Сроки заміни гальмівних колодок, як часто треба міняти тормозні колодки

Для ефективного гальмування у будь-якому з автомобілів використовуються тормозні колодки. Зовні усі вони схожі, відрізняються тільки по видах – барабанні і дискові. Як часто їх міняти і як перевіряти розповідять фахівці компанії GeelyParts.

Дискові гальмівні колодки мають плоску рівну форму. Складаються з металевої основи і фрикційної накладки.

Дискові гальмівні колодки

Остання фіксується за допомогою спеціального клею або заклепками.

Додатково можуть встановлюватися датчики, що вказують на необхідність проведення заміни колодок.

Барабанні колодки представлені у виді півкола, на зовнішній стороні якого розташована закріплена відповідним чином фрикційна накладка.

Барабанні гальмівні колодки

Проте принцип дії в обох випадках однаковий – колодка притискається до робочої поверхні (диску або барабану), що дозволяє знижувати швидкість авто і зупиняти його.

При цьому важливо завжди уважно відноситися до гальмівних колодок, періодично перевіряючи їх стан. Інакше у відповідальний момент можна залишитися без гальм.

Особливості експлуатації різних гальмівних колодок і терміни їх заміни

Як вже говорилося, є дискові і барабанні гальмівні колодки. Попереду у будь-якому разі встановлюються дискові, тоді як ззаду можуть стояти і барабанні.

Упізнати який з варіантів встановлений на конкретному автомобілі досить легко.

Досить подивитися на колесо збоку. Якщо помітний блискучий круг, означає стоять дискові гальма і відповідні колодки.

Дивимося збоку для визначення типу гальм

Якщо ж диска немає, і бачимо барабан, то і гальма будуть барабанними, а відповідно і колодки. Замість нього буде помітний блискучий барабан, який істотно відрізняється по виду.

Задні барабанні гальма

Певного терміну для заміни гальмівних колодок не існує, хоча зазвичай прийнято міняти дискові раз в 20 тисяч км пробігу, а барабанні – кожні 80-100 тисяч км.

Проте в реальності все залежить від умов експлуатації автомобіля, наприклад, при проживанні в гористій місцевості або при агресивній манері водіння проводити заміну доведеться частіше.

Залежно від цього колодки можуть прослужити від 10 до 50 тисяч км, якщо йдеться про дискові.

Проте якщо колодки ходять досить давно і при цьому практично не стерлися потрібно насторожитися. У такому разі може відбуватися стирання гальмівного диска.

Іноді стирає диск

Краще, щоб колодки були м'якими і стиралися, їх замінити простіше і дешевше, ніж потім міняти гальмівний диск.

Перевірити стан дискової гальмівної колодки можна, просто оцінивши її стан. Це дозволить упізнати рівень зносу фрикційної накладки.

Перевірити дискову колодку можна подивившись її стан

Проте подібний спосіб не дає повної гарантії. Те, що з одного боку колодка не стерлася зовсім не означає, що вона не стерлася з другого боку.

На кожному колесі встановлюється по 2 колодки, які під впливом супорта притискаються до гальмівного диска. Одну з цих колодок не видно при візуальному огляді, і вона може стиратися, хоча друга в цей час буде у нормальному стані.

Так що краще підіймати авто і оглядати з обох боків, що дозволить уникнути проблем.

Краще підіймати авто перед оглядом

Ось так виглядає гальмівний супорт, якщо його зняти. Є поршень, який притискається гальмівною рідиною, ідущій по трубці.

У свою чергу поршень штовхає колодки, які притискаються до диска і забезпечують зупинку авто.

Гальмівний супорт

Також важливо уважно перевіряти направляючі, особливо їх пильники.

Якщо їх порве, то всередину почне потрапляти вода і бруд, що може привести до заклинювання направляючої.

Направляючі

Відповідно, колодки можуть стиратися нерівномірно.

Також може повністю не виходити або не повертатися назад поршень. Пов'язано це з вірогідним попаданням під пильник різних забруднень або знос використовуваного мастила.

На одній зі знятих колодок ще залишилася канавка, і вона може деякий час ще попрацювати. На другій колодці канавка майже відсутня, а сама деталь вимагає заміни. При цьому колодки стояли на одному колесі.

Деякі колодки ще нормальні

Бувають ситуації, коли на одному колесі з колодками ще все нормально, а на другому вони вже істотно стерлися. Пов'язано це переважно з виходом з ладу поршня, рідше з проблемами з направляючими.

У будь-якому разі доведеться все розбирати, перевіряти, змащувати використовуючи спеціальні засоби. Інакше колодки так і зношуватимуться нерівномірно.

На колодках може бути механічний датчик зносу.

В цьому випадку стирається фрикційна накладка і в певний момент на диск потрапляє металевий елемент, який створює характерний виск. Це і є свідченням необхідності заміни колодки.

На деяких колодках є датчики зносу

Іноді може встановлюватися електронний датчик, який також спрацьовує при стиранні фрикційної накладки до певного рівня. При цьому інформація додатково виводиться на приладову панель.

Також зустрічаються варіанти, коли на колодках не встановлюються ніякі датчики, тоді доводиться регулярно перевіряти стан візуально.

Якщо не замінити колодки вчасно, то колодка зітреться до металу, і далі метал почне терти по диску, що приведе до необхідності його заміни.

Коли задні колодки дискові, то перевірити їх стан також можна за допомогою візуального огляду.

Задні дискові колодки також можна перевірити оглядом

Проте куди складніше буде перевірити стан колодок при установці задніх барабанних гальм.

При цьому барабанні колодки можуть ходити до 150 тисяч км. Тут також багато що залежить від умов експлуатації.

Щоб перевірити стан барабанних гальмівних колодок доведеться знімати колесо, знімати барабан і тільки після цього з'явиться можливість перевірити самі колодки.

Гальмівний барабан

Іноді буває таке, що одно заднє колесо і зовсім не гальмує, але помітити це вдається не завжди. Відповідно, росте навантаження на передні колодки.

При цьому бувають випадки, коли накладка з барабанної колодки просто відпадає і починає бовтатися у барабані.

Іноді це призводить до того, що колесо перестає їхати, барабан сильно перегрівається.

Якщо вчасно не помітити проблему, то можливі серйозні наслідки, аж до заміни барабана і супутніх елементів.

Окремо варто розглянути так звані спортивні гальмівні колодки. Багато хто ставить їх, помилково сподіваючись на високу ефективність гальмування.

Спортивні колодки в звичайних умовах малоефективні

Проте по факту картина виходить зовсім протилежна. Автомобіль починає гальмувати тільки гірше, довжина гальмівного сліду збільшується.

Це пов'язано з тим, що такі колодки розраховані на високі швидкості і температури, коли і досягається їх максимальна ефективність роботи.

Проте досягти необхідних параметрів в міських умовах практично неможливо.

Після заміни гальмівних колодок не забудьте в обов'язковому порядку прокачати гальма. Інакше декілька перших натиснень при русі призводитимуть до проваленню педалі без видимого ефекту.

Прокачуємо гальма

Важливо завжди стежити за станом усіх елементів автомобіля, включаючи гальмівну систему.

Залишити відгук

Пропонуємо запчастини

Кращих виробників

Запчастини Beru купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Bosh купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Continental купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Dayko купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Elring купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Febi купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Mayle купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
.