Регулювання зазорів клапанів ЗАЗ Сенс, Деу Шанс 1.3, 1.4

Переважна більшість модифікацій ZAZ Sens (Chance) оснащуються класичним 8-клапанним мотором без гідрокомпенсаторів (крім модифікації з двигуном A15SMS). Це означає, що водієві потрібно час від часу проводити контроль і регулювання теплових зазорів на впускних і випускних клапанах. Регламент техобслуговування автомобіля ЗАЗ Сенс рекомендує перевіряти клапанні зазори через кожні 30 000 (км) пробігу.

Це цікаво! Як двигун Daewoo Sens можуть використовуватися такі варіанти ДВЗ (всі 8-клапанні): МеМЗ-307 (обсяг 1,3 л), A13SMS (обсяг 1,4 л) і A15SMS (обсяг 1,5 л). Обмеженою серією випускалися експортні модифікації з 16-клапанними двигунами: A15DMS (обсяг 1,5 л) і A16DMS (обсяг 1,6 л).

Клапанні зазори потребують обов'язкового контролю. Якщо пустити цю справу на самоплив, то двигун може отримати серйозні пошкодження. За певних обставин затиснутий клапан може стати причиною заклинювання двигуна на швидкості. Це дуже небезпечно!

Збиті теплові зазори клапанів можна легко виявити за звуком мотора Деу Сенс. У даному випадку при роботі двигуна буде чутно виразне клацання проблемних клапанів. Додаткові можуть спостерігатися такі симптоми:

  1. Втрата тягової потужності
  2. Збільшення витрати палива
  3. Троіння двигуна
  4. тощо.

Якщо після останнього регулювання не пройшло 30 000 (км), а клапана вже застукали, то потрібно без зволікань приступати до нового регулювання клапанних зазорів. Наприкінці огляду є відеоролик, автор якого наочно показує технологію і черговість регулювання клапанних теплових зазорів для цього авто.

Регулювання клапанних зазорів ЗАЗ Сенс

Підготовка до регулювання клапанних зазорів ЗАЗ Сенс

Регулювання теплових зазорів у клапанах передбачає підрив клапаної кришки. Зверніть увагу, після від'єднання кришки клапаного вузла потрібно буде використовувати нову прокладку клапаної кришки.

З інструменту майстру потрібен буде набір щупів. Для налаштування зазорів потрібно буде 2 щупи. Зазор впускних клапанів повинен знаходитися в межах 0,15 (мм). Зазор випускних клапанів повинен відповідати значенню 0,30 (мм). Додатково потрібні пласка викрутка і ріжковий ключ на 12.

Набор щупів

  • Обов'язково відкидаємо клему "-" від акумулятора.
  • Демонтуємо пластикове облицювання мотора. Його потрібно просто висмикнути, воно тримається на засувках. Попередньо слід витягти з тримачів високовольтні дроти, додатково потрібно викрутити пробку маслозаливної горловини. Не забудьте відкрутити напрямні декоративної кришки ZAZ Sens.

Демонтуємо пластикове облицювання мотора

Витягуємо корпус повітряного фільтра

Від'єднуємо верхню зовнішню кришку ГРМ

  • Вивішуємо передню частину авто на домкраті. Метою цього кроку є звільнення правого переднього колеса. Потрібно, щоб колесо вільно оберталося, в іншому випадку не вийде провертати шестірню ГРМ на Деу Сенс.
  • Встановлюємо поршень на 1 циліндрі в положення ВМК (верхньої мертвої крапки). Потрібно, щоб збіглися контрольні мітки (приклад на фото нижче). Прокручувати ГРМ можна за болт головної зірочки, але строго за годинниковою стрілкою.

Встановлюємо поршень на 1 циліндрі в положення ВМК

  • Знімаємо клапапнну кришку.

Знімаємо клапапнну кришку

Все, можна приступати до безпосереднього регулювання теплових зазорів на клапанах.

Регулювання клапанних зазорів ЗАЗ Сенс

Нижче буде описано процес регулювання теплових зазорів клапанів для 1,3-літрового двигуна МеМЗ-307. Дана інструкція частково застосовна і до двигуна МеМЗ-317 (обсяг 1,4 л), який один час встановлювався на Ланос.

Схема регулювання

Клапана регулюються за такою схемою:

  • Впуск 1, випуск 3 (0°)
  • Впуск 3, випуск 4 (180°)
  • Впуск 4, випуск 2 (360°)
  • Впуск 2, випуск 1 (540°)
  • У нульовому положенні ГРМ (ВМТ) перевіряємо зазор впускного клапана на 1 циліндрі і випускного клапана на 3 циліндрі. Щупом потрібно підлізти в зазор між стрижнем клапана і регулювальним гвинтом. Зазор на клапанах впуску повинен становити 0,15 (мм), зазор випускних клапанів повинен відповідати значенню 0,30 (мм).

Перевіряємо зазор

Якщо зазор правильний, то щуп увійде з невеликим натягом. Фахівці рекомендують перед безпосереднім виміром зазору змастити поверхні щупа чистим моторним мастилом. Якщо ж зазор або занадто маленький, або надміру великий, то необхідно провести регулювання зазорів Daewoo Sens.

Регулювання клапанних зазорів проводиться за такою схемою:

  • Послаблюємо контргайку регулювального гвинта. Майстру потрібен ріжковий ключ на 12. При відкручуванні контригайки слід утримувати плоскою викруткою сам регулювальний гвинтик від провертання.

Послаблюємо контргайку регулювального гвинта

  • Регулюємо зазор. Якщо зазор був маленьким, то слід трохи викрутити регулятор. Якщо зазор був великим, то слід трохи закрутити регулятор. У процесі регулювання щуп повинен назодитися в зазорі.

Регулюємо зазор

  • Закручуємо контргайку і повторно контролюємо зазор. Повторний контроль обов'язково потрібен, оскільки під час закручування гайки може збитися положення регулювального гвинта ЗАЗ Сенс.
  • Провертаємо ГРМ на 180°. Це рівно половина оберту зірочки. Повторюємо вищеописані процедури на всіх клапанах.

Теплові зазори клапанів на двигуні МеМЗ-317 регулюються трохи в іншій послідовності. Справа в тому, що розподільчий вал даного мотора має більш широкі кулачки, що відбивається на довжині фаз повороту приводу. Точний порядок регулювання клапанів на 317-му двигуні зазначено в документації, що додається до авто.

Додаткова інформація

Під час регулювання теплових зазорів клапанів ZAZ Sens можна здійснити широкий перелік супутніх робіт. Досвідчені майстри користуються нагодою і проводять заміну маслозйомних ковпачків на клапанах.

Буде дуже добре, якщо майстер перевірить компресію в кожному з циліндрів. Недостатній рівень компресії може свідчити про прогорання або деформацію клапанів на проблемному циліндрі. Не потрібно забувати і про саму поршневу групу, особливо про кільця. Слабкий тиск у циліндрах може бути наслідком зносу компресійних кілець.

Якщо клапана регулюються на позначці понад 150 000 (км) пробігу, то є сенс здійснити цю роботу після демонтажу і ревізії головки блоку циліндрів. Демонтаж ГБЦ дасть можливість максимально повно і якісно обслужити клапанний вузол ЗАЗ Сенс, а разом з ним і поршневу групу.

Після демонтажу головки блоку не забудьте поставити нову прокладку ГБЦ. Як було сказано вище, потрібно поставити і новий ущільнювач клапаної кришки. Під час капітального ремонту ДВЗ нерідко фрезеруються привалювальні поверхні БЦ і ГБЦ. В даному випадку при підборі ущільнювача ГБЦ слід взяти прокладку потовще, щоб нівелювати зменшення товщини металу!

Разом з вищевказаними роботами прийнято міняти і свічки запалювання, а також високовольтні дроти.

Комплексне обслуговування двигуна вдихне в силовий агрегат Деу Сенс абсолютно нове життя. До двигуна повернеться бувала колись тягова потужність. Покращитися динаміка розгону. Мотор стане чуйно і адекватно реагувати на натискання педалі акселератора.

Залишити відгук

Пропонуємо запчастини

Кращих виробників

Запчастини Beru купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Bosh купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Continental купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Dayko купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Elring купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Febi купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Mayle купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
.