Регулювання ручника Шевроле Епіка

Ручне гальмо автомобіля Chevrolet Epica має дуже і дуже якісну технічну реалізацію. Солідний термін служби мають як колодки ручного гальма, так і троси. Але незважаючи на найвищий рівень надійності ручник, як і інші запчастини Шевроле Епіка, схильний до механічного зносу. З часом важіль ручного гальма починає спрацьовувати практично в самому верхньому положенні, на 12-14 клацаннях.

Троси ручного гальма Chevrolet Epica мають пристойних термін служби. Зазвичай троси ручника міняються разом з кожною 3-ю заміною колодок, вони практично вічні.

Якщо важіль ручника став "схоплювати" колодки вище за середину, ближче до вершини,  таке гальмо не триматиме машину добре. Експлуатація автомобіля із слабким ручним гальмом заборонена! Адже це небезпечно. На якийсь час припаркована або поставлена на тривалу стоянку машина може просто відкотитися, заподіявши збиток або створивши перешкоду іншим учасникам дорожнього руху.

До послаблення ручного гальма Шевроле Епіка ведуть 2 основні чинники:

  1. Розтягування тросів
  2. Знос гальмівних колодок

І у першому, і в другому випадках виникає провисання тросів ручного гальма. Через це важелю треба робити довший хід, щоб включити гальмівні колодки. Як зрозуміло, хід важеля обмежений. Кожен з водіїв рано чи пізно стикається з ситуацією, коли ручник витягується на всю довжину, так і не застопоривши надійно хід машини. По факту ж ручник повинен розпирати колодки за 5-7 клацань, не доходячи до середини повного ходу важеля.

Ручник

Як відрегулювати ручне гальмо Шевроле Епіка

Якщо ручне гальмо Шевроле Епіка набуло великого ходу, ставши при цьому слабо тримати машину, гальмо ручника треба піддати регулюванню. Для регулювання ручного гальма існує 2 способи:

  1. Розведення гальмівних колодок
  2. Підтяжка регулювальної гайки на важелі

У крузі малодосвідчених водіїв склалася усталена думка, що ручне гальмо треба регулювати лише гайкою на важелі. Це в корені неправильний підхід. Адже регулювальна гайка дозволяє просто прибрати провисання тросів. Цей метод не дозволяє розвести колодки, щоб компенсувати знос фрикційних накладок.

Якщо відрегулювати ручник тільки гайкою в салоні, то ручник може почати зводитися за покладені йому 5-7 клацань, але при цьому гальмо добре не утримуватиме машину.

По мірі зносу гальмівних колодок ручника між фрикційними пластинами і робочою поверхнею барабана Chevrolet Epica виникає проміжок. Чим більше цей проміжок, тим слабкіше фрикційні пластини притискатимуться до барабана. Проміжок між фрикційними пластинами і барабаном можна зменшити вручну, якщо розвести колодки. Саме для цієї мети в гальмівних барабанах і передбачено прикритий заглушкою технологічний отвір. Нижче за текстом буде детально описаний спосіб розведення колодок, щоб компенсувати знос фрикційних накладок.

Як відрегулювати гальмівні колодки ручника Шевроле Епіка

  • Ставимо машину на рівному майданчику і відразу ж послабляємо кріплення на задніх колесах. Важіль ручного гальма при цьому повинен знаходитися в повністю вимкненому положенні.

Послабляємо кріплення на задніх колесах

  • Вивішуємо задні колеса на домкратах. Буде взагалі відмінно, якщо майстер має доступ до підйомника.

Вивішуємо задні колеса на домкратах

  • Знімаємо заднє колесо, з обслуговуваного боку.

Знімаємо заднє колесо

  • Витягаємо заглушку з технологічного отвору, через який і треба регулювати проміжок між колодками і гальмівним барабаном. Заглушку краще всього витягати за допомогою маленької плоскої викрутки.

Витягаємо заглушку

  • Встановлюємо положення технологічного отвору навпроти регулювального механізму. Сам регулятор знаходиться внизу. Треба лише поєднати отвір з регулювальною зірочкою. Якщо ця робота проробляється майстром уперше, то йому буде складно обійтися без яскравого ліхтарика.

Щоб поєднати технологічний отвір з регулятором зведення/розведення колодок, треба буде обертати дисковий барабан. Інший раз обертанню барабана заважають колодки гальмівного супорта. Якщо барабан обертається важко, то треба просто віджати задні гальмівні колодки. Це зручно робити великою ударною викруткою.

  • Повністю розводимо колодки ручного гальма. Тобто треба застопорити хід барабана. Щоб це зробити, необхідно викруткою з плоским шліцем провернути регулятор. Механізм регулювання проміжку колодок треба обертати за годинниковою стрілкою, якщо дивитися на нього в напрямі по ходу руху автомобіля. Про повне розведення колодок свідчитиме фіксація гальмівного барабана.

Повністю розводимо колодки ручного гальма

  • Зводимо гальмівні колодки буквально на 1 зуб шестерні регулятора. Барабан повинен почати обертатися. При цьому обертання має бути і не сильно вільним, і не затиснутим.

Якщо сильно звести колодки, то слабо триматиме ручник. Якщо ж колодки будуть затиснутими, то почне перегріватися барабан.

Все, можна збирати заднє колесо в зворотній послідовності. Не забудьте повторити процедуру регулювання на протилежному колесі. Після регулювання колодок ручного гальма треба підрегулювати гайку ручного гальма з салону.

На відео нижче наочно показано, як регулюється проміжок в колодках ручника південнокорейського преміум седана.

Як відрегулювати гайку ручника з салону

Коли колодки ручника Шевроле Епіка зведені, можна перемикатися на підтяжку тросів, щоб прибрати їх провисання. Це робиться за допомогою регулювальної гайки, яка схована в центральному тунелі. Регулюється ручник таким чином:

  • Вимикаємо гальмо стоянки, троси не мають бути під натягом.
  • Витягаємо речовий ящик з центрального тунеля.

Витягаємо речовий ящик з центрального тунеля

  • Закручуємо гайку регулятора. Проводити це регулювання треба з обережністю. Досвідчені майстри зазвичай провертають регулятор по 0,25-0,5 оберту. Після кожного обертання гайки треба контролювати висоту підйому важеля.

Закручуємо гайку регулятора

Як було вже сказано, важіль ручного гальма Chevrolet Epica повинен зводитися за 5-7 клацань.

Додаткова інформація

Виробник Шевроле Епіка рекомендує проводити ревізію ручного гальма з періодичністю не рідше 30 000 (км) пробігу. Ревізія припускає витягання гальмівних барабанів і візуальний огляд зносу виконавчих механізмів.

В ході ревізії ручного гальма проводяться наступні роботи:

  1. Контролюється знос фрикційних накладок на колодках
  2. Контролюється знос робочої поверхні барабанів
  3. Міняються іржаві пружини
  4. Чиститься і розробляється механізм зведення/розведення колодок

Кульмінацією ревізії гальмівних барабанів є розведення колодок, щоб звести до мінімуму проміжок між фрикційними накладками і барабаном. Досвідчені майстри зазвичай відразу перевіряють і хід ручника. Якщо важіль зводиться за 8 клацань і більше того, то можна відразу ж підрегулювати і гайку ручного гальма.

Не треба забувати і про те, що якої б надійності не мали троси ручного гальма Шевроле Епіка, рано чи пізно вони витягнуться до межі. При пороговому розтягуванні тросів не допомагає ні зведення колодок, ні регулювання гайки. Якщо важіль ручника навіть після усіх регулювань схоплює колодки в самому верху, то треба буде проводити заміну тросів ручника.

Як правило, разом з тросами ручного гальма досвідчені майстри проводять заміну і колодок ручника. Додатково слід поміняти усі іржаві пружини. Не зайвим буде і сервіс задніх гальмівних супортів. Лише комплексний підхід до обслуговування гальмівної системи дозволить гарантувати граничну безпеку при експлуатації авто.

» Всі статті

Пропонуємо запчастини

Кращих виробників

brand
brand
brand
brand
brand
brand
brand
.