Заміна антифризу Шевроле Лачетті 1.8, промивання системи охолодження

Система охолодження двигуна Chevrolet Lacetti ефективно відводитиме тепло від гарячого мотора тільки за умови своєчасного обслуговування контура циркуляції охолоджувальної рідини (ОР). Основу сервісу системи охолодження ДВЗ складає заміна антифризу.

Велика частина модифікацій Шевроле Лачетті використовує як охолоджувальну рідину антифриз G12, термін його служби: 3 роки або 45 000 (км) пробігу. У ТОПових преміум комплектаціях використовується антифриз марки G13, термін його служби: 5 років або 240 000 (км) пробігу.

Система охолодження двигуна Chevrolet Lacetti вміщує в себе від 7,2 до 7,5 літрів охолоджувальної рідини, залежно від модифікації мотора. Для зливу відпрацьованої ОР потрібна місткість обсягом не менше 8 літрів.

Сама робота по заміні антифризу є нескладною. Заковика може виникнути хіба що при підготовці нового антифризу. Цей огляд допоможе прояснити незрозумілі моменти, які торкаються зливу відпрацьованого антифризу, розмішування нової ОР і її заливки в циркуляційний контур системи охолодження мотора.

Заміна антифризу

Як злити старий антифриз

Зверніть увагу, будь-які охолоджувальні рідини є токсичними. З цієї причини ні в якому разі не можна виливати відпрацьований антифриз Шевроле Лачетті просто на землю. Вилита в недозволеному місці охолоджувальна рідина може отруїти як грунт, так і грунтові води! Стару ОР необхідно збирати в спеціальну тару і здавати її на утилізацію у відповідну службу.

Зрозуміло, не треба забувати і про засоби індивідуального захисту. Грамотний майстер не доторкнеться до антифризу без респіратора, захисних окулярів і рукавичок.

  • Заїжджаємо на естакаду або оглядову яму. Автомобіль при цьому повинен знаходитися в горизонтально рівному положенні.
  • Даємо мотору час охолодитися. Зливати гарячий антифриз неприпустимо! По-перше, можна обпектися. По-друге, спустошуючи гарячий двигун стінки циркуляційного контура переживуть "шок", від різкого охолодження. Через різку зміну температурного режиму робочі поверхні системи охолодження можуть покритися мікротріщинами.
  • Від'єднуємо захист масляного картера мотора. Багато майстрів зливають відробіток зі встановленим захистом. Але в цьому випадку буде складно добитися акуратного зливу ОР.

Від'єднуємо захист масляного картера мотора

  • Відкручуємо зливний вентиль. Він знаходиться знизу радіатора, з боку водійського місця. Для відкручування вентиля можна скористатися як викруткою, так і накидною голівкою на 7.

Відкручуємо зливний вентиль

Для прискорення процесу зливу необхідно викрутити кришку на розширювальному бачку ОР.

  • Спускаємо відпрацьований антифриз в заздалегідь підставлену під радіатор ємність. Щоб злити стару рідину гранично акуратно, багато майстрів користуються подовжувальним шлангом. Приклад на фото нижче.

Злив

Антифриз треба злити акуратно, щоб поменше рідині розплеснулося по сторонах. Річ у тому, що об'єм антифризу, що вийшов, необхідно буде заміряти. Це треба для розрахунку об'єму нового антифризу. Адже в контурі циркуляції охолоджувальної рідини Chevrolet Lacetti залишається деякий об'єм відробітку, близько 15-20%. Якщо залити приготований антифриз без урахування залишку, то стара рідина підмісить до свіжої ОР, істотно понизивши концентрацію присадок.

Чи треба промивати систему охолодження двигуна

Якщо антифриз зливався для ремонту мотора (заміни водяної помпи, демонтажу ГБЦ та ін.), то у більшості випадків досвідчені майстри обходяться без промивання. Виняток становлять лише випадки, коли антифриз зливався для ремонту, але на відмітці пробігу, коли охолоджувальна рідина вже потребує заміни.

Якщо робиться планова заміна антифризу Шевроле Лачетті, то фахівці настійно рекомендують робити промивання циркуляційного контура. Річ у тому, що за час експлуатації авто канали циркуляції антифризу засмічуються як осадом від присадок, так і іржею.

Промивання

Зазвичай систему охолодження промивають звичайною дистильованою водою. Але на ринку автомобільної хімії продається сьогодні маса спеціалізованих чистячих засобів. Зверніть увагу, після промивання системи чистячою хімією треба буде ще один раз промити систему, але вже з використанням дистиляту.

Подвійне промивання зазвичай роблять при переході від однієї охолоджувальної рідини до іншої.

Промивання системи охолодження Chevrolet Lacetti робиться за наступною схемою:

  • В розширювальний бачок заливається дистильована вода (або чистяча хімія). При цьому залишок відпрацьованого антифризу можна не враховувати. Промивальна рідина заливається по рівень MAX.
  • Заводимо двигун і даємо мотору попрацювати на холостому ході. Треба дочекатися, поки двигун не прогріється. Повинен спрацювати термостатичний клапан. Якщо машина промивається дистилятом, то украй бажано дочекатися включення вентилятора примусового охолодження на радіаторі.
  • Зупиняємо мотор, чекаємо його охолодження і зливаємо промивальну рідину. Процес зливу описаний вище.

Якщо система охолодження промивалася з використанням чистячого засобу, то треба промити циркуляційний контур ще раз, але вже чистою дистильованою водою. Якщо система промивалася дистилятом, то украй важливо точно заміряти об'єм злитої рідини. Це треба для правильного розрахунку пропорції нового антифризу.

Новий антифриз

Як приготувати новий антифриз

У продажу можна зустріти вже готові до використання охолоджувальні рідини. Вони годяться тільки для доливки антифризу, у міру зниження рівня ОР у бачку. Якщо залити готовий антифриз, то його концентрація буде помітно розбавлена дистилятом, що залишився після промивання. У системі зазвичай залишається 1-1,5 літра промивальної рідини.

Досвідчені водії Шевроле Лачетті користуються концентратом антифризу. Цей засіб необхідно розбавляти дистильованою водою. Зазвичай концентрат розводиться в співвідношенні 1:1, тобто до 1 частини антифризу додається 1 частина води. Але оскільки в циркуляційному контурі залишилася промивальна рідина, ця пропорція непридатна.

  • Перед приготуванням нового антифризу слід виміряти точний об'єм злитої після промивання рідини. Приміром, об'єм циркуляційного контура двигуна складає 7,5 (л), а з системи вийшло 6 літрів рідини. Це означає, що в системі охолодження вже є 1,5 літра дистиляту.
  • Ми беремо 3,75 (л) концентрату і розмішуємо його з 2,25 (л) дистильованої води. Дистиляту менше, ніж концентрованого антифризу на 1,5 літра, оскільки 1,5 літра дистильованої води залишилося після промивання усередині системи охолодження.
  • Заливаємо приготований антифриз у бачок. Рівень рідини повинен досягти відмітки MAX.

Заливаємо приготований антифриз у бачок

Запускаємо двигун і даємо мотору попрацювати до температури прогрівання. В процесі пробного пуску рівень ОР у бачку може впасти. Це зазвичай відбувається при витісненні повітряної пробки. Якщо рівень антифризу знизився, треба доповнити його до верхньої риски.

Досвідчені водії нерідко роблять невеликий запас антифризу, 1,5-2 літри, щоб у разі чого можна було швидко долити ОР гарної якості.

Додаткова інформація

Багато водіїв дивуються, чому антифриз Chevrolet Lacetti змінює колір набагато раніше за порогову відмітку пробігу. Зміна кольору свідчить про втрату охолоджувальною рідиною кондиційних властивостей. Якщо ОР швидко змінила відтінок, то швидше за все при заливці нового антифризу не був узятий в облік залишок відробітку або промивальної рідини. Зниження концентрації присадок робить антифриз малоефективним.

Зрозуміло, не треба забувати і про те, що популярні охолоджувальні рідини, котрі добре зарекомендували себе, не так вже рідко підробляють. Швидке псування антифризу може бути і слідством використанням неякісного засобу. Але серед концентратів зазвичай підробок не буває. Концентровані ОР - найкращий варіант антифризу.

» Всі статті

Пропонуємо запчастини

Кращих виробників

brand
brand
brand
brand
brand
brand
brand
.