай проводять новим масчтилом, яке планується використовувати надалі. Для промивання в мотор слід залити олію по рівень нижньої риски (MIN) на вимірювальному щупі. Далі слід запустити мотор і залишити його працювати на холостому ході не менше 10 хвилин. Після цього старе мастило треба злити. Все, можна приступати до заправки двигуна новим мастилом.

Заливаємо мастило

Перед безпосередньою заливкою олії необхідно поміняти старий масляний фільтр. Робиться це таким чином.

  • Викручуємо старий фільтр спеціальним знімачем. Приклад знімача на фото нижче.

Викручуємо старий фільтр спеціальним знімачем

Якщо знімача масляних фільтрів в наявності немає, то можна вийти з ситуації за допомогою ударної викрутки. Тобто треба проколоти фільтр наскрізь і викрутити його. Викрутка виступатиме зручним важелем. Проколювати фільтр рекомендується ближче до основи. Проколоти фільтр просто. Досить лише встановити шліц в місці проколу і ударити по руків'ю молотком.

  • Заливаємо в новий фільтр 150-200 (мл) нового моторного мастила, яким планується заправляти двигун. Це треба для того, що б виключити роботу мотора на суху, поки мастило проганятиметься по системі, видавлюючи повітряну пробку.

Заливаємо в новий фільтр 150-200 (мл) нового моторного мастила

  • Закручуємо новий фільтр. Фільтр закручується строго вручну, на 3/4 оберти, після зіткнення кільця ущільнювача з блоком циліндрів. Якщо затягнути фільтр знімачем, та ще і з додатком сили, то фільтр можна і зовсім не викрутити при наступному ТО.

При цьому слід звернув увага на гумове кілечко ущільнювача фільтру. Зазвичай гарні масляні фільтри з дорогого сегменту поставляються разом з колечком, яке заздалегідь оброблене спеціальним мастилом. Якщо поставити фільтр з сухим кільцем, то буде проблематично його відкручувати при наступному ТО.

  • Вставляємо в мастилозаливну горловину воронку і ллємо в двигун нову олію.

Заливаємо нове мастило

Багато майстрів роблять помилку, намагаючись акуратно залити мастило без лійки. Практично кожен другий подібний випадок закінчується проливанням олії на клапанну кришку. Все б нічого, але доступ до клапанної кришки прикритий пластиковим захистом. Через це часто і густо пролита олія оставляется розтікатися по клапанній кришці, стінкам ГБЦ і блоку циліндрів. Пролита на двигун олія почне з часом виділяти неприємний запах гару, який відчуватиметься навіть в салоні!

У Чері Тіго з двигуном практично будь-якої модифікації поміщається 4,5-4,7 (л) нового мастила.

  • Контролюємо рівень олії по щупу. Рівень нового мастила повинен діставати верхню риску (відмітка MAX).

Контролюємо рівень олії по щупу

  • Заводимо мотор і даємо двигуну попрацювати на холостому ході близько 10 хвилин. Потім слід провести контрольну перевірку рівня мастила. Але при цьому слід враховувати, що гаряча олія має властивість розширюватися. Якщо рівень мастила впав, із-за витіснення повітряної пробки, поповнюємо мастило до відмітки MAX.

Мастило якої в'язкості вибрати

Відпочатку двигун Chery Tiggo розрахований на наступні види мастила:

  1. 5w-30
  2. 10w-40
  3. 10w-30

Як правило, мастило 5w-30 використовується в тих випадках, коли машина їздить в умовах прохолодного континентального клімату. Якщо ж китайський кросовер колесить по дорогах в помірній кліматичній зоні, то в мотор прийнято лити 10w-40 або 10w-30.

Стосовно вибору між 10w-40 і 10w-30, обидва типи мастила мають право на життя. Мастило 10w-40 має на порядок більш високу в'язкість, ніж 10w-30. Мастило 10w-40 дуже добре себе зарекомендувало в теплий період року. Густе мастило не перетворюватиметься при літньому пригріві у воду.

Мастило ж 10w-30 гарне для зимового сезону. Невисока в'язкість такого мастила не дозволить олії перетворюватися в густе желе на морозі.

 

» Всі статті

Пропонуємо запчастини

Кращих виробників

brand
brand
brand
brand
brand
brand
brand
.