Збільшення дисплея бортового комп'ютера Шевроле Авео Т250

На приладовій панелі південнокорейського автомобіля Chevrolet Aveo T250 красується інформаційний екран одометра, який в народі прозвали бортовим комп'ютером. Але мало хто з новоспечених власників цієї машини знає, що з панелі приладів виглядає лише нижня половина екрану. У штатного бортового комп'ютера Шевроле Авео є ще верхівка, 17 (мм) заввишки, на якій відображається ще маса корисної інформації.

Автомобіль Chevrolet Aveo T250 з АКПП відпочатку має приладову панель з повністю відкритим екраном.

Нижня частина екрану бортового комп'ютера Авео показує "Повний пробіг", а також "Пробіг А" і "Пробіг Б". Для перемикання режимів роботи одометра використовується виділена кнопка. На верхній же частині екрану, яка на моделях з МКПП прихована, відображається наступна інформація:

  1. Запас ходу в кілометрах, виходячи із залишку бензину у баку
  2. Середня швидкість пересування
  3. Час в дорозі
  4. Температура вуличного повітря

Стосовно відображення вуличної температури, щоб користуватися цією опцією, майстрові доведеться встановлювати датчик температури. Його штатне місце знаходиться за декоративними гратами радіатора. Як правило, до панелі приладів вже підведені усі необхідні дроти, а утримувач датчика закріплений на своєму місці. Майстрові треба лише втиснути датчик в роз'єм. Його середньоринкова вартість складає $10.

Розширення борторвого комп'ютера

Як відкрити доступ до верхньої частини екрану бортового комп'ютера Chevrolet Aveo

Напевно знайдеться багато майстрів, які не захочуть сушити голову з кустарним відкриттям верхівки екрану. Адже у вільному доступі продаються комбінації приладів під АКПП, у яких екран відпочатку вже відкритий. Так, приладові панелі на Шевроле Авео з механікою і автоматом є повністю взаємозамінними. Але є одно "але". Якщо на модифікацію з МКПП поставити приладовку від АКПП, то на спідометрі показуватиметься перевищена в 2,5 рази швидкість пересування. Переважна більшість водіїв не готова миритися з некоректною роботою спідометра.

Найкращим виходом з цієї ситуації є банальне вирізування технологічного віконця в задній стінці приладової панелі. Безумовно, від цього методу віддає "варварством". Але якщо все зробити акуратно, то збільшений екран виглядатиме, немов він там був завжди.

Зверніть увагу, для розблокування усіх можливостей збільшеного екрану треба буде виводити другу кнопку. Якщо користуватися екраном як є, з одним тільки збільшенням, то у верхній частині завжди показуватиметься лише інформація про запас ходу.

Деякі фахівці переробляють управління усіма функція бортового комп'ютера на одну кнопку, яка відпочатку вже є. Так найпростіше зробити. В цьому випадку буде дещо ускладнений процес управління. Але зазвичай користувачів не відлякує процес перемикання режимів бортового комп'ютера однією кнопкою.

Знімаємо комбінацію приладів

Перед безпосереднім збільшенням екрану інформаційного табло слід повністю від'єднати комбінацію приладів. Робиться це таким чином:

  • Знеструмлюємо бортову електромережу. Для цього треба просто відкрити капот і від'єднати клему "-" від акумулятора. Цей крок обов'язковий до виконання, оскільки при від'єднанні приладової панелі треба буде витягати дротяні колодки.
  • Викручуємо 2 верхні болтика. Майстрові потрібна буде коротка хрестова викрутка. На деяких модифікаціях Шевроле Авео голівки кріплення прикриваються заглушками. Краще всього їх витягати пластиковим знімачем, але підійде і маленька викрутка з плоским шліцом.

Викручуємо 2 верхні болтика

  • Від'єднуємо декоративну накладку, яка знаходиться в основі комбінації приладів. Накладка тримається на клямках. Щоб здолати їх опір, майстрові доведеться прикласти силу. Зрозуміло, прикладати силу треба в міру, оскільки пластикові клямки, як і сама декоративна накладка, легко лопаються під натиском грубої дії.

Від'єднуємо декоративну накладку

  • Викручуємо 2 саморіза, в основі приладової панелі. Краще всього скористатися подовженою хрестовою викруткою.

Викручуємо 2 саморіза

  • Витягаємо козирок. Як і у випадку з нижньою декоративною панеллю, козирок фіксується клямками. Щоб відстебнути його, доведеться прикласти силу. Зрозуміло, прикладати силу треба без фанатизму, оскільки пластикові клямки легко відламуються.

Витягаємо козирок

  • Відкручуємо 2 гвинтика, які розташовувалися під козирком.

Відкручуємо 2 гвинтика

  • Витягаємо комбінацію приладів, але не повністю, а лише на довжину струмоведучої проводки.
  • Від'єднуємо дротяні колодки. Всього їх 2 шт. На кожній з дротяних колодок є фіксатор, не натиснувши на який не вийде роз'єднати з'єднання.

Від'єднуємо дротяні колодки

Все, переносимо комбінацію приладів на робоче місце, де розбиратиметься корпус, вирізуватися віконце бортового комп'ютера і паятися плата. До речі, знизу викладений відеоролик, на якому наочно показаний увесь процес демонтажу комбінації приладів Chevrolet Aveo T250.

Як розібрати корпус і вирізати віконце

  • Щоб розібрати корпус панелі приладів, треба лише від'єднати задню кришку. Вона тримається на клямках, які розташовані по периметру кришки. Щоб клямки легше від'єднувалися, їх треба підчіплювати плоским жалом викрутки. Приклад на фото нижчий.

Від'єднуємо задню кришку

  • Витягаємо з корпусу механізм комбінації приладів. Коли задня кришка знята, він просто витягається.

Витягаємо з корпусу механізм комбінації приладів

Стосовно прорізання віконця, щоб виглядав повністю увесь екран, існує декілька способів:

  1. Від'єднати задній фон і зробити виріз
  2. Підсунути під місце вирізу пластикову картку і вирізати віконце за місцем

Звичайно, найпростіше підсунути пластикову проставку і зробити виріз за місцем, без від'єднання фону. Але в цьому випадку не буде видний розмір екрану. Навіть заздалегідь знаючи, що верхівка екрану займає рівно 17 (мм), різати панель приладів на основі слів "незнайомих порадників" не кожен майстер вирішиться. Оскільки у разі неправильного різа доведеться придбавати нову комбінацію приладів. А вона сьогодні коштує близько $70.

  • Для від'єднання заднього фону треба заздалегідь викрутити усі стрілки. Стрілочні покажчики викручуються проти ходу годинникової стрілки, а потім їх треба просто висмикнути. Можна не переживати за калібрування положення стрілець, при запуску двигуна їх положення автоматично регулює ЕБК.
  • Після викручування стрілок фон треба просто відклеїти. А після усіх маніпуляцій із заднім фоном комбінації приладів його можна посадити на ту ж клейковину, що була спочатку. Приклад відклеювання фону показаний на картинці нижче.

Виймаємо задній фон

  • Прорізаємо віконце у фоні, щоб відкрився повністю увесь екран бортового комп'ютера. Різ треба робити гострим, як у скальпеля, лезом. Перед безпосереднім різом украй рекомендується накреслити усі контурні лінії різа. Після вирізування края різа бажано притерти мілкоабразивним наждачним папером.

Стосовно прийому з пластиковою підкладкою, в цьому випадку немає нужди ні у відкручуванні стрілок, ні у відклеюванні фону. В ролі картки можна використати будь-яку витрачену телефонну, абонементну або дисконтну карту або витрачений подарунковий сертифікат. Картку треба просто просунути між екраном і фоном. Приклад на картинці нижче.

Пластикова підкладка

Пайка плати

Комбінацію приладів Шевроле Авео з вирізаним екраном цілком можна ставити і без якого-небудь доопрацювання. Але в цьому випадку на розширеній області екрану увесь час відображатиметься один тільки запас ходу на паливі, що залишилося у бензобаку. Щоб перемикати інформацію, треба підключити до електронної плати кнопку.

Найпростіше прив'язати управління і верхньою, і нижньою частинами екрану бортового комп'ютера до вже наявної кнопки. Для реалізації цієї задумки майстрові потрібно буде упаяти до вже наявної схеми перемичку і резистор на 1 (кОм). Місця розташування пайки відмічені на фото нижче.

Місця пайки

В ролі резистора рекомендується використати спеціальну мікросхему. Але якщо немає можливості працювати з пайкою мініатюрних компонентів, то допустимо застосовувати і повнорозмірний резистор номіналом 1 (кОм). При використанні повнорозмірного резистора украй рекомендується одягнути на нього ізоляційну трубку.

Резистоор

Після пайки мікросхеми можна зібрати модернізовану комбінацію приладів і перевірити її роботу. Якщо все працює як належить - ставимо вузол на місце. До речі, розбір комбінації приладів Chevrolet Aveo - це чудова можливість, щоб поліпшити її підсвічування. Але це завдання заслуговує окремої теми.

Залишити відгук

Пропонуємо запчастини

Кращих виробників

brand
brand
brand
brand
brand
brand
brand
.