Зникло зчеплення Джилі МК, як замінити робчий циліндр зчеплення

Вузол зчеплення китайського седана Geely MK відрізняється плавним ходом, при цьому зачеплення кошику з диском розмикається легко, без зайвих зусиль. Але як і будь-які інші запчастини Джилі МК, по мірі експлуатації автомобіля зчеплення починає підносити різні сюрпризи. Одним з них є нездатність педалі зчеплення вимикати зачеплення кошику з диском, тобто зчеплення не вимикається.

Зчеплення на китайському седані Джилі МК має гідравлічний пристрій. Гідравліка забезпечує надійніше і безпечніше зачеплення, ніж при з'єднанні педалі з вилкою вичавного підшипника безпосередньо тросом.

Гідросистема вузла зчеплення має 2 циліндри:

  1. Головний
  2. Робочий

Головний циліндр просто нагнітає тиск в гідросистемі. Стосовно робочого циліндра, саме він і взаємодіє з важелем на вилці вичавного підшипника. До найбільшого зносу схильний, звичайно ж, робочий циліндр.

Номер артикулу робочого циліндра зчеплення Geely MK: 3160131006.

Слабкими місцями робочого циліндра є:

  1. Поворотна пружина
  2. Манжета
  3. Сальник

При зносі пружини шток циліндра перестає повертатися у своє початкове положення, що заважає зчепленню повністю включатися. Якщо ж зносилися ущільнювальні елементи, то в гідросистемі не вистачатиме тиску, щоб виштовхувати шток, вимикаючи тим самим зчеплення.

Якщо перегорнути сторінку до кінця, з'явиться відеоролик, автор якого наочно демонструє процес заміни робітничого циліндра зчеплення на китайському седані.

Робочий циліндр зчеплення Джилі МК

Заміна робочого циліндра зчеплення Джилі МК

Проблемна робота циліндра зчеплення веде до прискореного зносу кошику і диска. Але ця неполадка є дрібницею в порівнянні з другим симптомом, який провокує неправильна робота зчеплення. Через поломку робочого циліндра зчеплення перестають нормально вмикатися швидкості.

Виробник китайського седана Джилі МК настійно рекомендує проводити повну заміну зношеного циліндра на новий аналог. Робочий циліндр в оригінальному виконанні Geely коштує близько $10. Ціна начебто не сильно кусається, але існує і більше бюджетний метод ремонту. Йдеться за використання ремкомплекта.

Навіть повний ремкомплект, у складі якого знаходиться і пружина, і усі ущільнювачі, буде варто дешевше за новий циліндр. Якщо ж говорити про вузькоспеціалізовані ремонтні комплекти, які мають або пружину, або ущільнювачі, вони і зовсім коштують копійки.

Який би метод ремонту не вибрав майстер, старий циліндр зчеплення треба повністю знімати. Нижче буде дана інструкція, як це зробити.

Демонтаж робочого циліндра зчеплення Джилі МК

Робочий циліндр зчеплення розташований на передній стороні картера зчеплення КПП. Щоб дістатися до циліндра, не треба нічого від'єднувати. Циліндр є однією з самих легкодоступних деталей в моторному відсіку Geely MK.

Циліндр

  • Зупиняємося і глушимо мотор. Відкриваємо капот.

Фахівці настійно рекомендують застелити дрантям усі деталі, що знаходяться поряд з робочим циліндром, і поверхні. Річ у тому, що при від'єднанні від циліндра напірної магістралі з трубки піде гальмівна рідина. Через цю речовину почне спучуватися фарба і розм'якшуватимуться елементи ущільнювачів, які контактували з гальмівною рідиною.

  • Відкручуємо гайку напірної магістралі. Потрібен буде ключ на 10. Ця магістраль представлена у вигляді металевої трубки.

Відкручуємо гайку напірної магістралі

Багато майстрів відмічають, що гайка схильна до злизування граней. Така ж проблема є і при відкручуванні гальмівних шлангів від напірної магістралі. З цієї причини замість звичайного ріжкового ключа рекомендується використати ключ з додатковим притиском. Завдяки притиску навіть гайка, що міцно закиснула, буде легко викручена без урону для граней.

  • Витягаємо напірну магістраль. Із з'єднання почне витікати гальмівна рідина. Краще всього підстилати під циліндр старе дрантя. Щоб мінімізувати втрати рідини, напірну магістраль рекомендується заткнути заглушкою. Як зрозуміло, про виготовлення заглушки слід потурбуватися завчасно.

Витягаємо напірну магістраль

  • Відкручуємо робочий циліндр зчеплення Джилі МК. Циліндр фіксується 2 болтами. Кріплення має проточку під ключ на 12. Часто майстри стикаються з ситуацією, коли кріплення через закисання не хоче легко відкручуватися. Досвідчені фахівці рекомендують за 5-10 хвилин до викручування болтів крапнути на них проникаючого мастила (підійде WD-40).

Відкручуємо робочий циліндр

  • Витягаємо циліндр. Він легко від'єднується. Після від'єднання напірної трубки і викручування болтів робочий циліндр зчеплення нічого більше не повинно тримати.

Витягаємо циліндр

  • Ставимо на місце старого циліндра новий і збираємо вузол в зворотній послідовності.
  • Обов'язково і неодмінно доливаємо в розширювальний бачок гальмівну рідину. Рівень рідини повинен досягати відмітки MAX. Зверніть увагу, у зчеплення і гальмівної системи одна загальна гідросистема і один загальний бачок.

Замість повної заміни циліндра багато майстрів вважають за краще здійснювати його вузловий ремонт. Як було сказано вище, спеціально для цієї мети багато крамниць автозапчастин пропонують ремкомплекти. У робочому циліндрі зчеплення по суті і зношуватися-то нічому. У циліндрі окрім пружини, штока і елементів ущільнювачів нічого немає. Зазвичай майстри міняють усі комплектуючі, окрім штока. За все про все на ревізію і заміну йде 10-15 хвилин.

Є і такі майстри, які ставлять замість зношеного циліндра новий. А старий циліндр, що залишився на руках, відновлюють і тримають його в якості запасного, на випадок непередбаченої поломки.

Як прокачати зчеплення

Обслуговування зчеплення Джилі МК не закінчується однією тільки заміною робочого циліндра. Адже в процесі розгерметизації циркуляційного контура в гідросистему однозначно потрапило повітря. Наявність повітря в гідросистемі зробить роботу циліндра неефективною. По аналогії з гальмівною системою, гідросистему зчеплення треба прокачувати, щоб вигнати звідти повітря.

Для прокачування робочого циліндра зчеплення на його корпусі передбачений спеціальний повітряний клапан. Місце розташування клапана відмічене на картинці нижче.

Повітряний клапан

Прокачувати зчеплення треба з напарником. Помічник повинен знаходитися в салоні і по команді натискати на педаль зчеплення.

  • Знімаємо захисний ковпачок клапана. За ковпачком ховається патрубок.

Знімаємо захисний ковпачок клапана

  • Накидаємо на патрубок прозорий шланг. Зворотній кінець шланга треба помістити в ємність для збору відробітку. Як правило, в ролі місткості майстри використовують пластикову пляшку на 0,5 (л). Стосовно довжини шланга, потрібний невеликий відрізок. Приклад готової до прокачування системи на фото нижче.

Накидаємо на патрубок прозорий шланг

  • Даємо команду напарникові жати на педаль зчеплення. Для прокачування педаль треба натиснути до упору 4-5 разів. Між кожним циклом натиснення слід давати перерву 2-3 секунди. Педаль зчеплення треба утримувати в натиснутому положенні.
  • Відкручуємо повітряний клапан. Це слід робити ріжковим ключем на 10. При відкручуванні клапана треба зробити всього 3/4 оберти, не більше за це!
  • Спускаємо гальмівну рідину з бульбашками повітря. Коли натиск рідини пропаде, закручуємо клапан і даємо команду відпустити педаль зчеплення.

Як показує практика, для прокачування зчеплення треба повторити вищеописаний процес 2-3 рази. Зчеплення вважається прокачаним, коли в шлангу з'явиться чиста рідина, без бульбашок повітря.

Додаткова інформація

Зустрічаються випадки, коли зчеплення Джилі МК не вимикається унаслідок відламування натискної лапки на поворотному важелі вилки вичавного підшипника. Нерідко майстри плутають ці поломки, а після заміни робочого циліндра зчеплення виявляється, що зчеплення як і раніше є неробочим.

В даному випадку треба буде міняти важіль вилки зчеплення, а для цього треба проводити демонтаж КПП.

 

» Всі статті

Пропонуємо запчастини

Кращих виробників

brand
brand
brand
brand
brand
brand
brand
.