Як перевірити помпу Шевроле Авео не знімаючи її з авто. Заміна водяного насоса
Система охолодження двигуна Шевроле Авео працює на основі водяної помпи. Завдяки насосу відбувається циркуляція антифризу по каналах охолодження силового агрегату. У помпи є свій робочий ресурс, ця запчастина потребує періодичної заміни.
Артикул водяної помпи Шевроле Авео:
Якщо заміна ременя ГРМ Chevrolet Aveo проводиться з періодичністю 60 000 (км) пробігу, то помпу рекомендується змінювати приблизно через 120 000 (км), тобто разом з кожним 2-м ременем газорозподільного механізму.
Діагностика водяної помпи Шевроле Авео
Зрозуміло, помпа може вийти з ладу і набагато раніше належного. Симптомами несправного насоса є такі прояви:
Несправна робота водяної помпи Шевроле Авео нерідко призводить до неправильного охолодження двигуна. Таке зазвичай відбувається через підклинювання шківу водяної помпи.
Насос системи охолодження змінюється разом з кожним 2-м комплектом ГРМ (ременем і роликами).
Зламана помпа починає підтікати. Виявити знос водяного насоса досить просто. В даному випадку під автомобілем буде калюжа антифризу. Їздити з подібною поломкою небезпечно, оскільки насос може заклинити, що призведе до обриву ременя.
Якщо ремінь ГРМ порветься на швидкості, то поршні неодмінно вдаряться об клапана. Подібна несправність потребує тривалого і дорогого ремонту.
Як замінити помпу антифриза Шевроле Авео
Водяна помпа є складовою частиною ГРМ. Шків водяної помпи приводиться в рух ремінною передачею газорозподільного механізму. Щоб від'єднати насос, потрібно попередньо розібрати ГРМ.
Водяна помпа Шевроле Авео демонтується за такою схемою:
- Спочатку потрібно злити антифриз.
- Прибираємо корпус повітряного фільтра.
- Від'єднуємо ремінь допоміжних агрегатів. Це той самий ремінь генератора, який приводить у рух: генератор, компресор кондиціонера і насос ГУР.
Багато майстрів відзначають, що ремінь генератора найкраще змінювати знизу автомобіля. Для цього потрібно лише зняти правий захист двигуна і повернути натяжний ролик. Це слід робити ключем на 14. Ролик повертається за годинниковою стрілкою за осьовий болт.
Тепер можна приступати до безпосереднього розбирання ГРМ Шевроле Авео. Для цього потрібно спочатку зняти верхню кришку ГРМ.
- Ставимо ГРМ за контрольними мітками. Щоб поєднати мітки, потрібно провернути шків колінвала за годинниковою стрілкою. У цьому положенні поршень на першому циліндрі займає положення верхньої мертвої точки.
- Знімаємо праву опору двигуна. Щоб благополучно від'єднати подушку двигуна, потрібно попередньо підперти знизу піддон двигуна домкратом.
- Відкручуємо і знімаємо шків колінвала. Осьовий болт шківа має головку на 17. Даний кріпак зазвичай затягується з великим моментом сили. Багато майстрів просять помічника, щоб той затиснув і утримував педаль гальма.
Шестерня коленвала, яка захована за шкивом, має додаткову мітку ГРМ. Контрольні мітки повинні бути поєднані як зверху, так і знизу.
- Знімаємо нижню кришку ГРМ Шевроле Авео. Водяна помпа розташована якраз за нижньою кришкою. Тепер можна більш-менш детально ознайомитися з технічним станом водяного насоса.
- Послаблюємо затяжку болтів помпи. Це потрібно для того, щоб вийшло зняти ремінь ГРМ. Корпус насоса антифризу має 3 точки фіксації. У ролі болтів зазвичай використовується кріпак з головкою під шестигранник № 5.
- Провертаємо шків водяної помпи Chevrolet Aveo. Шків має спеціальний ексцентрик. Поворотом шківа можна послабити або натягнути ремінь ГРМ. На ексцентриці є проточка під ключ на 41.
Для повороту шкива водяної помпи рекомендується використовувати спеціальний ключ. Таким пристосуванням зручно маніпулювати в обмеженому просторі вузла ГРМ.
- Знімаємо ремінь ГРМ. У цей момент слід проконтролювати, щоб не збилися мітки газорозподільного механізму. Досвідчені майстри зазвичай використовують спеціальні фіксатори, які дають можливість застопорити шестерні і зірочки в правильному положенні.
Велика частина корпусу водяної помпи Авео прикрита задньою кришкою ГРМ. Щоб демонтувати насос, майстру не обійтися без зняття задньої кришки.
- Від'єднуємо кронштейн опори двигуна. Додатково потрібно буде зняти шестерні ГРМ і коленвала.
- Знімаємо задню кришку.
- Відкручуємо і демонтуємо стару водяну помпу. На її місце ставимо нову помпу. Не забудьте використовувати нову прокладку. Це потрібно зробити обов'язково, так як, старе ущільнювальне кільце обов'язково буде протікати. У подібних випадках доводиться повторно розбирати ГРМ і знімати помпу.
- Збираємо ГРМ у зворотній послідовності і заливаємо в систему охолодження новий антифриз.
Перед запуском двигуна потрібно провернути ГРМ вручну кілька обертів. Якщо шків колінвала крутиться легко, немає заїдань, то можна сміливо запускати мотор.
Додаткова інформація
При заміні водяної помпи Шевроле Авео з'являється вільний доступ під задню кришку ГРМ. Даний момент вкрай важливий для деяких модифікацій цього автомобіля. Мова йде про моделі з прихованим термостатом.
У таких автомобілях термостатичний клапан розташований у потаємному місці, за задньою кришкою газорозподільного механізму. Заміна помпи стає прекрасним приводом, щоб попутно замінити і термостат.
Після заміни помпи потрібно обов'язково запустити двигун і перевірити швидкість прогрівання двигуна. Мотор повинен вийти на оптимальну температуру прогріву гранично швидко.
При обслуговуванні водяної помпи та ГРМ Шевролі Авео слід приділити окрему увагу натягненню ременя ГРМ. Ступінь натяжки гнучкої ремінної передачі можна контролювати за натяжним роликом ГРМ. На ролику є контрольні мітки.
Нормальний рівень натягнення ременя ГРМ передбачає суміщення контрольних міток. Приклад на фото нижче.
Якщо ремінь перетягнутий, рухомий покажчик зайде праворуч від нерухомої мітки. Якщо ж натягнення ременя ГРМ Шевроле Авео буде недостатньо, то покажчик буде зліва.
Питання правильного натягнення ременя ГРМ вкрай важливе, оскільки від цього залежить надійність і довговічність роботи водяної помпи. Зайвий натяг ременя створює великий тиск на шків насоса. У цьому випадку шків буде схильний до перекосу. Через це досить швидко приходить в непридатність підшипниковий вузол.
Якщо ж ремінь матиме погану натяжку, то ремінна передача почне скакати по зубях шестірнят. В даному випадку відбудеться збій в роботі газорозподільного механізму. Подібна несправність зробить роботу двигуна нестабільною і проблематичною.
Якщо мотор з незрозумілих причин почав раптом троїти, зникла потужність і зросла витрата палива, то насамперед рекомендується перевірити мітки ГРМ. Якщо мітки не збігаються, значить ремінь перескочив за зубчастими зачепленнями.
Якщо поганий натяг ременя ГРМ Авео виявився набагато раніше, ніж час планової заміни ременя, то можна буде обійтися простою натяжкою ремінної передачі. Про це детально написано вище. Ремінь ГРМ натягується шкивом водяного насоса.