Установка ГБО 4-го покоління на Джилі МК

Китайський автомобіль Geely MK та економія - нерозлучна парочка, яка завжди буде крокувати пліч-о-пліч. Але бюджетний потенціал даного авто на цьому не закінчується. Джилі МК дуже й дуже гарно пристосований до встановлення так званого газобалонного обладнання, яке в народі називають просто ГБО.

 

Установка ГБО - єдиний з безпечних і надійних способів, щоб скоротити фінансові витрати на паливо до 50%.

 

Звичайно, монтаж газобалонного обладнання вимагає серйозної модернізації впускного тракту. Адже потрібно додатково встановлювати газові форсунки. Тому сьогодні на установку ГБО вирішуються не всі власники Geely MK. Монтаж газобалонного обладнання є повністю виправданим лише в тому випадку, коли машині доводиться їздити часто і подовгу. Монтаж ГБО охоче замовляють: таксисти, кур 'єри, особисті водії та ін.

 

Негативних моментів перекладу живлення автомобіля на газ не так вже й багато:

 

  1. Збільшення витрати палива на 10%
  2. Прискоренний знос свічок запалювання
  3. Необхідність обов'язкового прогрівання двигуна перед стартом
  4. Для установки балона і прокладення газопроводу необхідно дірявитимуть кузов

 

Зрозуміло, побачивши в чеку на заправку повного бака вдвічі меншу суму, ніж раніше, всі ці дрібні недоліки практично відразу забуваються.

 

ГБО-4

 

Як встановити на Geely MK ГБО-4

 

Почнемо з того, що для китайського седана раціональним є монтаж лише ГБО 4-го покоління. Багато водіїв в гонитві за економією намагаються встановити на автомобіль ГБО-2. Але монтаж газобалонного обладнання другого покоління пов'язаний з широким спектром технічних складнощів, які стосуються в основному своєчасного прогрівання редуктора.

 

Щодо ГБО-4, так, четверте покоління газу коштує дорожче за двійку. Але четвірка виграє в більш широкій функціональності, простоті монтажу та невибагливості до сервісного обслуговування.

 

Установка ГБО-4 будується за наступним планом:

 

  1. Монтаж газового редуктора
  2. Підключення шлангів прогрівання редуктора
  3. Установка балона та мультиклапана
  4. Врізання заправного клапана
  5. Підключення мультиклапана до заправного клапану й редуктору
  6. Установка форсунок
  7. Монтаж блоку керування ГБО
  8. Виведення панелі управління ГБО в салон
  9. Підключення шлангів і дротів
  10. Налаштування ГБО

 

Схема ГБО-4

 

У досвідченого майстра установка ГБО-4 на китайський автомобіль Джилі МК забирає всього 1 робочий день, а точніше 1 робочу зміну. Якщо досвідчених майстрів кілька, то у них ще залишиться під конець зміни 1,5-2 години, щоб просто походити навколо машини з розумним виглядом на обличчі, поки лічильник відраховує робочий час.

 

Якщо ж проводити установку четвертого покоління ГБО у себе в гаражі, при цьому досвіду у цій справі у майстра не буде, монтаж гозобалонного обладнання може розтягнутися на тижні. Найпростіше встановити основні компоненти ГБО на свої місця. Балон, заправний клапан, форсунки, редуктор та ін, все це можна змонтувати і без досвіду. Основна складність при установці ГБО будь-якого покоління полягає в підключенні струмоведучої проводки та шлангів.

 

Блок управління ГБО має таку кількість дротів, що навіть у бувалих автоелектриків часом стають дибки волосся. Не потрібно забувати і про шланги, перехідники, трійники та інший фітінг.

 

Монтер ГБО повинен вже спочатку знати порядок підключення дротів та шлангів. Навчитися цього на ходу попросту нереально, принаймні, якщо поруч немає досвідченого фахівця, який у разі чого покаже порядок монтажу. З цієї причини фахівці не радять братися за установку ГБО-4 без належного досвіду у цій справі.

Нижче викладений невеликий відеоролик з фотозвітом, автор якого наочно показує нюанси підключення ГБО-4. На відео фігурує іномарка некитайського виробництва. Але принцип монтажу ГБО є однаковим для абсолютно всіх транспортних засобів.

 

 

Монтаж основних компонентів

  • Першим ділом потрібно змонтувати газовий редуктор. Його законне місце знаходиться під капотом Geely MK. Редуктор потрібно розмістити з урахуванням того, щоб його було просто оглядати і обслуговувати. Додатково при установці редуктора слід врахувати шлях прокладки шлангів для прогрівання редуктора. Шланги повинні розташовуватися без загинів.

Газовий редуктор

  • Підключаємо шланги прогрівання редуктора. Найкраще підключитися до патрубків радіатора пічки. Для цього слід використовувати звичайні трійники. Але якщо на шлангу подачі антифризу встановлений запірний клапан, то слід врізатися пред клапаном. Класичне підключення шлангів підігріву редуктора завжди реалізується за паралельною схемою.

Шланги прогрівання

  • Монтуємо газовий балон. Найкраще місце для балона знаходиться в багажнику, на місці запасного колеса. В ролі балона краще всього використовувати так звану "таблетку". Це приплюснута з полюсів сферична ємність, яка ідеально стає на місце запаски. Обсяг такого балону складає 42 (л). Зрозуміло, при заправці в балон поміщається трохи менше зрідженого палива.
  • Монтуємо газовий балон

Для фіксації балона у днищі багажника доведеться висвердлити пару отворів під болтовий метиз. Додатково необхіден отвір для прокладання струмоведучої проводки та газових трубок. Отвір у днищі для прокладки комунікацій радиться оснастити захисної втулкою, щоб ні дротів, ні втулки не терлися о гостру крайку.

  • Монтуємо заправний клапан. Місце його установку цілком і повністю залежить від запитів замовника. Клапан можна встановити як безпосередньо під кришку заправного люка, так і під бампер, в бампер, в крило та ін. Варіантів розташування заправного клапана дуже багато. Але дешевше всього просто винести клапан під бампер. При цьому слід врахувати, що клапан повинен розташовуватися подалі від гарячого глушника. Це ж стосується і токоведущої проводки, а також трубок з газом, їх потрібно виносити подалі від елементів вихлопної системи.

Монтуємо заправний клапан

  • З'єднуємо головні елементи ГБО-4 газовими трубками. Тобто потрібно підключити за допомогою трубок заправний клапан до балону, а балон до газового редуктора. В балон потрібно попередньо встановити мультиклапан, саме до нього і потрібно підключати всі трубки.

Зверніть увагу, газова трубка є досить жорсткою, вона не гнеться подібно до шланга. Це потрібно враховувати при розташуванні балона, заправного клапана і газового редуктора. Якщо трубка заломилась, не потрібно її вирівнювати. Трубку із цілковито заломом необхідно відразу замінити новою. В іншому випадку місце складки обов'язково стане з часом пропускати газ.

Для з'єднання балона з редуктором найкраще вести трубку по бензопроводу. При цьому потрібно буде уникати різких загинів.

  • Монтуємо блок управління ГБО. Як і газовий редуктор, блок управління потрібно розмістити з розрахунком на простий і швидкий доступ до нього.

Монтуємо блок управління ГБО

  • Монтуємо форсунки.

Монтуємо форсунки

Все, головні елементи ГБО встановлені. Монтаж основи газобалонного обладнання займає лише 30% від загальних робіт з установки ГБО четвертого покоління. Далі майстра чекає тривала й кропітка робота з підключення струмоведучої проводки і шлангів газового живлення.

 

Як було сказано вище, з'єднання елементів ГБО є роботою не з легких. Щоб полегшити дану задачу, багато виробників ГБО докладають до своїх комплектів всілякі схеми та Інструкції. В теорії автомеханік з 4-им розрядом повинен швидко розібратися в техдокументації. Інша справа, якщо схеми і креслення підключення ГБО потраплять до рук рядового приватного автошанувальника. Приватник може не розібратися з технічною документацією і за місяць.

 

Нижче додається відеоролик, в якому майстер показує, з якихось деталей та комплектуючих складається ГБО-4. У відео можна знайти перелік комплектуючих ГБО, на які потрібно звернути увагу в першу чергу.

 

» Всі статті

Пропонуємо запчастини

Кращих виробників

brand
brand
brand
brand
brand
brand
brand
.