Не працює АБС Чері Тіго Т11, блимає лампочка повного приводу. Заміна датчиків ABS
Багато власників китайського кросовера Chery Tiggo Т11 відмічають, що система контролю частоти обертання коліс (ABS) часом живе своїм власним життям. Про це свідчить аварійний індикатор ABS, який час від часу може спалахувати і гаснути, коли йому захочеться. Все б нічого, але неправильна робота АБС призводить до примусового включення повного приводу.
Це цікаво! У минулому автомобіль Chery Tiggo Т11 оснащувався повним приводом (4х4) лише в комплектації Luxury. Повний привід був тільки в моделі з двигуном 2.0 на 138 конячок. Сьогодні ж повний привід зустрічається і в інших комплектаціях, з іншими моторами.
Неправильна робота ABS створює проблему в тому плані, що некоректні данні системи контролю частоти обертання коліс спричиняють за собою активацію повного приводу. Як відомо, повний привід автоматично підключається при пробуксовуванні, тобто коли колеса починають обертатися з різною швидкістю. Але через помилку ABS повний привід починає включатися при рівномірній їзді, на абсолютно рівній і сухій дорозі.
Неправдиве підключення повного приводу Чері Тіго Т11 не є серйозною поломкою. У передчасному спрацьовуванні повного приводу погано те, що система 4х4 :
- Істотно прискорює знос ходової
- Швидше стирає колісну гуму
- Підвищує витрату палива
Увесь час їздити на повному приводі не рекомендує навіть виробник цього авто. Саме тому неправдиве спрацьовування повного приводу і вимагає як можна швидшого рішення. У кінці сторінки опубліковано відео, в якому детально роз'яснено, як розв'язати проблему з некоректною роботою ABS.
Ремонт ABS на Chery Tiggo Т11
Як було сказано вище, при проблемах з роботою ABS на приладовій панелі з'явиться аварійний значок. Так, індикатор Check Engine - штука гарна. Але аварійний індикатор не уточнює, в якому конкретно місці стався збій. Це погано, адже до складу цієї системи входять:
- 4 датчика ABS
- Пристрій, що управляє
- Виконавчий пристрій
- Дроти
Тобто перед безпосереднім ремонтом ABS майстрові необхідно встановити конкретного винуватця поломки. Круг проблемних елементів може звузити розшифровка помилок Check Engine. Але багато екземплярів Чери Тиго Т11 сумісні тільки з дилерськими сканерами. Тобто треба їхати в офіційний сервісний центр і розшифровувати помилки там. Досвідчені водії знають, що одним тільки скануванням справа не обійдеться. Заради однієї лише розшифровки помилок сервисмени не возитимуться з машиною.
У подібних випадках майстрові залишається лише самостійно провести діагностику системи ABS.
Діагноста ABS
Блок управління АБС винесений в підкапотний простір. Він розташований з боку пасажирського сидіння, в самому низу. Суть діагностики полягає в тому, щоб перевірити усі компоненти ABS з одного місця. Інакше доведеться знімати кожен датчик і продзвонювати його. Куди простіше і швидше продзвонити усі датчики за допомогою дротяної колодки системи управління.
- Заїжджаємо машиною на оглядову яму. Глушимо мотор і відкриваємо капот.
- Знеструмлюємо бортову електромережу, для цього треба лише скинути мінусову клему з АКБ.
- Витягаємо дротяну колодку ABS.
- Продзвонюємо кожен з датчиків за допомогою мультивимірювального інструменту. Схема контактів вказана на картинці знизу.
Додатково майстрові може бути корисно викладене під цим абзацом відео. Практично в усіх випадках діагностики з'ясовується, що проблемна робота ABS була викликана якимось з датчиків.
Заміна датчиків ABS
Проблемні датчики АБС Chery Tiggo Т11 не підлягають відновленню. Якщо якийсь з датчиків почав збоїти, його слід відразу ж замінити на новий аналог. Старий датчик можна просто викинути. Сенсори ABS є одноразовими.
На китайському кросовері використовується 4 датчики ABS. Сенсори передніх коліс розміщуються в поворотних кулаках. Кожен з передніх датчиків взаємодіє з гребінкою зовнішньої частини ШРУСа. Стосовно сенсорів на задніх колесах, датчик ABS вбудовується в задню ступицю. Задні датчики дуже проблематично обслуговувати, оскільки треба знімати свтупицю і розбирати її. Зокрема треба від'єднувати верхню кришку, в якій і кріпиться датчик ABS.
Заміна передніх датчиків АБС
- Викручуємо болт кріплення утримувача дроту ABS.
- Знімаємо підкрилок. Заздалегідь бажане піддомкратиити авто і зняти колесо. Зі знятим колесом легше працювати з кріпленням підкрилка. Підкрилок знімається для того, щоб з'явився доступ до дротяної колодки ABS.
- Від'єднуємо дротяну колодку, яка йде від датчика до блоку управління системою ABS.
- Витягаємо дріт ABS з утримувачів. Треба просто висмикнути дріт. Він фіксується в 2-ох місцях.
- Викручуємо болт фіксації датчика ABS. Потрібний буде ключ або накидна голівка на 10. Зверніть увагу, датчик розташований у самої дороги, тому голівка кріплення швидко обростає забрудненнями. Дістається і різьбовій поверхні з'єднання. За час експлуатації машини болт устигає приіржавіти. Перед безпосереднім відкручуванням кріплення голівку болта слід очистити металевою щіткою. Саме кріплення бажано залити проникаючим мастилом.
- Витягаємо датчик ABS. Часті випадки, коли датчик клинить в посадочному місці. В результаті спроб витягнути сенсор він може відламатися і залишитися усередині поворотного кулака. Якщо таке і сталося, що старий датчик відламався, то не біда. Треба лише вивести зовнішню частину ШРУСа і вибити зсередини кулака застряглу частину датчика ABS.
- Ставимо на місце старого датчика новий і збираємо вузол в зворотній послідовності.
Фахівці з обслуговування Чері Тіго Т11 настійно рекомендують робити заміну датчиків на обох сторонах колісної осі. Адже датчик з пробігом, який залишився на протилежній стороні, незабаром може почати збоїти, так само як і проблемний сенсор.
Датчики АБС для правої і лівої сторони китайського кросовера не взаємозамінні один з одним. Правильно встановити лівий датчик на праве колесо не вийде!
Заміна задніх датчиків АБС
- Підводимо домкратом задню частину авто і знімаємо колесо на стороні обслуговування ABS.
- Від'єднуємо гальмівний супорт. При цьому знімати гальмівний шланг не треба. Супорт слід просто підв'язати до якого-небудь з елементів задньої підвіски.
- Знімаємо гальмівний барабан. Щоб це зробити, доведеться звести колодки гальма стоянки. Спеціально для цієї мети на поверхні барабана є гумова заглушка. Її треба зняти і провернути маточину до поєднання отвору з механізмом ручного зведення/розведення колодок. За допомогою плоскої викрутки треба обертати коліщатко, поки колодки не зведуться.
- Від'єднуємо дротяну колодку від датчика ABS.
- Викручуємо гайки кріплення ступиці. Всього 4 гайки.
- Витягаємо ступицю. Зробити це не так просто, як здається. Оскільки за час експлуатації авто маточина устигає порядно закиснути в колісній цапфі. Для витягання маточини рекомендується користуватися зворотним молотком.
- Виймаємо датчик ABS з кришки підшипникового вузла задньої маточини. Сам датчик сидить в кришці з дуже щільним натягом. Зазвичай датчик витягається насилу.
- Ставимо на місце старого датчика новий і збираємо вузол в зворотній послідовності.
Як і у випадку з передньою віссю, задні датчики ABS на китайському кросовері Chery Tiggo Т11 рекомендується міняти парно. Тобто навіть якщо на протилежному колесі датчик працював нормально, то немає гарантії того, що в найближчому майбутньому він не зламається по аналогії з протилежним сенсором.
Додаткова інформація
Після заміни проблемних датчиків ABS робота повного приводу Чері Тіго Т11 автоматично нормалізується. Нижче викладений відеоролик, на якому майстер показує усі етапи ремонту ABS на цьому китайцеві.