Не працює сигнал Деу Ланос, ремонт звукового сигналу

Звуковому сигналу Daewoo Lanos відводиться особлива роль. На рахунку цієї простої і непримітної на вигляд системи тисячі врятованих життів і десятки, якщо не сотні, тисяч відвернених ДТП. Дзвінкий і виразний звуковий сигнал – ушат холодної води для втративших пильність учасників дорожнього руху. І буде величезною помилкою роз'їжджати на автомобілі з несправним звуковим сигналом. Краще всього замовити нові запчастини Деу Ланос і усунути поломку гудка.

Заводська оригінальна комплектація автомобіля ЗАЗ Ланос передбачає одинарний звуковий сигнал. Багато водіїв модернізують штатний гудок, встановлюючи додатковий звуковий випромінювач. Подвійний сигнал звучить голосніше і виразніше.

Номер артикулу оригінального заводського сигналу ZAZ Lanos: GM-96242524.

Їзда з поламаним гудком є дуже небезпечною! З цієї причини несправний звуковий сигнал потребує екстреного ремонту. Гудок може вийти з ладу з наступних причин:

  1. Несправний підрульовий шлейф (равлик)
  2. Зламалася кнопка звукового сигналу
  3. Перегорів плавкий запобіжник
  4. Згоріло реле
  5. Стався обрив проводки або КЗ
  6. Зламався сам звуковий випромінювач

Нерідко малодосвідчені водії роблять помилку, коли при зникненні гудка купляється новий випромінювач звуку. Як показує практика, на перегорання звукового випромінювача припадає лише 20-30% випадків поломки гудка. З цієї причини ремонту звукового сигналу повинна передувати ретельна діагностика.

Звуковий сигнал Деу Ланос

Діагностика поломки звукового сигналу ЗАЗ Ланос

Автомобільний гудок діагностується по методу "від простого до складного". Найпростіше перевірити, звичайно ж, запобіжник і реле. Захист звукового сигналу ZAZ Lanos винесен в основний блок запобіжників, який розташований під капотом. Захист перевіряється за наступною схемою:

  • Відкриваємо кришку блоку запобіжників. Блок розташований поряд з АКБ. Кришку треба просто висмикнути, вона тримається на клямках.
  • Витягаємо плавкий запобіжник. Він знаходиться в посадочному місці F11. Точне місце розташування запобіжника відмічене на фото нижче. Для витягання запобіжника краще всього користуватися спеціальним пінцетом, він повинен знаходитися під кришкою блоку запобіжників.

Витягаємо плавкий запобіжник

Суть плавкого запобіжника полягає в тому, що при якихось неполадках з електроустаткуванням або бортовою мережею захист перегорає, миттєво розмикаючи ланцюг. Якщо запобіжник цілий, то електроланцюг проводить струм.

Але фахівці зазвичай покладаються при перевірці запобіжника на дані вимірника (автомобільного тестера). Адже відомо немало випадків, коли запобіжник перегорав так, що візуально це неможливо було визначити.

  • Якщо запобіжник цілий, то перевіряємо реле. Захисне реле звукового сигналу знаходиться в посадочному місці R1. Точне місце розташування реле відмічене на фото нижче. Перевіряти реле треба з напарником. Помічник повинен натиснути на гудок, а майстрові у той час треба знаходитися біля реле. Якщо реле працює, то майстер почує характерне клацання.

Перевіряємо реле

Суть реле полягає в тому, щоб подавати напругу на виконавчий пристрій тільки при натисненні на кнопку. Без захисного реле ланцюг був би увесь час під напругою, що призводить до прискореного зносу групу електроконтактів.

Якщо реле клацає, то ділянка електроланцюга від рульового колеса до блоку запобіжників є цілою і неушкодженою. Якщо ж реле не спрацьовує, за наявності цілісного запобіжника, то поломку слід шукати серед наступних компонентів:

  1. Підрульовий шлейф
  2. Кнопка подання сигналу
  3. Проводка від керма до блоку запобіжників

Найбільш каверзною є діагностика підрульового шлейфу. Адже для цього треба знімати рульове колесо. Це зауваження особливо актуально для модифікацій ЗАЗ Ланос без подушки безпеки.

Суть равлика підрульового шлейфу полягає в тому, щоб забезпечувати контакт електроланцюга при повороті рульового колеса. Завдяки цьому пристрою розташовані на кермі електросистеми (кнопка гудка і подушка безпеки) з'єднуються з бортовою електромережею навіть при кермі, що вивернуто на 2-3 оберти.

Діагностика підрульового шлейфу спроститься, якщо індикатор аварійних сповіщень Check Engine вибиває помилку подушки безпеки. В даному випадку є висока вірогідність, що через поганий контакт підрульового шлейфу система управління перестала бачити подушку безпеки. Проблеми з підрульовим шлейфом ведуть і до зникнення звукового сигналу.

В деяких випадках контакт равлика підрульового шлейфу може зникати лише в якихось певних положеннях рульового колеса. Але навіть при такій поломці старого равлика краще зняти і поміняти його на новий аналог.

На просторах Інтернету можно легко знайти детальний огляд на тему заміни равлика підрульового шлейфу.

Як перевірити звуковий випромінювач

Якщо ділянка ланцюга від рульового колеса до запобіжного блоку є працюючою, то необхідно перевірити сам звуковий випромінювач. Гудок Деу Ланос розташований на вертикальній перемичці "телевізора" лонжеронів, за центральним радіатором. На цій же перемичці розташований і замок капота.

Для діагностики гудка його треба від'єднати. Демонтаж і діагностика звукового сигналу здійснюються за наступною схемою:

  • Відкриваємо капот і відкидаємо мінусовий контакт від акумулятора. Бортова мережа знеструмлюється для того, щоб узабезпечити майстра і електроустаткування автомобіля при відключенні/підключенні дротяної колодки гудка.
  • Відкручуємо кронштейн звукового сигналу від рами кузова. Кронштейн зафіксований болтом з голівкою під ключ на 12.

Відкручуємо кронштейн звукового сигналу

  • Від'єднуємо дротяну колодку звукового сигналу. Щоб це зробити, заздалегідь треба притиснути стопорний фіксатор. Завдяки фіксатору з'єднання стійко переносить жорсткі вібраційні і ударні навантаження, не розмикаючись при цьому мимоволі.

Від'єднуємо дротяну колодку звукового сигналу

Все, гудок демонтований і можна приступати до його діагностики. Для перевірки звукового сигналу кронштейн треба зафіксувати в лещатах. Приклад наведений на картинці нижче за текстом.

Затискаємо кронштейн

  • Підключаємо до входу дротяної колодки дроти "+" та "-".
  • Накидаємо підключені до гудка дроти до акумуляторного блоку. Якщо сигнал спрацьовує, то поломка криється у струмоведучих дротах від гудка до блоку запобіжників. В цьому випадку треба оглянути дроти і усунути обрив або коротке замикання.
  • До речі, користувач може настроїти оптимальну гучність звукового сигналу. Для цього треба лише підкрутити регулювального гвинтика. Місце його розташування відмічене на фото нижче.

Регулювальний гвинтик

Зверніть увагу, регулятор гучності звукового сигналу зазвичай пломбується на заводі. Щоб дістатися до регулятора, треба спочатку відколупнути пломбу.

Якщо гудок не працює, то проблема криється в самому випромінювачі. В даному випадку поломку можна виправити лише заміною старого гудка на повністю новий аналог. Конструкція звукового сигналу є нерозбірною. Кришка гудка міцно завальцована. Зрозуміло, в руках умілого майстра нерозбірний корпус стає розбірним. Правильне застосування сили, в комплексі з міцним і гострим лезом, дозволяє відкрити нероз'ємну кришку.

Гудок

Переважна більшість поломок звукового сигналу ЗАЗ Ланос пов'язані з обривом дроту, який йде на котушку. Приклад подібної поломки на фото нижче.

Відламане з'єднання

Поломки подібного класу легко вирішуються звичайною пайкою. Але рекомендується паяти не обламані кінці безпосередньо, а через подовжуючу вставку з м'якого дроту.

Додаткова інформація

Звуковий сигнал Деу Ланос можна істотно посилити, якщо доповнити одинарний гудок ще одним, таким же, випромінювачем. При цьому гучність кожного з гудка слід відрегулювати окремо.

 

» Всі статті

Пропонуємо запчастини

Кращих виробників

brand
brand
brand
brand
brand
brand
brand
.