Як правильно міняти задні амортизатори Деу Нексія
Оригінальні заводські амортизатори для задньої підвіски Daewoo Nexia відрізняються приємним м'яким ходом. Масляне облаштування задніх амортизаторів дозволяє підвісці "ковтати" навіть самі незначні ударні і вібраційні навантаження. Але що стосується довговічності, штатної амортизації Деу Нексія надовго не вистачає. Зазвичай задні амортизатори просідають до 40 000 - 60 000 (км) пробігу.
Із заднього боку Daewoo Nexia встановлюються нерозбірні цілісні амортизатори. Цікаво, що амортизація цього автомобіля є однаковою і повністю взаємозамінною для модифікацій N100 і N150. Додатково амортизація цього авто взаємозамінна з амортизаторами від Daewoo Lanos і Sens.
Оригінальні амортизатори Дэу Нексия робляться фірмою BOGE. Номер артикулу оригінальних заводських амортизаторів: 96169523. Ці ж амортизатори випускаються і під маркою General Motors, їх номер артикулу: GM-96226990. Зверніть увагу, задні амортизатори для цієї машини не мають розділення на лівий і правий. Амортизатор можна ставити хоч на праву сторону, хоч на ліву.
Як зрозуміти, що прийшло час міняти амортизатори Daewoo Nexia
Найбільш явним симптомом зносу задніх амортизаторів є наявність масляних потьоків на корпусі амортизації. Використовувати автомобіль із хоча б одним пробитим амортизатором неприпустимо! Пробитий амортизатор - це сигнал про необхідність екстреної заміни амортизаторів.
Додатково знос задніх амортизаторів можна діагностувати за наступними ознаками:
- З'явився сторонній шум при наїзді на дорожні перешкоди
- Підвіска перестала гасити ударні навантаження
- Підвіска почала сильно розгойдуватися
- З'явився перекіс
При проблемах з якимсь одним амортизатором необхідно міняти амортизацію парно, тобто на правій і лівій стороні за один раз. Інакше можна добитися перекосу кузова.
Інструкція по заміні задніх амортизаторів Daewoo Nexia
При заміні задніх амортизаторів украй бажано забезпечити легкий і безпечний доступ до амортизаторів знизу. Буде добре, якщо машина буде поставлена на оглядову яму або естакаду. Але якщо немає такої можливості, то майстра легко виручить домкрат і яка-небудь страхуюча підпора.
- Вмикаємо гальмо стоянки і відкриваємо двері багажника.
- Знімаємо кришку з верхньої опори заднього амортизатора. Це робиться з багажного відділення.
- Відкручуємо гайку верхньої опори амортизаційної стойки. Потрібний буде ріжковій ключ на 17. Під час викручування гайки може прокручуватися шток амортизатора. Для фіксації штока у його вершини передбачена проточка під ріжковою ключ на 7. Тобто треба утримувати сам шток і в той же час викручувати гайку.
- Витягаємо притискну шайбу і верхню подушку. Як правило, разом з амортизаторами міняються і подушки. Зазвичай до пробігу 30 000 (км) гумові відбійників амортизатора вже мають сліди зносу (надриви, продавлювання та ін.).
- Вивішуємо задні колеса і ставимо машину на надійні підпори.
- Нижнє кріплення амортизатора знаходиться у самої дороги. З цієї причини нижній болт устигає не просто забруднитися, а поржавіти, прикипіти і закиснути. Перед якимись маніпуляціями з кріпленням його треба добре почистити від усохлого бруду і залити проникаючим мастилом WD-40.
При зворотному ж встановленні задніх амортизаційних стійок Daewoo Nexia нижні болти рекомендується рясно змастити консервантом, за типом автомобільної мовілі. Мастило полегшить наступну заміну амортизаторів.
- Відкручуємо нижній болт, за допомогою якого амортизатор кріпиться до задньої балки. Як і у випадку з верхньою гайкою кріплення має голівку під ключ на 17. Але цей болт краще відкручувати міцним трубчастим ключем. У практиці майстрів відомо немало випадків, коли нижній болт амортизатора так закисав, що злизувалися грані кріплення і навіть ламалися ключі.
- Витягаємо стару амортизаційну стойку. Від'єднуючи амортизатор не забудьте витягнути нижню подушку з притискною шайбою і внутрішню втулку штока. Стосовно внутрішньої втулки, як і відбійники амортизатора, її треба замінити новою.
- Прокачуємо новий амортизатор. Тобто треба попрацювати штоком вгору-вниз, щоб з гідроциліндра вийшло повітря, що скупчилося там. Зазвичай амортизатор прокачується за 10 циклів підйому-спуску штока.
- Встановлюємо новий амортизатор. При установці треба дотриматися ряду важливих правил. Починати установку амортизатора слід з підключення нижнього кріплення. Але при цьому болт затягувати не треба. На цьому етапі слід лише злегка наживити кріплення.
- Потім необхідно повністю витягнути шток амортизатора. На шток одягається гайка, нижній відбійник і втулка. Шток протягується в кузов в ході приспукання домкрата. Далі на шток одягається нижній відбійник і притискна шайба. Поверх укручується гайка. Верхню гайку слід закручувати до тих пір, поки шток не вийде з кріплення на 9 (мм).
- Нижній болт остаточно затягується лише тоді, коли машина повністю стоїть на своїх колесах, без домкратів і інших підпор.
Повторюємо усі процедури по заміні амортизатора на протилежній стороні колісної осі.
Нижче викладений відеоролик, на якому наочно показано, як можна швидко і легко замінити задні амортизатори Деу Нексія.
Вибір задніх амортизаторів
Автомобіль Daewoo Nexia штатно комплектується масляними амортизаторами. Цей різновид амортизації вважається найбільш м'яким з існуючих. Амортизатори масляного типу добре себе зарекомендували при їзді по порівняно гарних асфальтованих дорогах, при цьому салон не має бути навантаженим. Заводська амортизація створена з тим розрахунком, щоб в салоні знаходився тільки водій і ще один пасажир, при цьому багажник має бути порожнім.
Якщо ж в салоні будуть зайняті усі посадочні місця, а багажник буде забитий, то штатні амортизатори тут же просядуть.
Масляний тип амортизаторів не розрахований на високе вагове навантаження.
Якщо автомобіль Деу Нексія часто їздить з пасажирами або заповненим багажником, то в цьому випадку замість масляних амортизаторів слід поставити газо-масляні. Амортизатори газ+масло мають підвищений рівень жорсткості. Газо-масляна амортизація стійко переноситиме часту їзду з великим ваговим навантаженням в салоні або багажнику.
Окрім масляних і газо-масляных амортизаторів ще існують газові (пневматичні). Але на Daewoo Nexia пневматичну амортизацію ставити не рекомендується, оскільки газові амортизатори позиціонуються в якості спортивних. Як зрозуміло, цій машині далеченько до рівня спорткаров.
У викладеному нижче відеоролику фахівець розповідає про принципові відмінності газові, газо-масляних і масляних амортизаторів.
Додаткова інформація
Автомобіль Деу Нексія використовує амортизатори не лише на задній підвісці. Амортизація є і спереду. Як і задні амортизатори, передня амортизація вимагає періодичної заміни.
Варто окремо відмітити, що якщо задні амортизатори є цілісними, то амортизатори для передньої підвіски представлені просто вкладишами (картриджами). Як оригінал використовуються амортизатори виробництва BOGE, номер артикулу: 95079823. Ці ж амортизатори, але з маркуванням General Motors, мають номер артикулу: GM-96226992.
Як і у випадку із задньою амортизацією, передні амортизатори не мають розділення на правий і лівий. Під одним артикулом йдуть і праві, і ліві моделі.
Зверніть увагу, разом з амортизаторами є сенс поміняти і пружини. Заміна пружин на жорсткіші (посилені) зробить підвіску машини стійкої до практично будь-яких вагових навантажень. Особливо часто посилені пружини ставлять на задню підвіску. Цей крок дозволяє трохи підвести зад, придаваючи автомобілю більш агресивного спортивного вигляду.