Як зняти зовнішній ШРУС з півосі Деу Ланос

Основу ходової ZAZ Lanos складають так звані шарніри рівних кутових швидкостей (ШРУС). Завдяки цим шарнірам на приводні колеса передається крутний момент від КПП. Суть шарнірів полягає в тому, щоб передавати крутний момент від трансмісії на вивернуті колеса. Але з часом ШРУСа зношуються, що помітно відбивається на роботі ходової. Благо, що сьогодні немає дефіциту на запчастини Деу Ланос.

Це цікаво! ШРУС з'явився в результаті глибокої переробки карданного валу. Головна відмінність ШРУСа від кардана полягає у куті передачі крутного моменту. Якщо карданний вал фізично не здатний вивертатися понад 15-20˚, то ШРУС може легко заломлювати крутний момент на кут до 45˚ і навіть більше того.

У Daewoo Lanos, як і будь-якому іншому сучасному автомобілі, використовується 2 типи ШРУСа :

  1. Внутрішній шарнір
  2. Зовнішній шарнір (граната)

Внутрішній шарнір є сполучною ланкою між коробкою швидкостей і піввіссю (приводом колеса). Стосовно зовнішнього ШРУСа, який ще називають гранатою, цей шарнір сполучає піввісь з поворотним кулаком і колісною ступицею.

Обслуговуючи ходову багато водіїв стикаються із складнощами при заміні зовнішнього ШРУСа. Якщо внутрішній шарнір просто витягається з КПП, то зовнішній шарнір не так-то просто зняти. Річ у тому, що зовнішній шарнір фіксується на півосі за допомогою стопорного кільця. Підібратися до нього зовні дуже і дуже проблематично. З цієї причини багатьом водіям доводиться йти на різні хитрощі.

Нижче за текстом буде викладений відеоролик про те, як від'єднати зовнішній ШРУС від півосі.

ШРУС

Заміна зовнішнього ШРУСа ZAZ Lanos

Слід розпочати з того, що зовнішні шарніри, втім як і внутрішні, мають солідний термін служби. При умілому і грамотному водінні ЗАЗ Ланос ШРУСа можуть виходжувати по 150 000 і навіть 200 000 (км) пробігу. Але якщо за кермом сидить малодосвідчений водій, або якщо машині доводиться часто колесити по дорогах поганої якості, шарніри можуть робитися непридатними вже до 70 000 - 100 000 (км) пробігу.

Зверніть увагу, внутрішній і зовнішній ШРУС, при чому як на правому, так і на лівому колесах, необхідно міняти разом, тобто за один підхід. Якщо міняти шарніри по черзі, через час, нові ШРУСа зношуватимуться в прискореному темпі!

При заміні шарнірів не обійтися без заміни півосей.

Як зняти піввісь

  • Заїжджаємо на оглядову яму і стопоримо хід гальмом стоянки.
  • Підводимо передню частину кузова домкратами і підпираємо Деу Ланос знизу страхуючими підставками. Перед піддомкрачуванням украй бажано ослабити затягування як колісних болтів, так і ступичних гайок.
  • Знімаємо колесо на тій стороні, з якою розпочато обслуговування ходовою.
  • Розмикаємо з'єднання шарової опори і поворотного кулака. Для цього слідує: від'єднати стійку стабілізатора, зняти шплінт, відкрутити гайку і вивести палець шарової з кулака. Щоб розімкнути це з'єднання, іноді потрібно докладати велику силу. В даному випадку краще скористатися знімачем.

Розмикаємо з'єднання шарової опори і поворотного кулака

  • Повністю викручуємо ступичну гайку.
  • Вивертаємо кермо до упору. Якщо шарніри обслуговуються на лівому колесі, то вивертати кермо слід в крайнє праве положення. Вивертання керма дозволяє уникнути від'єднання накінечника рульової тяги.
  • Виводимо зовнішній шарнір із зачеплення з поворотним кулаком.

Виводимо зовнішній шарнір

  • Підчіплюємо монтуванням внутрішній шарнір. Слід контролювати місце докладання сили, оскільки поруч знаходиться сальник, його легко пошкодити металевим інструментом.

Підчіплюємо монтуванням внутрішній шарнір

Хвостовик внутрішнього шарніра, який входить в КПП ЗАЗ Ланос, фіксується в трансмісії за допомогою стопорного кільця. При від'єднанні півосі слід прикласти силу так, щоб хвостовик шарніра перемістився вгору і вперед. Інших шляхів безпечного витягання внутрішнього шарніра немає.

Все, можна переносити піввісь у зборі з шарнірам на слюсарний верстак.

Як замінити зовнішній шарнір (гранату)

  • Фіксуємо піввісь в лещатах. Краще всього це робити через м'які накладки. В якості накладок можна використати як деревину, так и товсту гуму.
  • Знімаємо хомути пильовика. На шарнірах зазвичай використовуються затискні хомути. Вони одноразові. Досвідчені фахівці просто перекушують такі хомути і все.

Знімаємо хомути пильовика

  • Посуваємо пильовик. Його треба просто посунути вниз по півосі.
  • Очищаємо нутрощі шарніра від старого мастила. Головною метою цього кроку є розчищення стопорного кільця.
  • Знімаємо стопорне кільце. Для цього майстрові знадобиться спеціальний знімач.

Знімаємо стопорне кільце

  • Від'єднуємо зовнішній шарнір. Без стопорного кільця зовнішній ШРУС від'єднується без зайвих зусиль.

Від'єднуємо зовнішній шарнір

  • Витягаємо старий пильовик. Повторно використати старий пильовик украй небажано, оскільки він може порватися у будь-який момент.
  • Ставимо в новий ШРУС стопорне кільце і набиваємо шарнір новим мастилом. Зазвичай мастило закладається з розрахунку 100 (г) в шарнір і 20-40 (г) в пильовик
  • Одягаємо на піввісь нові хомути і новий пильовик.
  • Протягуємо піввісь в зовнішній шарнір. Коли піввісь повністю одягнеться, майстер почує характерне клацання.
  • Розробляємо шарнір. ШРУС слід обертати в різні боки, щоб мастило розійшлося по недоступних із зовні внутрішнім поверхням. Шарнір повинен обертатися без стороннього шуму і заїдань.
  • Натягуємо пильовик, заздалегідь додавши в нього мастила (20-40 г).
  • Затягуємо хомути. Для затягування хомутів пильовика майстрові буде потрібен спеціальний інструмент. Якщо його немає в наявності, то замість затяжних хомутів слід використати звичайні, з голівкою під хрестову викрутку або торцеву голівку.
  • Повторюємо усі вищеперелічені роботи на протилежній стороні.

Нижче викладений відеоролик, як замінити зовнішню частину ШРУСа у Daewoo Lanos.

Заміна внутрішнього шарніра

Обслуговування ШРУСа не буде повним, якщо не замінити і внутрішній шарнір.

  • Затискаємо піввісь в лещатах внутрішнім ШРУСом вперед. Між притискними губками лещат і валом півосі бажано покласти м'яку проставку.
  • Знімаємо стопорне кільце, за допомогою якого хвостовик внутрішнього шарніра фіксується в коробці швидкостей. Для витягання стопора слід скористатися викруткою з плоским шліцом.

Знімаємо стопорне кільце

  • Знімаємо хомути, які тримають пильовик. Зазвичай хомути ШРУСа є одноразовими, тому з ними можна особливо не церемонитися. Як правило, хомути просто перекушуються.
  • Від'єднуємо обойму внутрішнього ШРУСа. Вона просто витягається.

Від'єднуємо обойму внутрішнього ШРУСа

В деяких випадках малодосвідчені майстри залишають обойму внутрішнього шарніра в корпусі КПП. Подібний ремонт припускає заміну одного тришипа, а обойма залишається старою. Цей метод ремонту є в корені невірним. Заміна внутрішнього ШРУСа припускає заміну як тришипа, так і самої обойми!

  • Знімаємо стопорне кільце тришипа.

Знімаємо стопорне кільце тришипа

  • Від'єднуємо старий тришип.

Від'єднуємо старий тришип

  • Витягаємо старий пильовик.
  • Витираємо начисто піввісь.
  • Одягаємо на піввісь нові хомути і новий пильовик.
  • Ставимо новий тришип і фіксуємо його стопорним кільцем.
  • Додаємо в нову склянку внутрішнього шарніра мастила, з розрахунку 100-120 (г).
  • Одягаємо обойму на тришип. Не забудьте надіти на хвостовик обойми стопорне кільце.
  • Розробляємо шарнір.
  • Додаємо в пильовик мастила (40-60 г) і кріпимо пильовик на шарнірі і півосі.
  • Повторюємо усі перелічені вище операції з внутрішнім шарніром на протилежній стороні.
  • Все, можна встановлювати півосі на місце.
  • Збираємо ходову в зворотній послідовності і робимо пробний заїзд.

Залишити відгук

Пропонуємо запчастини

Кращих виробників

Запчастини Beru купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Bosh купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Continental купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Dayko купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Elring купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Febi купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Mayle купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
.