Як правильно замінити автомобільний акумулятор

Акумуляторний блок легкової машини не живе довше 3-5 років. Їздити на автомобілі зі старим АКБ - небезпечно! Батарея з великим пробігом може підвести в найбільш невідповідний момент.

 

Класичні обслуговуємі акумулятори кислотно-свинцевого типу мають більший термін служби, ніж у сучасних необслуговуваних аналогів (AGM або GEL). Але кислотно-свинцеві батареї вимагають регулярного, а найголовніше грамотного, сервісного обслуговування.

 

Основними ознакою зносу акумуляторного блоку є:

 

  1. Швидкий розряд батареї, що вимагає частого "прикурювання"
  2. Почало блимати освітлення
  3. Напруга АКБ впала нижче 11 (В)

 

Якщо є сумніви в працездатності автомобільного акумулятора, батарейний блок можна перевірити в будь-якому професійному СТО. Додатково багато магазинів з продажу автозапчастин мають в розпорядженні спеціальний діагностичний стенд, що дозволяє швидко і точно визначити ступінь зносу АКБ.

 

В огляді буде розказано, як швидко, грамотно і безпечно провести заміну АКБ. Додатково буде затронута тема правильного вибору акумулятора. В самому кінці огляду викладений відеоролик, на основі якого і створена дана стаття.

 

Автомобільний аккумулятор

 

Покрокова Інструкція, як замінити автомобільний акумулятор

 

Сама по собі заміна АКБ не представляє абсолютно нічого складного. Куди важче правильно підібрати значення ємності і пускового струму, але про це буде розказано далі по тексту. На безпосередню заміну автомобільного акумулятора зазвичай йде до 15 хвилин.

 

  • Зупиняємо авто и вимикаємо абсолютно всі споживачі струму, від магнітоли і прикурювача до освітлення. Глушимо двигун і повністю вимикаємо запалювання. Ключі кладемо в кишеню.

  • Тепер потрібно отримати доступ до відсіку акумуляторного блоку. Найчастіше АКБ розміщується відразу під капотом. Але все ж є машини, в яких батарейний блок знаходиться в багажнику або навіть під заднім сидінням. Автор відео обслуговує АКБ під капотом.

АКБ

Батарейний блок може бути не одним. У великих і важких машинах позашляхового класу нерідко використовується кілька АКБ.

 

  • Розкриваємо від теплоізоляції частину подкапотного простору, де знаходиться акумулятор. Як правило, теплоізоляцію встановлюють тільки в зимовий період року, влітку її зазвичай немає. Обов'язково потрібно дати час акумулятору провітритися від скупчення газів.

  • Знімаємо захисні ковпачки з клем акумулятора.

Багато автомобілів, особливо з числа нового покоління, вкрай чутливо реагують на повне знеструмлення бортової електромережі. Тобто при повному від'єднанні АКБ таких машинах можуть збиватися налаштування ЕБУ, що в подальшому може призвести до неправильноЇ роботи дроселя, форсунок і інших систем авто. Якщо акумулятор змінюється в одній з таких машин, то необхідно відразу ж підключити до клем допоміжну батарею.

 

  • Відключаємо спочатку клему "-". Мінусовій дріт відключається першим виключно в цілях безпеки. "-" є масою, що дозволяє вільно маніпулювати з клемою металевим ключем. Навіть якщо десь майстер випадково і притронется до металлу прилеглих вузлів, то нічого не відбудеться. Якщо ж почати з плюса, то є ризик виникнення короткого замикання.

Відключаємо клему

 

  • Відкручуємо клему "+". Якщо мінусовий дріт вже від'єднаний, то ризик появи короткого замикання можна вважати зведеним до нуля.

Відкручуємо клему

 

  • Знімаємо кріпильну планку. Найчастіше вона знаходиться по центру.

Знімаємо кріпильну планку

 

  • Виймаємо старий АКБ. Зношений батарейний блок необхідно передати на утилізацію. Практично всі СТО і автомагазини приймають старі автомобільні акумулятори. Просто викидати старий АКБ в сміттєвий альфатор категорично заборонено!

Виймаємо старий АКБ

  • Дістаємо гумову підкладку під АКБ. Її вкрай бажано гарненько почистити, помити і висушити.

Дістаємо гумову підкладку під АКБ

 

  • Чистимо і миємо монтажний майданчик під АКБ. Метою чистки є усунення всех слідів окислення. Окисли найкраще прибирати розчином соди.

Чистимо і миємо монтажний майданчик під АКБ

 

  • Зачищаємо клеми. Якщо на клемах є сліди оксидів, то чистити контакти найкраще содою. Для зручності можна задіяти стару зубную щетку. Просто змочуємо щетину і присипаємо її содою. Все, можна сміливо чистити клеми. Автор відео замість соди скористався звичайним наждачним папером. Дуже важливо зачистити якомога більше контактних поверхонь. Чисті клеми позитивно позначаться на стабільності напруги в бортовий електромережі.

Зачищаємо клеми

 

  • Ставимо новий акумулятор.

Ставимо новий акумулятор

 

  • Збираємо вузол і підключаємо АКБ у зворотній послідовності.

  • Якщо бортова мережа повністю знеструмлювалась, то необхідно буде здійснити переналаштування магнітоли, годинника та інших пристроїв.

  • Включаємо запалювання і перевіряємо роботу споживачів струму бортовий електромережі. Заводимо двигун і робимо пробний заїзд.

 

 

Як вибрати оптимальний АКБ

 

Краще всього підбирати акумулятор за прикладом старого АКБ, який встановлювався заводом виготовлювачем транспорту.

 

  • Зверніть увагу на габарити батарейного блоку. Акумулятор повинен повністю відповідати розмірами монтажного майданчика.

  • Принцип кріплення АКБ. В різних автомобілях батарейний блок може використовувати різні принципи фіксації. Це можуть бути шпильки, пластини, планки, стяжки і таке інше.

  • Ємність акумулятора. При виборі оптимальної ємності потрібно відштовхуватися як від класа авто (зокрема об 'єму двигуна), так і від оснащеності. Прийнято вважати, що для автомобілів з двигуном 1,3-2,0 літра необхідний акумулятор ємністю 45-66 (А*год). Для універсалів, кросоверів і позашляховиків з об 'ємом двигуна від 2,0-2,5 літра і вище необхідний АКБ ємність в межах 75-90 (А*год).

  • Пусковий струм. Це значення визначає максимальну силу струму, яку може видати АКБ на протязі короткого часу, до 10-15 секунд. Чим більшим є значення пускового струму, тим менше осічок буде під час запуску двигуна, особливо на морозі. Середнє значення пускового струму для легкового транспорту становить 250-300 (А), за класифікацією EN.

При виборі АКБ за значенням пускового струму потрібно звертати увагу на класифікацію за стандартом. Пусковий струм може класифікуватися за такими нормами, як EN, DIN і SAE. В нашому регіоні найбільше поширення отримав стандарт EN.

 

  • Важлива і технологія виготовлення АКБ. Акумулятори з бюджетної серії використовують традиційне свинцево-кислотний пристрій. АКБ подорожче створюються на основі технології AGM (Absorbent Glass Mat).

Батарейні блоки AGM працюють за таким же принципом, як і класичні свинцево-кислотні АКБ. Різниця між ними полягає лише стані електроліту. Якщо у звичайних кислотно-свинцевих батареях електроліт вільно плюскається між пластинами енергетичних комірок, то в AGM-акумуляторах електроліт знаходиться у пов 'язаному (абсорбованому) стані.

 

Батарейні блоки AGM не потребують обслуговування, вони не бояться струсів і можуть працювати навіть з положення на боці. Головним недоліком AGM-акумуляторів є, звичайно ж, висока вартість. АКБ у виконанні Absorbent Glass Mat і зі середньостатистичними показниками ємності та сили пускового струму (60 А*год і 250 А) коштуватиме в межах $100, тоді як кислотно-свинцеву батарею з такими ж параметрами можна придбати за $30-50.

 

Існує ще кілька типів АКБ, мова йде за батареї GEL та Li-Ion. Це ще більш досконалі акумуляторні блоки, але їх установка є раціональною лише на автомобілі преміум класу.

 

Потрібно окремо зазначити, що сучасні АКБ, в число яких входять AGM, GEL та Li-Ion, проявляють вкрай високу чутливість до якості зарядного струму. При недбалому обслуговуванні подібні акумулятори дуже швидко втрачають ємність.

 

Залишити відгук

Пропонуємо запчастини

Кращих виробників

Запчастини Beru купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Bosh купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Continental купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Dayko купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Elring купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Febi купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Mayle купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
.