Регулювання дросельної заслінки Шевроле Лачетті, положення 0-0.8% після чищення дроселя
Якщо сам двигун Chevrolet Lacetti є серцем автомобіля, то дросельну заслінку (ДЗ) можна назвати його легенями. Саме цей вузол відповідає за збагачення палива повітрям, що робить бензин неймовірно запальним та енергоємним. Але з часом робота дросельного вузла може значно погіршитися, що призведе до нестабільної роботи мотора.
Старші модифікації Шевроле Лачетті оснащуються дросельною заслінкою без традиційного регулятора холостого ходу (РХХ). В даному випадку регулятор вбудовується під корпус ДЗ, він представлений моторчиком, який і привідкриває заслінку, коли двигун працює на холостому ході.
Положення дросельної заслінки виражається у відсотках (%). При роботі силового агрегату на холостому ходу заслінка дроселя відкривається в середньому на 3%, що дозволяє підтримувати оберти колінвала в межах норми, на рівні 1200 (об/хв).
З часом заслінка дроселя починає "плавати", тобто ДЗ перестає точно виконувати команди блоку управління. Найчастіше заслінка дроселя Chevrolet Lacetti починає давати збільшений зазор 6-9% і більше того. Як правило, таке відбувається при забрудненні дросельного вузла. Проблему вдається усунути чисткою дросельної заслінки і повітроводу.
Але після обслуговування ДЗ і складання вузла багато водіїв з подивом виявляють, що замість завищеного зазору заслінка почала відкриватися набагато менше норми, на рівні 0.4-0.8%. У цьому випадку навіть досвідчені водії інший раз починають чесати потилицю і ходити з бубном навколо машини, вимовляючи шаманські мантри.
Але якщо без жартів, то винуватцем недостатнього зазору дроселя дуже часто є тросик акселератора. Якщо дати тросику педалі газу зайву натяжку, то заслінка фізично не зможе добре відкриватися. Проблеми із заслінкою починаються в тому випадку, якщо неправильно натягнути трос акселератора. Далі по тексту буде розказано, як правильно натягнути трос педалі газу на цьому авто.
Як відрегулювати натяг троса приводу заслінки Шевроле Лачетті
Малодосвідчені водії інший раз регулюють натягнення тросика акселератора лише за рівнем його провисання. Тобто при натисканні на трос біля заслінки він повинен прогинатися, але в міру. Даний принцип регулювання не є вірним, так як крім провисання троса акселератора Шевроле Лачетті обов'язково і неодмінно потрібно враховувати зазор між упором приводу заслінки. Приклад на фото нижче.
При зайвому натягненні тросика з'явиться зазор між упором приводу заслінки і відливом на корпусі дросельного вузла. При такому натягненні тросика вбудованому моторчику РХХ банально не вистачає потужності, щоб повноцінно керувати ходом заслінки.
Тросику акселератора Chevrolet Lacetti необхідно забезпечити таке натягнення, щоб у приводу заслінки дроселя залишався невеликий запас вільного ходу, про що буде свідчити невеликий зазор контрольної мітки. Приклад на фото нижче.
Необхідно відразу сказати, що зі зростанням пробігу трос педалі газу починає розтягуватися. У цьому випадку навіть при установці правильного натягнення троса з боку приводу дросельної заслінки педаль газу буде мати сильно великий вільний хід. Вирішити проблему можна лише повною заміною троса акселератора. Нижче буде описано процес заміни троса і регулювання його натягнення.
Заміна і натяжка троса акселератора Шевроле Лачетті
- Повністю глушимо мотор і вимикаємо запалювання. Для страховки скидаємо клему "-" з акумуляторного блоку.
- Демонтуємо захисну декоративну кришку двигуна.
- Знімаємо фіксатор, за допомогою якого регулюється натягнення тросика. Для вилучення фіксатора найкраще скористатися плоскогубцями. Але стопор цілком реально висмикнути і пальцями.
- Витягує трос акселератора з кронштейну. Потрібно просто висмикнути оболонку троса з тримача.
- Витягуємо кінець троса з приводу заслінки Шевроле Лачетті. Потрібно провернути привід, долаючи опір пружини. Привід провертається до тих пір, поки не з'явиться можливість легко витягти кінець тросика.
- Від'єднуємо другий кінець тросика від педалі газу. Кінець потрібно просто вивести із зачеплення з тримачем.
- Виймаємо старий тросик акселератора. Це потрібно робити з боку підкапотного простору.
- Ставимо на місце новий тросик. Насамперед з'єднуємо трос з педаллю газу.
- Збираємо вузол у зворотній послідовності і перемикаємося на регулювання натягнення троса.
Натягнення троса акселератора Chevrolet Lacetti регулюється за такою схемою:
- Пальцями провертаємо привід заслінки до тих пір, поки пластиковий упор не упреться у відлив на корпусі дросельної заслінки. В даному випадку відразу має прояснитися, що потрібно натягу, послаблення або посилення.
Якщо привід заслінки і без того був впритул до відливу, то потрібно потягнути за сам тросик акселератора. Тягнути слід до тих пір, поки пластиковий упор не почне відходити від металевого відбійника на корпусі ДЗ.
У першому випадку, коли привід заслінки потрібно було прокручувати вручну, трос потребує зменшення натягнення. Якщо довелося тягнути за сам тросик Шевроле Лачетті, то йому необхідно посилення натяжки.
Натяг троса акселератора регулюється за допомогою переміщення обплетення щодо кронштейну. Саме обплетення фіксується на кронштейні за допомогою скоби.
- Витягуємо скобу.
- Переміщуємо обплетення або в бік натягування, або ослаблення натягу. Як визначити необхідність збільшення або зменшення натягу, було описано трохи вище.
- Ставимо на місце скобу, зафіксувавши тим самим оболонку троса акселератора. На поверхні обплетення є спеціальна ребриста ділянка. Завдяки цій поверхні обплетення можна переміщати відносно кронштейну, зменшуючи або збільшуючи натягнення тросика.
Тросу приводу дросельної заслінка потрібно дати таке натягнення, щоб привід був під мінімальною натяжкою. Завдяки невеликому натягу не буде ускладнюватися робота моторчика регулятора холостого ходу. А у педалі газу буде невеликий вільний хід, що вкрай важливо для нормальної роботи двигуна Шевроле Лачетті.
Додаткова інформація
Нестабільна робота мотора може бути викликана не тільки дросельною заслінкою. Плаваючі оберти на холостому ході характерні для найширшого спектру несправностей, основними з яких можна вважати:
- Підсос повітря за дросельною заслінкою
- Низький тиск паливопроводу
- Низька компресія циліндрів
- Знос свічок запалювання
- Знос високовольтних дротів
- тощо.
Щодо підсоса впускним трактом Шевроле Лачетті неврахованого повітря, дана несправність діагностується досить легко. Потрібно лише прикрити на працюючому двигуні повітровід дроселя. Якщо за ДЗ є підсос, то двигун продовжить роботу, оскільки всмоктуваного за дроселем повітря буде достатньо для формування більш-менш запальної паливо-повітряної суміші.
Якщо ж впускний тракт має непоганий рівень герметичності, то мотор швидко заглухне без припливу свіжого повітря.