Помилка АБС Джилі СК, діагностика ABS сканером ELM 327
Автомобіль Джилі СК відрізняється пристойним рівнем безпеки. Навіть у найпростішій модифікації передбачені ABS і EBD. З одного боку оснащене захисними системами гальмо є великим плюсом для безпеки. Але разом з тим наявність складної системи управління може провокувати і специфічні несправності.
У колі автомобілів Geely CK досить поширеною поломкою є поява аварійного індикатора ABS, який знаходиться на панелі приладів.
Ця несправність належить до розряду проблематичних. Справа в тому, що система ABS використовує окремий блок управління, робота з цими запчастинами на Джилі СК здійснюється за окремою лінією SRS.
Зчитати помилки ABS стандартними засобами не вийде, оскільки лінія SRS використовує свій власний протокол зв'язку kwp1281.
Як прочитати помилки ABS Джилі СК
Зрозуміло, спрацювання аварійного індикатора АБС не є критичною поломкою. З лампочкою, що світиться, можна вільно їздити. Але водії Джилі СК з досвідом знають, що жарти і недбалість щодо гальмівної системи інший раз закінчуються дуже трагічно.
Для грамотного водія найменший натяк на несправність гальма - серйозний привід, щоб поставити машину на прикол і не виїжджати, поки проблема не буде усунена!
Щоб прибрати помилку ABS, яка горить постійно або ж з'являється періодично, потрібно спочатку дізнатися код несправності і розшифрувати його. Але для діагностики лінії безпеки SRS не достатньо програмно-технічних засобів, які призначені для роботи з блоком управління двигуна.
Автомобіль Geely CK може використовувати кілька різновидів блоку управління ABS:
- МК20
- MK70
Власникам СК з ЕБУ МК70 пощастило більше, так як для діагностики ABS в даному випадку можна пристосувати стандартний діагностичний адаптер ELM 327. Потрібна буде лише спеціальна програма. При діагностиці лінії блоку ABS потрібен фірмовий додаток Read ABS Errors. Його можна встановити і використовувати безкоштовно.
Щодо блоку управління АБС МК20, для його діагностики буде потрібно зовсім інший адаптер. У даному випадку адаптер повинен підтримувати пакетну передачу даних kwp1281. Для роботи з цим протоколом підходить адаптер VAG KKL.
Як дізнатися тип блоку управління АБС Джилі СК
Щоб зрозуміти як діагностувати поломку системи ABS, потрібно спочатку дізнатися тип встановленого на автомобілі блоку управління гальмівної системи. Тип блоку управління Джилі СК вказано на самому ЕБУ.
- У кутку блоку керування системою ABS є його назва. Там вказано маркування типу ЕБУ. Приклад на фото нижче.
Якщо водій знає тип ЕБУ гальмівної системи, можна відразу перемикатися на діагностику.
Діагностика помилок ABS на блоці керування МК70
Для читання кодів аварійного індикатора АБС на блоці управління МК70 потрібен буде бездротовий адаптер ELM 327. У такому діагностичному адаптері передбачено модуль Bluetooth. Він потрібен для синхронізації адаптера зі смартфоном. Справа в тому, що програма Read ABS Errors доступна лише на смартфонах з Android (iOS). З цієї причини і потрібен бездротовий інтерфейс.
- На смартфоні вже має бути встановлений відповідний додаток. Налаштовувати його не потрібно. Все робиться автоматично.
Деякі водії Джилі СК відзначають, що дана програма не завжди коректно працює на Android 4.3 і Android 5. Не варто дивуватися, якщо на смартфонах з даними ОС пошук помилок буде завершуватися успіхом лише з 2-3 спроби.
- Вставляємо в роз’єм OBD II бездротовий адаптер. Діагностичний роз’єм розташований біля лівої ноги водія.
- Включаємо запалювання. Про статус синхронізації буде свідчити відповідний індикатор на корпусі діагностичного адаптера.
- Включаємо діагностичний додаток на смартфоні. Зазвичай пошук діагностичного роз'єму і синхронізація з блоком управління відбуваються автоматично. Якщо програма не відображає назву діагностичної лінії, натисніть кнопку "Пошук". Якихось налаштувань робити при цьому не потрібно.
- Тиснемо кнопку "Прочитати помилки". Але для цього потрібно, щоб попередньо відбулася синхронізація смартфона з блоком управління АБС. Про наявність стійкої синхронізації буде свідчити назва діагностичного порту і блоку управління.
- Знайомимося з переліком помилок. Таке може бути, що при палаючому індикаторі ABS на приладовій панелі перелік помилок буде порожній. У цьому випадку потрібно повторно прочитати помилки. Іноді перелік помилок з'являється лише після 2-3 рази читання помилок.
Після усунення всіх виявлених несправностей індикатор ABS повинен згаснути.
Діагностика помилок ABS на блоці керування МК20
При роботі з блоком управління МК20 потрібен буде класичний дротовий адаптер VAG KKL. При цьому адаптер повинен бути налаштований на роботу з лінією зв'язку SRS. Щоб перемкнути адаптер з діагностики блоку управління двигуна на діагностику блоку управління АБС Джилі СК, потрібно переставити перемичку з піна № 7 на пін № 9.
Для діагностики лінії SRS існує безліч програм. При використанні дротового адаптера VAG KKL багато фахівців віддають перевагу програмі "Вася діагност". Це безкоштовне програмне забезпечення, яке добре пристосоване для роботи з блоком управління МК20.
- Підключаємося до діагностичного роз’єму OBD2. Другий кінець дроту підключаємо до комп'ютера.
- Запускаємо діагностичне ПЗ, читаємо і розшифровуємо помилки ABS.
При використанні дротового адаптера зазвичай в налаштуваннях діагностичної програми є кнопка скидання налаштувань, які збереглися в пам'яті АБС.
Додаткова інформація
Блок управління АБС автомобіля Джилі СК оснащений системою самодіагностики. При цьому самодіагностика є багатоступеневою.
Перша перевірка ABS здійснюється при включенні запалювання. Вдруге система АБС сама себе перевіряє при досягненні автомобілем швидкості 20 (км/год).
Іноді після успішного ремонту ABS аварійний індикатор все одно продовжує працювати. У цьому випадку потрібно розігнатися мінімум до 20 (км/год), аварійний індикатор повинен згаснути.