Як видалити ржавчину на авто, видаляємо коррозію за допомогою соди
Корпус будь-якого автомобіля під впливом зовнішніх чинників, таких, як волога, бруд і пил, може покритися ржавчинной. Поява корозійних процесів зазвичай більш характерно для порогів, дверей, кришок капота або багажника.
Деякий захист забезпечує антикорозійна обробка кузова. Її регулярне проведення – раз в 2-3 року, дозволить істотно продовжити термін експлуатації авто. Однак з часом все одно можуть утворитися вогнища виникнення корозії.
Усунути корозію повністю досить проблематично, особливо якщо вогнище її виникнення не був вчасно виявлений. Просте фарбування чи неякісна обробка тільки погіршить ситуацію, оскільки іржа буде поширюватися під таким покриттям.
Відповідно, слід пошукати варіанти, які дозволять максимально ефективно прибрати корозійні прояви, тим самим давши можливість продовжити життя кузова авто. Одним з таких засобів є сода.
Видалення корозії за допомогою соди і додаткових засобів
Видалення корозії в даному випадку буде проводитися електрохімічним методом з подальшим оцинкуванням зони проведення робіт. Місце проведення робіт – кромка дверей. Попередньо вогнище корозії вже оброблялося ортофосфорною кислотою.
Обробка кислотою допомогла частково позбутися утворилася корозії, проте потрібно подальша обробка. Для неї будемо використовувати кальциновану соду, а точніше-її розчин. Для цього змішуємо соду з водою і чекаємо повного розчинення, періодично помішуючи.
Також знадобиться дріт з цинковим наконечником, а також електрод з нержавіючої сталі довжиною не менше 10 сантиметрів. Провід підключаємо до плюса акумулятора. При цьому мінус не відключаємо, він так і йде на кузов автомобіля.
На електрод намотуємо невеликий шматок ганчірки. Після чого додатково фіксуємо її за допомогою нитки. Ганчірка необхідна для утримання розчину кальцинованої соди. Добре промочуємо ганчірку в розчині.
В розрив проводу в обов'язковому порядку необхідно поставити лампочку. Бажано лампочку взяти на 55 Вт, галогенову. Можна взяти подібну з протитуманної фари. На один контакт струм приходить, з другого йде.
Це дозволить убезпечити акумулятор на випадок появи короткого замикання. В такому випадку просто загориться лампочка як додаткове обладнання, взявши на себе основне навантаження.
Після цього притискаємо електрод з ганчірочкою до поверхні, яку необхідно обробити. В місці контакту починає відбуватися реакція, яка призводить до кипіння рідини. Сода починає нейтралізувати ортофосфорну кислоту.
Спроби впливати на поверхню ортофосфорною кислотою особливого ефекту не дали. Не допомогло навіть додаткове підключення постійного струму в 12 В. повністю очистити поверхню не вдалося.
Обробка поверхні за допомогою розчину кальцинованої соди вимагатиме певного часу. Звичайно, обробка піскоструменем за допомогою компресора пройшла б швидше, але подібне обладнання дороге і знайдеться не у кожного.
Оцинковувати поверхню до повного видалення іржі не бажано. В кінцевому підсумку з наявних вогнищ досить швидко іржа почне поширюватися і незабаром з'явиться на навколишніх поверхнях.
Електрод треба брати хоча б 10 см довжиною з-за того, що він в процесі робіт починає нагріватися. Якщо він буде коротким, то досить скоро руку почне обпалювати.
Досить глибокі сліди проникнення іржі видалити не вдалося. Однак це вже не критично, оскільки при проведенні оцинковки в результаті виникаючої реакції ці вогнища будуть нейтралізовані.
Далі потрібна соляна кислота, яка додатково гашена цинком. Звичайно, з часом вона жовтіє, а цинк на дні присутній, і реакція вже не відбувається.
Цинковий електрод також обмотуємо ганчірочкою і додатково фіксуємо її ниткою. Наливаємо соляну кислоту в ємність і ретельно вимочуємо ганчірочку з електродом.
Після цього несильно притискаючи електрод до поверхні починаємо проводити по ній. Якщо сильно не натискати і довго не затримувати електрод на одному місці, то поверхня покривається тонким шаром цинку і світлішає.
Якщо ж необхідно ретельно очистити поверхню, то слід добре притиснути електрод та декілька секунд потримати на одному місці. Тоді відбувається невелике пригорання, а шар цинку помітно більше. Поверхня при цьому чорніє.
В тих місцях, де проведення обробки не впадає в очі, можна довше потримати, щоб потім уникнути можливих проблем. При реакції кислота також буде закипати. Однак про її попаданні на руки можна не турбуватися-після гасіння цинком вона вже не агресивна.
Для кращого закріплення результату в місцях глибокого проникнення корозії проводимо ретельну обробку. Знімаємо з електрода ганчірочку, змочуємо його в кислоті і обробляємо поверхню так. Звичайно, з'являться почорніння, але надалі їх приберемо.
Після цього повертаємо ганчірочку на електрод і швидкими рухами затираємо поверхні на місці обробки. Робимо це до того часу, поки поверхня не посвітлішає, після чого протираємо чистою ганчірочкою.
Змочуємо чисту ганчірочку в розчині кальцинованої соди і протираємо поверхню, на якій проводилися роботи. Це необхідно для того, щоб остаточно нейтралізувати залишки кислоти, яка могла залишитися.
Процес досить тривалий, і на обробку навіть невеликої ділянки може знадобитися близько години. Однак це дозволить вирішити проблем з утвореним вогнищем корозії на кузові автомобіля.