Як покращити світло на автомобілі? Тест галогенних ламп

Однією з важливих умов безпечної їзди, особливо в нічний час, являється нормальне функціонування фар. Вони забезпечують достатнє освітлення дорожнього покриття, дозволяючи своєчасно виявляти різні перешкоди і інших учасників дорожнього руху.

Лампочка фари

Важливо розуміти, що якість освітлення залежить від багатьох чинників. Зокрема, необхідно враховувати яскравість джерела світла, якість виготовлення розсіювача і відбивача, чистоту комплектуючих. Не останню роль грає чистота розсіювача і правильність регулювання фари.

Ключову роль грає безпосередньо джерело світла, оскільки при його поганій якості забезпечити нормальне освітлення іншими засобами буде неможливо. Традиційний варіант з використанням ламп розжарювання вже залишився у минулому і замінений новими рішеннями.

Наприклад, використовуються галогенові і світлодіодні лампи. Поки поширеним є саме варіант галогенових ламп, які і будуть додатково перевірені для вибору найбільш відповідного варіанту.

Декілька порад і тест за визначенням кращої галогенової лампи

Варто відмітити, що існує декілька способів зробити світло яскравіше, і вибір хорошої лампи тільки один з них.

Передусім необхідно стежити за станом фар, їх чистотою. Цілком природно, що брудні фари з будь-якою лампочкою не дадуть досить хорошого освітлення. Навіть незначне забруднення може стати серйозною перешкодою для нормального світла.

Забруднені фари

Також поширеною проблемою, що впливає на якість освітлення, є запітніння фар. Відбувається це із-за попадання вологи всередину. Причина може бути в потрісканому герметику, відсутності заднього ковпака або інших проблемах в конструкції.

Запітнілі фари

Зрештою подібна проблема переростає в серйознішу – іржавіє відбивач. Таку фару зрештою доводиться замінювати повністю.

При порушенні герметичності фари всередину потрапляє пил. Це також негативно впливає на якість освітлення, і такий світлотехнічний пристрій доведеться якісно очищати навіть зсередини.

Багато автовласників проводять демонтаж фари і подальше розбирання для прочищення фари зсередини. Проте є ще один спосіб, який дозволить провести усі необхідні дії без розбирання.

Для цього знадобиться два магніти, один з яких обмотуємо ганчіркою. Обмотаний магніт за допомогою металевого дроту поміщається всередину фари. Магнітом без обмотки водимо по зовнішній стороні фари, а обмотаний в цей час переміщатиметься по внутрішній частині, очищаючи її.

Очищаємо фари за допомогою двох магнітів

Також не рідко буває, що фари жовтіють, біліють, каламутніють, що також дуже негативно позначається на їх функціонуванні. Усунути подібну проблему допоможе звичайна поліровка з використанням спеціалізованих або підручних засобів.

Наприклад, можна використати повстяний круг, спеціальну насадку для дриля, оксид церію. Обробляючи таким чином фари можна істотно підвищити світлопроводимість.

Набор для поліровки фар

Ще однією причиною поганого освітлення є неправильно встановлена фара. Таке буває рідко, але виключати таку вірогідність повністю не варто. Викликана проблема поганого світла може бути і недостатньою напругою.

Проте на повністю справному автомобілі єдиною причиною поганого світла є саме лампочка. Усі вони відрізняються своїми характеристиками, незважаючи на спільність показників.

Багато автовласників помилково перевіряють якість світла лампочки встановлюючи два різні варіанти на свій автомобіль. Після цього яскравість оцінюється простим поглядом на фари. Проте це не вірно, оскільки чим більше світить фара, тим більше світла йде марно.

Куди важливіше освітлення дороги – чим ширше і далі, тим краще, оскільки від цього залежить час, коли буде помічено перешкоду. Також має бути присутньою чітка межа освітленості, щоб не сліпити при їзді інших водіїв.

Багато в чому це залежить від справності фари, її налаштування і ефективності світла. Власне, багато в чому результат залежить від того, як поведеться лампочка.

Саме лампочки і належить сьогодні перевірити. При цьому використовуватиметься самий ходовий варіант – H4. Також заздалегідь готуємо спеціальний стенд для проведення перевірки яскравості світла. Використовуємо для цього підручні матеріали. Встановлюємо перемикачі для ближнього і далекого світла.

Лампочки для тесту

До пластини сонячної панелі додатково підключений вольтметр, який додатково прикритий козирком. Тут все просто – чим вище покаже напругу, тим яскравіше світить лампа.

Підключати джерело світла під час тесту будемо від стабільного джерела напруги, від трансформатора. Він видає практично рівно 12 В, що і потрібне за вимогами тесту. До речі, потужність усіх ламп 60/55 Вт.

Напругу подаємо з трансформатора

Першою на тесті перевіряємо лампочку Маяк. Знайти її вдалося важко. На ближньому світлі вольтметр показав 12,8 В. На далекому світлі показник склав 18,2 В. При включенні 2 спіралей показник коливається, але в середньому складає 19,5 В.

Наступною тест пройде лампочка виробництва Фукура. На ближньому світлі вольтметр показує 21,6 В. Лампа світить яскраво, мерехтінь немає. Далеке світло показує 21,3 В. Обидві спіралі разом показали результат в 23 В.

Перевіряємо лампочки Фукура

Далі тест пройде Осрам. Підключаємо лампочку і включаємо ближнє світло. На ньому лампа показала 20,3 В. На далекому світлі показник склав 20,1 В. Разом спіралі показали результат в 22,6 В.

Тепер на тесті перевіримо лампочки Філіпс. Ближнє світло показало результат в 20,5 В. Далекий досяг відмітки в 19,8 В. Загальне світло показало результат в 22,2 В. Досить непоганий результат, але і не кращий.

Перевірка лампочки Филипс

На черзі перевірка лампочки Дженерал Електрик. На ближньому світлі показник склав 19,7 В, на далекому – 19,5 В. Загальний показник склав 22,1 В.

Наступною на тесті буде бюджетна версія Осрам. На ближньому світлі значення вольтметра склало 18,7 В, на далекому – 19,5 В. Результат роботи двох спіралей – 21,5 В.

Далі перевіряємо показники лампочки Супутник. Ближнє світло показало результат 16,6 В. Далеке світло – 17,8 В. Загальний результат склав всього 19,7 В, що доки є найнижчим результатом.

Результат Супутника низькі

Після цього перевіряємо ще один бюджетний варіант – Ксенай. Ближнє світло видало результат в 17,5 В. Далеке світло зупинилося на відмітці в 18,6 В. Загальний показник складає 20,8 В.

За результатами цього теста безумовну перемогу отримує японський виробник Фукура, лампа якого показала кращі результати з усіх представлених. Проте необхідно перевірити лампи ще і на практиці.

Оскільки виїхати із замету на автомобілі не вдалося, то просто знімемо фару, встановимо її на кріпленні і проведемо тест в зручному місці. Подавати напругу будемо з акумулятора, оскільки тест пройде досить швидко.

Як показав тест, на ближньому світлі краще себе зарекомендували дорожчі варіанти, показавши кращі результати освітлення. Тут також слід зазначити виробника Фукура, який за багатьма параметрами випередив інших топів.

Ближнє світло лампочки Фукура

Зокрема, лампи цього виробника краще освітлюють периметр, а також мають м'якше світло, що особливо помітно на мокрому асфальті. Непогано себе показали лампи Осрам, проте загальне враження зіпсувало синє тонування.

Синє світло від Осрам з характерною тінню

Така ж ситуація з лампами Філіпс, де чітко видно тінь від синього фільтру. Відрізняються тільки розташування спіралі, на Філіпсі світловий потік йде трохи вище.

З далеким світлом ситуація має аналогічний вигляд. Якщо брати результати загалом, то перше місце поза сумнівом отримує Фукура, друге поділили між собою Філіпс і Осрам. Третє місце дісталося Дженерал Електрик. Далі розташувалися усі інші варіанти, замикає став Маяк.

» Всі статті

Пропонуємо запчастини

Кращих виробників

brand
brand
brand
brand
brand
brand
brand
.