Регулювання зчеплення Джилі МК і МК Крос (МК1, МК2)

Педаль зчеплення автомобіля Geely MK, як і Geely МК Cross, має досить плавний і в міру пружний хід. Заводські налаштування трансмісії цього авто передбачають чітке увімкнення зчеплення і його повне відключення. Але з часом початкові налаштування зчеплення мимоволі збиваються, зчеплення може почати "вести" або "пробуксовувати".

Трансмісія автомобіля Джилі МК1 (МК2) отримала гідравлічне зчеплення. На відміну від механіки, де зчепленням управляє тросова тяга, рідинна система використовує гідроциліндр. Гідравліка робить зчеплення більш плавним і м'яким, а разом з тим і комфортним.

Зчеплення автомобіля Geely MK (МК Cross) має кілька регулювань:

  1. Висота положення педалі
  2. Вільний хід педалі

Якщо зчеплення неправильно налаштоване, то елементи трансмісії починають зношуватися в прискореному темпі. Першими приймають на себе удар кошик і диск зчеплення, а також вичавлювальний підшипник. Додатково від неправильного налаштування зчеплення страждають і зубчасті зачеплення КПП.

Якщо водій помітив, що зчеплення почало якось неправильно поводитися, потрібно терміново провести діагностику і регулювання вузла. Наприкінці огляду можна знайти відеоролик, автор якого показує, як можна швидко, легко і грамотно налаштувати зчеплення на цьому авто.

Педаль зчеплення Джилі МК (МК Кросс)

Чому збиваються налаштування зчеплення Джилі МК, Джилі МК Крос (МК1, МК2)

Налаштування зчеплення можуть збиватися з багатьох причин:

  • По-перше, диск і кошик зчеплення схильні до механічного зносу. При стиранні виконавчих механізмів зчеплення буде змінюватися і вільний хід педалі. При зміні вільного ходу педалі зчеплення починає вести, тобто воно весь час знаходиться або в повному, або частковому зачепленні.
  • По-друге, робочий циліндр зчеплення може накопичувати повітря, через що зчеплення Джилі МК часто не до кінця вмикається, що веде до його пробуксовування.
  • По-третє, не потрібно забувати про дію вібраційних навантажень. Вібрація від працюючого мотора може впливати на регулювальні болти і гайки зчеплення.

Регулювання висоти педалі зчеплення Джилі МК Крос

Насамперед при діагностиці зчеплення слід звернути увагу на висоту педалі. Це висота педалі у вільному стані. Висота педалі зчеплення повинна становити 134-144 (мм).

Якщо висота педалі буде нижче норми, зчеплення може вмикатися не повністю. При надміру високому положенні педалі кошик буде притискатися до диска з високим зусиллям, що може призвести до поломки зчеплення.

  • Прибираємо ногу з педалі зчеплення і міряємо висоту від натискання майданчика до підлоги. Еталонною висотою педалі зчеплення Джилі МК є 134-144 (мм). Якщо висота педалі не вписується в норму, то доведеться її регулювати.

Міряємо висоту від натискання майданчика до підлоги

  • Послаблюємо контргайку упорного болту.

Послаблюємо контргайку упорного болту

  • Крутимо регулювальний болт у бік зменшення або збільшення висоти педалі, залежно від показань вимірювання.

Крутимо регулювальний болт

  • Повторно контролюємо висоту положення педалі зчеплення і затягуємо контргайку.

Після цього можна перемикатися на регулювання вільного ходу педалі зчеплення.

Регулювання вільного ходу педалі зчеплення Джилі МК Крос

Для чого потрібен вільний хід педалі зчеплення. Все просто. Вільний хід педалі - це якийсь запас холостого ходу гідроциліндра. Він потрібен для того, щоб повністю вимикати зчеплення, тобто це буферна зона. Відсутність вільного ходу педалі означає, що зчеплення знаходиться в завжди увімкненому положенні.

Якщо зчеплення завжди увімкнено, навіть частково, то диск, кошик і вичавлювальний підшипник Джилі МК (МК1, МК2) починають активно піддаватися перегріву. У цьому випадку зчеплення буде підгорати.

Вільний хід регулюється штоком головного гідроциліндра. Перед безпосереднім регулюванням вільного ходу зчеплення потрібно перевірити значення наявного в педалі вільного ходу. Еталонне значення вільного ходу педалі зчеплення Geely МК Cross становить 5-15 (мм).

Перевіряється вільний хід педалі зчеплення наступним чином:

  • Потихеньку притискаємо педаль зчеплення, поки гідроциліндр не зіткнеться з опором. Притискати педаль слід рукою. При цьому потрібно тримати поруч лінійку, щоб проконтролювати точне значення вільного ходу.

Якщо значення вільного ходу педалі зчеплення Джилі МК не вписується в норму, то потрібно провести регулювання. Вільний хід зчеплення регулюється наступним чином:

  • Послаблюємо контргайку на штоці робочого гідроциліндра. Для цього слід використовувати ріжковий ключ на 13. У деяких випадках контргайк може мати проточку під ключ на 14.

Послаблюємо контргайку на штоці робочого гідроциліндра

  • Відкручуємо або закручуємо шток, залежно від того, зменшується або збільшується вільний хід педалі.

В ідеалі шток повинен прокручуватися від руки. Якщо шток провертається з зусиллям, то можна посувати педаль вгору-вниз. Тобто потрібно просто злегка посмикати її, щоб шток перестало закусувати. Якщо ж шток все одно підклинює, то рекомендується прокручувати його плоскогубцями. Як зрозуміло, плоскогубцями слід братися за проточку, а не за різьбу.

Не слід відразу контрагаїти шток гідроциліндра. Після первинного регулювання необхідно проконтролювати величину вільного ходу. Якщо потрібно, можна ще провернути шток. Закінчуємо регулювання, коли вільний хід прийде в норму.

  • Затягуємо контргайку і перевіряємо роботу зчеплення на працюючому моторі.

При налаштуванні педалі зчеплення Джилі МК Крос обов'язково потрібно перевірити, як вмикається зчеплення. Під час відпускання педалі зчеплення слід заміряти висоту положення натискання платформи, коли зчеплення вмикається. Висота педалі при увімкненні зчеплення повинна знаходитися в районі 25 (мм).

Заміряти висоту положення педалі увімкнення зчеплення досить складно, так як цю роботу слід проводити на швидкості. Досвідчені майстри з розвиненим окоміром вміють визначати висоту положення педалі зчеплення без лінійки, за тактильними відчуттями.

Якщо висота педалі при увімкненні зчеплення менше, то водієві слід готуватися до заміни диска і кошика зчеплення.

Додаткова інформація

Нерідко зустрічаються випадки, коли регулювання вільного ходу Geely МК дає лише короткочасний результат. Тобто незабаром після налаштування зчеплення вільний хід знову довільно змінюється. Таке відбувається при попаданні повітря в гідросистему. Вирішити проблему можна прокачуванням робочого циліндра.

Робочий циліндр

Гідроциліндр зчеплення прокачується за аналогією з гальмівною системою. Потрібно лише одягнути на клапан гнучку трубку і накачуванням тиску вигнати все повітря з системи.

Гідросистема зчеплення Джилі МК поєднана з контуром циркуляції гальмівної рідини. Гідроциліндр зчеплення заповнений гальмівною рідиною.

Перед прокачуванням головного циліндра зчеплення слід упевнитися, що в ньому немає протікань.

Залишити відгук

Пропонуємо запчастини

Кращих виробників

Запчастини Beru купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Bosh купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Continental купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Dayko купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Elring купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Febi купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Mayle купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
.