Як обрати гальмівні колодки на авто?

Гальмівні колодки є одним з основних компонентів гальмівної системи автомобіля. Саме завдяки взаємодії цієї деталі з гальмівним диском і відбувається зупинка авто.

Конструктивно всі колодки схожі між собою.

Вони складаються з металевої (сталевої) пластини, на якій за допомогою спеціального клею або заклепок закріплена фрикційна накладка.

Саме від якості останньої залежить ефективність і плавність гальмування.

Склад накладок відрізняється в залежності від виробника, і може включати в себе різні матеріали, включаючи смолу, металеву стружку, органічні волокна, мінеральні складові та інше.

Гальмівні колодки

Торгова компанія Джилі Партс рекомендує: Періодичність заміни гальмівних колодок може становити від 5 до 20 тисяч км пробігу.

Все залежить від інтенсивності використання гальмівної системи, манери водіння і якості самих колодок.

Щоб забезпечити надійну роботу гальм, а також позбутися від необхідності частої заміни колодок слід вибирати якісну деталь.

При виборі необхідно дотримуватися кількох простих рекомендацій:

  • Краще використовувати оригінальні комплектуючі, рекомендовані заводом-виробником.
  • При установці неоригінальних деталей слід віддавати перевагу відомим брендам.
  • Поверхня колодок повинна бути рівною, з рівномірним розподілом вкраплень.
  • Повинні бути відсутні пошкодження на колодці, тріщини, відколи.
  • Металева частина колодки повинна бути забарвленою або покрита гальванічним покриттям.
  • На колодці має бути позначка заводу-виробника, а також позначення специфікації.
  • На упаковці деталі повинна бути вказана докладна інформація про виробника.

Дотримуючись простих правил, можна уникнути проблем з експлуатацією гальмівних колодок і гальм в цілому. Варто зауважити, що неякісні колодки можуть привести до пошкодження гальмівного диска.

Пошкоджені гальмівні колодки

Тест популярних моделей колодок

Вибір відповідних гальмівних колодок часто призводить до деяких труднощів навіть досвідчених автовласників, не кажучи вже про новачків. Відповідно, багато хто орієнтується на ціну, що не завжди призводить до установки кращого варіанту.

Проте орієнтуватися на дешеві пропозиції також не слід, оскільки використання таких варіантів може призвести до необхідності дорогого ремонту.

Для визначення кращого з варіантів проведемо ряд тестів, що дозволить перевірити колодки в різних умовах.

Для початку перевіримо поведінку колодок на автомобілі.

Для цього кожен з варіантів буде встановлений на транспортний засіб. Після цього авто будемо розганяти до 60 км/год, після чого здійснювати гальмування.

Проводитися тест буде в зимовий час, в умовах слизької дороги.

Тести проводяться на слизькій зимовій дорозі

Це необхідно для того, щоб зрозуміти, як буде вести себе автомобіль в подібних умовах, не буде зносити його і яких зусиль доведеться докласти для зупинки авто.

Також установка колодок на авто дозволить дізнатися реальний гальмівний шлях, наявність або відсутність скрипу при гальмуванні, м'якість педалі, жорсткість зупинки.

Виробник ADR

Колодки саме виробника ADR першими пройдуть тест. У складі фрикційної колодки помітні сліди металевих матеріалів. Добре це, або погано, дізнаємося при подальших випробуваннях.

Колодки ADR

Якщо немає спеціального пристрою для запресовування супорта, можна використовувати ключ. Вставляємо його таким чином, щоб торцева частина впиралася в диск і не пошкодила його. Після чого запресовуємо супорт, з чим не повинно виникнути ніяких проблем.

Ставимо нові колодки, після чого виїжджаємо на тест. Заодно перевіримо плавність зупинки автомобіля – при легкому натисканні на педаль колеса не повинні йти юзом.

В принципі, колодки ADR непогано зупиняють машину. Однак юз коліс починається швидше, ніж на оригінальних колодках. Також дані колодки досить шумні.

Вони не скриплять, але шум гальмування досить відчутний і чується в салоні.

На даних колодках гальмівний шлях склав близько 15 метрів.

Виробник Кьотл

Після проведення попереднього тесту ставимо колодки виробництва Кьотл. Зовнішній вигляд досить хороший, металевих абразивів не видно.

Після проведення пальцем на ньому не залишається слідів, що можна назвати плюсом даного варіанту.

Виробник Кьотл

Сам процес гальмування досить тихий і плавний. Також колодка повністю відповідає вимогам старого методу перевірки – на запах. Вона пахне в'яленою рибою, а на цей показник раніше і орієнтувалися автовласники при пошуку нових якісних колодок.

Загальні враження про дані колодках помітно краще, ніж про попередній варіант. Особливо після того, як деталі трохи прогрілися при їзді.

Виробник Райдер

Зовнішній вигляд цілком нормальний, абразивних металевих елементів не помітно. Однак при проведенні пальцем залишається невеликий брудний слід, що не дуже добре. Такі колодки зазвичай сильно припадають пилом і швидко сточуються.

Колодки Райдер

Представлений варіант гірше попередніх в плані гальмування. Серед плюсів можна виділити тільки відсутність шуму при зупинці авто, а ось педаль довелося утискує в підлогу практично до упору. При цьому загорілася лампочка помилки на приладовій панелі.

Також склалося враження, що задні гальма схоплюють раніше, ніж передні.

Виробник Патрон

Зовні колодки мають досить гарний вигляд. При цьому блиску абразивних матеріалів не видно. У комплекті також є противоскрипна пластина.

Однак на дотик колодки нагадують наждачний папір, а на пальці залишається досить помітний слід.

Виробник Патрон

При установці виникла проблема – супорт не хоче вставати на місце якщо встановлювати нові гальмівні колодки разом з пластинами. Тобто встановити останні можна буде тільки після деякої експлуатації самих колодок.

В нашому випадку всі колодки по 17 мм, а Патрон з пластинами трохи товщі, з-за чого і не влазять навіть при повністю впрессованном супорті.

Представлені вироби, мабуть, одні з найбільш гучних. При цьому автомобіль зупиняється цілком нормально.

Виробник ТРВ

Зовні колодки викликають певні сумніви. Вони чорні, як ніби пофарбовані. Сліди на пальцях не залишають. При цьому колодки досить жорсткі.

Колодки ТРВ

Колеса йдуть в юз навіть при невеликому натисканні на педаль гальма. В цілому, варіант для ризикових водіїв.

Оцінка колодок після експлуатації

Колодки ADR зносилися нерівномірно, є невеликі відколи в деяких місцях. На Кьотл відколів ніяких немає, при цьому сліди зносу також нерівномірні.

Райдер – сильно відкололися краю колодок.

Місця, де колодка стикалася з диском дуже гладкі. Таке враження, що виділяється якась пил, яка призводить до утворення гладкості.

Це може призвести до поганого гальмування в подальшому.

Колодки Райдер після нетривалої експлуатації

З колодками виробника Патрон все досить добре. А ось в ТРВ є проблеми. Таке враження, що зношувалася колодка клаптиками.

Сам матеріал незрозумілий, дивний, як ніби шматками вивалюється.

Тест ефективності гальмування

Для проведення цього тесту був підготовлений спеціальний фіксатор для колодок, з допомогою якого вони будуть підводитися до робочої поверхні.

При цьому буде вимірюватися зусилля, яке необхідно докласти для зупинки обертання диска.

Перевіряємо ефективність гальмування

Колодки ADR показали стабільну навантаження близько 3 кілограмів, при якій вал зупиняється. Навіть при декількох натисканнях показник не змінюється.

Після тесту колодок кожного виробника будемо обробляти вал наждачним папером і обезжирювати, що необхідно для однакових умов для всіх учасників перевірки.

Кетл показали результат всього 1 кг, що досить добре. Варто зауважити, що під час тесту розріз не потрапляє на вал, перевіряється саме вплив рівної частини колодки.

На самому валу не залишилося сліду від впливу колодки, що також можна віднести до плюсів. На самих колодках маленька пляма від тертя в місці контакту.

Наступним пройде тест Райдер.

Тут зусилля становить 5 кг, що досить багато. На валу залишилися сліди від впливу колодок. На самій деталі помітні сліди вироблення.

Зусилля на колодки Райдер 5 кг

Наступним тест пройшли Патрон. Навантаження склало 2 кілограми. На валу залишився невеликий слід від впливу колодки.

По ходу вона просто сильно порошила, і пил потрапляла в місце виробки, що і призвело до утворення невеликих пошкоджень на валу.

На самій колодці непомітно слідів зносу.

Останніми проходили тест колодки ТРВ. При найменшому навантаженні вал починає заклинювати. Через це при найменшому натисканні на педаль гальма колеса і блокувалися.

Це швидше можна віднести до недоліків, ніж до переваг цього варіанту.

Інші тести

Всі колодки добре пройшли температурний тест. Жодна не лопнула і не потріскалася, всі як і раніше зберегли свою форму. Навіть стиснення в лещатах не призвело до утворення пошкоджень.

Колодки добре пройшли термотест

Останнім буде тест на абразивність колодок. Для його проведення потрібно болгарка, на яку встановлюємо шліфувальний круг.

Точимо кожен елемент по черзі і перевіряємо результати подібного впливу.

Колодка, яка буде найбільше іскрити, містить більше твердих абразивних матеріалів, металевої вати. Відповідно, такі колодки досить негативно впливають на поверхню гальмівного диска, сточуючи його.

Колодки не повинні іскрити при впливі на них

Колодки ADR практично не іскрять. Кьотл також показали відмінні результати. На Райдері іскри відсутні взагалі. Патрон досить сильно іскрять.

ТРВ іскрить взагалі надмірно, цього бути не повинно.

І на останок ми поставимо всі різні колодки на автомобіль і спробуємо поїздити так, перевіривши результат через деякий час.

Перевіряти подібним чином якість колодок не слід, оскільки при гальмуванні автомобіль може знести з дороги, проте ми вирішили перевірити.

» Всі статті

Пропонуємо запчастини

Кращих виробників

brand
brand
brand
brand
brand
brand
brand
.