Як прибрати стук супортів Деу Ланос

Гальмівна система Daewoo Lanos має ряд особливостей, які інший раз дратівливо діють на водія. Йдеться про появу стороннього шуму з-під передніх коліс, який виникає при наїзді на дорожні вибоїни і інші перешкоди. Цей шум схожий на настирні постукування.

 

Це цікаво! Гальмівна система Деу Ланос з опцією ABS передбачається тільки на шасі з колесами R14. У ходовій же з колесами R13 датчики ABS не використовуються.

 

Джерелом настирного шуму з-під передніх коліс є гальмівні супорта. Слабким місцем супортів є рухливе зчленування кришки супорта із скобою. За рухливість з'єднання відповідають так звані направляючі пальці. З часом направляючі зношуються, попутно розбиваючи свої посадочні місця. Виникає люфт, із-за якого і створюється те саме настирне і дратівливе постукування.

 

Кардинально розв'язати проблему допоможе лише повна заміна гальмівних супортів у зборі. Зрозуміло, заміна супортів є недешевим задоволенням. За комплект супортів у зборі з майстра візьмуть біля $80 - 100. Саме тому водіям і доводиться шукати альтернативні шляхи ремонту. І на сьогодні народними умільцями розроблена трійка ефективних способів, як позбавиться від настирного шуму в супортах.

 

Супорт

 

Ремонт супортів ZAZ Lanos

 

Перед безпосереднім ремонтом супортів їх треба від'єднати. Щоб отримати доступ до супорта, слід від'єднати колесо.

 

Додатково треба буде відкрити капот і викрутити кришку розширювального бачка гальмівної рідини. Кришка відкручується для того, щоб вийшло легко розтискати гальмівні колодки.

 

Не треба забувати, що до гальмівного супорта підключається шланг. Якщо гальмівні супорта мінятимуться на нові, то шланги треба буде пережати. Передавлення гальмівного шланга запобіжить витіканню гальмівної рідини. Пережимати шланг краще всього спеціальним пристосуванням, але можна використати і маленькі лещата або навіть звичайну струбцину.

 

Як зняти гальмівний супорт

  •  
  • Зупиняємося і глушимо мотор. Наявність оглядової ями або естакади не принципова.
  • Вивішуємо на домкраті переднє колесо.
  • Знімаємо колесо.
  • Розтискаємо гальмівні колодки. Це треба для того, щоб вільно зняти кришку супорта ЗАЗ Ланос. Щоб розтиснути колодки, майстрові доведеться удатися до допомоги великої ударної викрутки. Головною метою розтиснення гальмівних колодок є втискування поршня супорта. Щоб вийшло легко втиснути поршень, треба відкрити капот і викрутити кришку на розширювальному бачку з гальмівною рідиною. Якщо цього не зробити, є вірогідність ушкодження гальмівного шланга або елементів ущільнювачів гідросистеми.

Розтискаємо гальмівні колодки

  • Відкручуємо кришку супорта. Кришка тримається на 2 болтах, якими кріпляться і направляючі пальці. Голівки болтів розраховані під ключ на 14.

Відкручуємо кришку супорта

  • Знімаємо кришку супорта. Якщо колодки розлучені, це зробити буде дуже просто. Зверніть увагу, кришка не повинна просто висіти на шлангу, розтягуючи її. Кришку супорта слід просто підв'язати до будь-якого з елементів передньої підвіски. Якщо цього не зробити, то під вагою кришки супорта шланг почне розтягуватися, що приведе згодом до появи на ньому протікань.

Знімаємо кришку супорта

  • Витягаємо гальмівні колодки. Якщо колодки мають солідний пробіг, то старі колодки краще замінити повністю новими.

Витягаємо гальмівні колодки

  • Витягаємо із скоби пружини. Їх треба почистити перед зворотною установкою. Треба почистити і посадочні місця пружин на скобі, там увесь час набивається абразив від зносу колодок і гальмівного диска.

Витягаємо із скоби пружини

  • Виймаємо направляючі пальці супорта. Слід відразу оцінити міру їх зносу. По виробленню на пальцях можна зробити висновок про знос їх посадочних місць, тобто про знос отворів в скобі.

Виймаємо направляючі пальці супорта

  • Знімаємо пильовики напрямних. Якщо пильовики з часом стали дубовими, їх треба відразу ж замінити на нові!

Знімаємо пильовики напрямних

  • Відкручуємо скобу. Вона кріпиться на поворотному кулаці двома болтами з голівкою під шестигранний ключ на 10.

Відкручуємо скобу

  • Розбираємо так само гальмівний супорт на протилежній стороні.

Багато майстрів відмічають, що усе кріплення гальмівного супорта знаходиться у самої дороги. Тому він дуже швидко обростає брудом і іржею. Перед безпосереднім відкручуванням болтів їх треба гарненько почистити від засоров і обробити проникаючим мастилом (WD - 40). При зворотній же установці супорта усі різьбові поверхні рекомендується обробити термостійким мастилом. Підійде силіконове, графітове або омідняюче змащування.

 

Все, можна приступати до ретельної ревізії і ремонту елементів гальмівного супорта.

 

Ремонт супорта методом змащування напрямних

 

Як було сказано вище, супорта Daewoo Lanos починають стукати через появу люфта, викликаного зносом пальців і їх посадочних гнізд. Для усунення люфта треба просто витягнути направляючі пальці і рясно змастити їх спеціалізованим засобом. Зрозуміло, заздалегідь слід гарненько почистити посадочні місця напрямних. Якщо пальці мають помітне вироблення, відразу міняємо їх на нові. Якщо зносилися пильовики, треба замінити і їх.

 

Змащення

 

Для змащування направляючих пальців допустимо використати лише термостійкі речовини. Добре себе зарекомендувало мастило на основі графіту. Багато майстрів позитивно відгукуються і про силіконові види змащувавння.

 

Завдяки щільній консистенції мастило нівелює люфт. Зрозуміло, подібний ремонт носить лише тимчасових характер. Адже мастило з часом виробляється. Воно помалу випаровуватиметься і усихатиме.

 

Заміна мастила в напрямних зазвичай дозволяє усунути люфт супорта на 2000 - 5000 (км) пробігу. Водії, що практикують цей метод, закладають нове мастило в напрямні через кожні півроку або ж раз на квартал, залежно від інтенсивності експлуатації Деу Ланос.

 

Ремонт супорта методом установки ремонтних напрямних

 

Направляючі пальці супорта розміщуються в отворах скоби. По мірі зносу гальмівних супортів на пальцях і їх посадочних місцях з'являється вироблення. Багато автокрамниць пропонують ремонтні пальці напрямних супорта. Вони дещо товщі за стандартні, буквально на 0,25-0,50 (мм). Але щоб їх встановити, треба заздалегідь розсвердлити гнізда напрямниих в самій скобі.

 

Палець

 

Для розсвердлювання скоб краще всього звернутися в токарну майстерню або спеціалізоване СТО. Розсвердлювати скоби треба під певний ремкомплект. Його треба придбати заздалегідь, щоб була можливість підібрати оптимальне свердло.

 

 

Ремонт супорта методом установки пружин

 

Боротися із стуком супортів Деу Ланос можна не лише усуненням люфта напрямних. Якщо супорт буде під невеликою натяжкою, то він миттєво перестане торохтіти. Створити натяжку дозволяють спеціальні пружини. Приклад встановленої в супорт пружини на фото нижче.

 

Пружина

 

Для установки пружини треба лише висвердлити пару отворів в скобі. Діаметр отворів повинен відповідати діаметру хвостовиків пружини. Найчастіше пружини виготовляються з прутка діаметром 3 (мм). Але зустрічаються і товщі пружини.

 

При установці пружин важливо визначити оптимальне місце свердлування отворів. У кінці огляду викладений відеоролик, автор якого наочно показує, де конкретно свердлити отвори для фіксації пружини. Глибина свердління не повинна перевищувати 10 (мм).

 

Додаткова інформація

 

Розуміється, шум з-під передньої підвіски ZAZ Lanos можуть виділяти не лише гальмівні супорта. Винуватцями настирного постукування нерідко є:

 

  1. Шарові опори
  2. Сайлентблоки важелів
  3. Стійки стабілізатора
  4. Втулки стабілізатора
  5. Амортизаційні стійки

 

Не треба забувати, що окрім передньої підвіски в ЗАЗ Ланос є ще і задня. Їй треба приділяти не менше уваги. Тільки комплексне обслуговування підвіски допоможе зробити пересування автомобіля гранично тихим, надійним і безпечним!

 

 

» Всі статті

Пропонуємо запчастини

Кращих виробників

brand
brand
brand
brand
brand
brand
brand
.