Налаштування ГБО-4 Шевроле Лачеті

Газобалонне устаткування 4-го покоління чудово підходить до автомобіля Chevrolet Lacetti. Одного разу встановлене професіоналами ГБО-4 довгими роками радуватиме водія скороченням фінансових витрат на паливо. Але як і будь-яка інша функціональна система авто, газобалонне устаткування вимагає періодичного ремонту і сервісного обслуговування. Буквально після кожного втручання в роботу ГБО-4 необхідно аналізувати і коригувати робочі параметри системи газового живлення.

 

Установка ГБО-4 дозволяє скоротити витрати на паливо практично на 50%!

 

У відмінності від ГБО-2, де настроювати роботу системи живлення треба вручну, за допомогою 3-х регуляторів, 4-е покоління газу підтримує налаштування ГБО програмним методом. Зрозуміло, деякі з параметрів все ж доведеться регулювати вручну. Суть налаштування зводиться до того, щоб двигун отримував оптимальну паливо-повітряну суміш при різних режимах роботи силового агрегату.

 

Таке часто буває, що автомобіль і чудово набирає швидкість, і упевнено почуває себе в потоці машин, але варто зупинитися на світлофорі, як двигун набуває нестабільного характеру роботи. У такій ситуації мотор нерідко глухне. Це лише один з десятка-другого прикладів збою в робочих параметрах газового живлення, які ведуть до плаваючих обертів мотора.

 

Якщо нестабільна робота двигуна почала проявлятися після недавнього обслуговування ГБО, то це практично 100% стався збій робочих параметрів газобалонного устаткування. Стабілізувати ситуацію допоможе налаштування робочих характеристик ГБО-4.

 

Налаштування ГБО

 

Як налаштувати ГБО-4 на Chevrolet Lacetti

 

Розпочнемо з того, що на сьогодні існує величезна безліч виробників газобалонного устаткування. Конкретно для Шевроле Лачетті майстри рекомендують продукцію 4-5 фірм. Так, газобалонне устаткування різнойменних брендів має один принцип підключення, навіть конструктивно вони однакові, хоч дизайн може бути і різним. Але кожна фірма все ж старається якось та захистити свою продукцію.

 

Найпростіше це зробити за допомогою фірмового ПЗ. Принцип налаштування ГБО-4 цілком і повністю залежить від програмного забезпечення тієї торгової марки, чиє устаткування встановлене на автомобілі. ПЗ безпосередньо залежить від блоку управління газовою системою.

 

Програма налаштування ГБО різних виробників відрізняється один від одного як дизайном і структурою меню, так і функціональними можливостями. Але загалом і в цілому принцип налаштування ГБО за допомогою програмного забезпечення різних фірм однаковий.

 

Власники автомобіля Chevrolet Lacetti нерідко ставлять на свою машину ГБО-4 від компанії Autogaz STAG. Для аналізу і налаштування роботи газобалонної установки фірма пропонує спеціалізоване ПЗ, яке називається "ACGasSynchro". Розглянемо налаштування ГБО 4-го покоління за допомогою цієї програми.

 

Власникам Шевроле Лачетти з ГБО інших фірм все одно можна орієнтуватися по нижчеприведеній інструкції, оскільки принцип налаштування газу за допомогою різного ПЗ буде приблизно еквівалентний.

 

Підключення до блоку управління ГБО

 

Насамперед треба синхронізувати блок управління газу з комп'ютером. Заздалегідь на комп'ютері слід встановити драйвера для кабельного з'єднання і програмне забезпечення для діагностики і налаштування ГБО. В даному випадку встановлюється ACGasSynchro. Адаптер кабельного з'єднання має бути повністю сумісним з діагностичним роз'ємом газобалонного устаткування.

Діагностичний роз'єм

Для синхронізації автомобільного блоку управління від ГБО з персональним комп'ютером слід підключити кабель до комп'ютера і діагностичного роз'єму ГБО. Все, можна починати налаштування.

 

Налаштування ГБО

 

  • Заводимо мотор і даємо йому прогрітися до робочої температури.
  • Включаємо програму і тиснемо кнопку "Підключитися". Кнопка знаходиться в лівому нижньому кутку. При скачуванні програми слід звернути увагу на її мовну версію. Найбільше поширення отримала версія на польській мові. Але навіть в цьому випадку для слав’яномовного населення усе меню буде інтуїтивно зрозумілим.

Включаємо програму і тиснемо кнопку "Підключитися"

  • Вибираємо параметри роботи ДВЗ. На цьому етапі необхідно внести в програму дані про бензинову і газову системи двигуна, а також параметри самого мотора.

Вибираємо параметри роботи ДВЗ

  • Робимо автокалібрування ГБО. Заздалегідь слід правильно вказати усі робочі параметри двигуна і газобалонного устаткування.

Робимо автокалібрування ГБО

Після автокалібрування ГБО програма запропонує водієві проїхати від 10 до 40 кілометрів спочатку на бензиновому, а потім на газовому ході. Це треба для складання так званої паливної карти (бензин + газ). Ця карта відбиває дані про підготовку поливно-повітряної суміші на різних швидкісних режимах. Приклад паливної карти на картинці нижче.

Паливна карта

Спочатку передбачається, що крива бензинового живлення є еталонною. Тобто це орієнтир при налаштуванні ГБО-4. На карті відбиваються 3 криві:

 

  1. Синя – паливно-повітряна суміш на основі бензину
  2. Зелена - паливно-повітряна суміш на основі газу
  3. Жовта - коефіцієнт різниці (перерахунку)

 

Зелена крива повинна як можна точніше повторювати траєкторію синьої кривої. Положення жовтої лінії залежатиме від параметрів конкретно узятого двигуна, а також від діаметру форсунок і тиску в газовому редукторі. Для мотора Шевроле Лачетти з двигуном 1,6 жовта крива повинна знаходитися в межах 1,4 - 1,6.

 

Якщо коефіцієнт різниці вищий, тобто жовта крива розташовується високо, то слід зробити наступні кроки:

 

1. Збільшити діаметр форсунок

2. Підвищити тиск газового редуктора

 

Стосовно збільшення діаметру форсунок, можна купити нові жиклери, з більш великим перерізом каналу. Але майстри зазвичай просто розсвердлюють надмірно вузькі форсунки. Якщо діаметр форсунок був 1,5 (мм), є сенс розсвердлити отвори до 1,8-1,9 (мм).

Свердління форсунок

Додатково нормалізувати положення кривої коефіцієнта різниці можна і шляхом регулювання тиску в газовому редукторі. На редукторі будь-якого виробника є регулювальний гвинтик, що дозволяє підвищувати або зменшувати тиск газу в системі. У процесі регулювання тиску редуктора слід дивитися на екран з діагностичною програмою. Важливо зрозуміти, в яку конкретно сторону крутити регулятор.

Регулювання тиску

Тільки при максимально точному збігу кривих бензинового і газового живлення двигун Chevrolet Lacetti набуде стабільного і упевненого характеру роботи.

 

Нижче додається відеоролик, автор якого наочно показує принцип налаштування ГБО-4. У відеоролику настроюється редуктор STAG4.

 

 

Додаткова інформація

 

Налаштування газобалонного устаткування четвертого покоління є по суті ювелірною роботою. При цьому якоїсь космічної складності в цьому процесі немає. Найголовніше - внести в програму точні дані про силовий агрегат. Це треба для правильної автокорекції системи газового живлення Шевроле Лачетті. Адже на основі цих даних і будуватиметься паливна карта.

 

Правильне налаштування ГБО позбавить силовий агрегат автомобіля від нестабільної роботи не лише на холостому ходу, а взагалі в ході експлуатації транспорту.

 

Кожен власник автомобіля з ГБО-4 повинен уміти робити діагностику і налаштування газобалонного устаткування. Це уміння буде потрібне після кожного сервісу системи газового живлення. Додатково робота з ПЗ буде украй корисною і при встановленні точних причин нестабільної роботи двигуна.

 

Тема використання газобалонного устаткування на Chevrolet Lacetti не вичерпає себе ніколи. Адже установка ГБО дозволяє машині підкорити нові вершини. Солідна економія на паливі, за умови збереження колишньої потужності, воістину окриляє! До речі, в новинному блозі є цікавий огляд про ГБО-4 для Шевроле Лачетті.

 

» Всі статті

Пропонуємо запчастини

Кращих виробників

brand
brand
brand
brand
brand
brand
brand
.