Перевірка котушки запалювання Шевроле Лачетті
Котушка запалювання Chevrolet Lacetti є важливим енергетичним центром автомобіля. Саме котушка генерує стабільні і потужні заряди, що вкрай важливо для свічок запалювання. Але як і будь-які інші запчастини Шевроле Лачетті, котушка запалювання з часом зношується. Неправильно працююча котушка запалювання стає джерелом проблемної роботи двигуна!
Шевроле Лачетті в модифікації з двигунами F14D3, F16D3 і T18SED оснащується класичною котушкою запалювання з системою 3 PIN чи DIS (Double ignition system). Але в модифікації з двигуном F18D3 замість котушки використовується модуль запалювання COP (Coil On Plug).
Артикульний номер котушки запалювання (DIS) Шевроле Лачетті: 96453420.
Артикульний номер котушки запалювання (3 PIN) Шевроле Лачетті: 96253555.
Артикульний номер модуля запалювання (COP) Шевроле Лачетті: 96415010.
Так, у котушці/модулі запалювання по суті нема чому зношуватися. Адже в даній деталі відсутні пари тертя. Знос котушки запалювання стосується самої електроніки. Електрична частина схильна до окислення контактів, що веде до перегріву і відгоряння деяких контактів. Додатково котушка може мати пробитий корпус, через що порушується стабільність зарядів.
Неправильна робота котушки запалювання може бути джерелом наступних проблем:
- Троіння двигуна
- Тремтіння під час набору швидкості
- Ривки і провали при розгоні
Внутрішня частина котушки запалювання Chevrolet Lacetti залита текстолітом. З цієї причини котушки/модулі не піддаються будь-якому сервісу або вузловому ремонту. Проблемну котушку слід просто замінити новою.
Діагностика котушки (модуля) запалювання Шевроле Лачетті
Проблемна робота системи запалювання може відноситься не тільки до котушки (модуля). Адже в системі запалювання передбачені ще й високовольтні дроти, а також свічки запалювання.
Модуль запалювання з пристроєм COP не використовує високовольтні дроти. Запальники вбудовані безпосередньо в модуль, який встановлюється над свічками.
Якщо двигун Шевроле Лачяетті перестав нормально працювати, при цьому підозри падають на систему запалювання, то необхідно провести діагностику всіх елементів електричного ланцюга. Фахівці рекомендують починати перевірку, звичайно ж, з котушки запалювання.
Щодо двигуна F18D3, на якому замість котушки встановлений модуль, рекомендується звертати увагу на аварійний індикатор Check Engine. Під час розшифрування помилок можна встановити, який конкретно із запальників дає помилку. Номер запальника вказується в коді помилки. Тобто розшифровка помилок Check Engine на двигуні F18D3 дозволяє звузити коло винуватців несправної системи запалювання.
Як перевірити котушку запалювання Шевроле Лачетті
Почнемо з того, що котушка запалювання генерує іскрові заряди з дуже високою напругою. Якщо в побутовій електромережі 220 (В), то у вторинній обмотці котушки запалювання напруга збільшується до 20 000 (В).
У цьому і полягає головна задумка котушки запалювання, вона підвищує номінальну напругу бортової електромережі 12 (В) практично в кілька тисяч разів.
Навіть без солідної сили струму висока напруга становить для здоров'я людини високу небезпеку. 20 000 (В) можуть і не вбити, але покалічать точно! З цієї причини перед втручанням у роботу котушки запалювання потрібно знеструмити роботу бортової електромережі.
- Відкриваємо капот і відкидаємо мінусовий дріт від АКБ.
- Потрібно обов'язково дати автомобілю час охолодитися до температури навколишнього середовища. В іншому випадку при замірі опору вийде помітна похибка!
- Від'єднуємо кришку двигуна.
- Розмикаємо сполуки живлення котушки. До котушки підходять 2 дротові колодки. Для вилучення кожної з колодок необхідно попередньо натиснути на фіксатор.
- Від’єднуємо високовольтні дроти від котушки. Потрібно просто висмикнути кожен із запальників з головок вторинної обмотки. Майстру слід запам'ятати порядок підключення дротів! На самій котушці має бути маркування, для якого конкретно циліндра призначений заряд. Але на дротах подібного маркування не передбачено. Майстру потрібно самому якось позначити проводку (кольором, ризиками або цифрами).
- Налаштовуємо мультиметр на вимірювання опору. Чутливість опору виставляється залежно від того, які обмотки перевіряються, первинні або вторинні. Якщо почати перевірку зі вторинних обмоток, то чутливість опору слід поставити в районі 20 (кОм).
- Підключаємо вимірювальні щупи до головок вторинної обмотки. Під час з'єднання вимірювальних щупів можна не враховувати полярність.
- Заміряємо опір у вторинній обмотці. Опір вторинної обмотки котушки запалювання Шевроле Лачетті має становити в межах 11-14 (кОм).
Внизу сторінки викладено відеоролик, на якому наочно показано процес діагностики котушки запалювання цього авто. В результаті заміру у майстра вийшло 14,29 (кОм). Показник трохи завищений, найменше, що цілком можна списати на похибку дешевого вимірювача.
Додатково при замірі опору потрібно врахувати і температуру навколишнього середовища. Ідеальні умови передбачають температуру на рівні + 25 С. Автор відеоролика зазначив, що він проводить вимірювання в більш прохолодних умовах, що безсумнівно внесло свою лепту в справу формування похибки при замірі опору.
- Налаштовуємо вимірювач на вимірювання опору в первинній обмотці. Потрібно перевести регулятор чутливості в положення 200 (Ом). Можна поставити регулятор і на менш слабкий опір, якщо це дозволяють можливості вимірювального приладу.
- Підключаємо щупи до роз’єму первинної обмотки. Як і у випадку зі вторинною обмоткою, можна не враховувати полярність.
- Контролюємо значення опору в первинній обмотці. Якщо котушка справна, опір складе 1-2 (Ом). У випадку на відеоролику, який викладено в кінці сторінки, опір склав 1,4 (Ом). Дане значення опору повністю вписується в поле допуску.
Якщо діагностика показала, що котушка є несправною, то просто від'єднуємо її і ставимо на місце старої котушки новий аналог.
Додаткова інформація
Щодо модуля запалювання Шевроле Лачетті, який працює без високовольтних дротів (двигун F18D3), котушка діагностується за помилками аварійного індикатора (множинні пропуски займання). Сам додаток запалювання не вдасться перевірити.
При виникненні помилок потрібно попередньо перевірити свічки. Якщо і на нових свічках запалювання не буде правильно працювати, то інших варіантів ремонту немає, крім як заміна модуля запалювання.
Так, модуль запалювання може мати пробої на якомусь із запальників. Деякі майстри усувають неправильну роботу модуля запалювання заміною запальників від донора. Так можна робити, якщо є доступ до окремих запальників. У вільному продажу вони відсутні.