Як знайти замикання в проводці автомобіля?

Однією з проблем автомобілів є ймовірність виникнення короткого замикання. При цьому наслідки подібної неполадки можуть бути різними. У кращому випадку – просто згорить запобіжник. У гіршому-згорить весь автомобіль.

Виникнути коротке замикання може по ряду причин:

  • Помилки при підключенні електрообладнання.
  • Порушення цілісності проводки в результаті природного зносу.
  • Недотримання правил безпеки при проведенні ремонту, установка проводки в небезпечних місцях, де може відбуватися сильний механічний або технічний вплив.
  • Малоймовірним, але цілком можливим фактором можна назвати і попадання блискавки в автомобіль.

Відповідно, при виявленні проблеми слід відразу почати її пошук і усунення, оскільки експлуатувати автомобіль, в електропроводці якого є замикання, небезпечно. Важливо швидко провести ремонт і замінити пошкоджені запчастини, якщо це необхідно.

Наслідки короткого замикання

Пошук замикання на прикладі окремого авто

Перш за все необхідно пам'ятати про те, що не можна допускати застосування методу заміни згорілого запобіжника в блоці на більш потужний. Саме це часто і призводить до загоряння автомобіля або серйозних пошкоджень в електрообладнанні.

У нашому випадку по лінії габаритів в одному з гнізд стоїть перегорівший запобіжник на 7,5 А, як і належить. Але саме гніздо при цьому оплавлено. Навіть на кришці блоку запобіжників помітні сліди температурного впливу.

Власне, до загоряння автомобіля залишалося небагато. Добре, що власник даного транспортного засобу припинив проводити експерименти з різними варіантами запобіжників.

При цьому власник авто стверджує, що більш потужні запобіжники не ставилися. Однак експериментальним шляхом це легко спростувати.

На місце згорілого запобіжника ставимо новий, на 7,5 А. Після цього включаємо габарити. Запобіжник миттєво перегорає. В салон чутно характерний тріск при згорянні захисного елемента. Якщо спостерігати збоку, то можна помітити іскри і дим.

Блок запобіжників

Правильно підібраний запобіжник не буде перегріватися. Він згорить при замиканні. Нагрівання і перегрів можливі тільки в тому випадку, коли на певне місце встановлений більш потужний, ніж передбачено, захисний блок.

Проблема ясна, залишається одне – знайти місце короткого замикання і усунути проблему. Для пошуку використовуємо спеціалізований комбінований пристрій – дистанційний вмикач маси з індикатором короткого замикання.

Сам індикатор, по суті, звичайна галогенна лампа на 60 Вт, 12 В. Вона підключається замість запобіжника в ту мережу, в якій спостерігається коротке замикання.

За допомогою довгого проводу з двома контактами підключіть пристрій до контактів, де був встановлений згорілий запобіжник. Це дозволить надалі проводити моніторинг стану проводки при проведенні ретельної перевірки.

Підключаємо робоче реле до акумулятора. Для цього передбачено три затиску типу«крокодил». Один призначений для підключення безпосередньо до мінусу акумулятора. Другий підключається до клеми мінуса акумулятора. Третє – до плюса.

Однак перед включенням маси проводимо відключення проводу постійного живлення блоку управління двигуном. Це робиться для забезпечення безпеки даного блоку і уникнення його ушкоджень під час пошуку замикання, оскільки часто буде включатися і вимикатися електроніка.

Коли все підготовлено, підключаємо живлення мережі від акумулятора. При цьому чутно спрацьовування якогось приладу. Важливо зауважити, що на перевіряючому пристрої індикатор може перебувати в двох положеннях – фіксованому або спрацьовувати тільки при натисканні.

Використовуємо дистанційний вимикач маси з індикатором короткого замикання

Включаємо габарити і перевіряємо наявність замикання в мережі автомобіля. При включенні живлення відразу спрацьовує ще один індикатор у вигляді галогенової лампи, що свідчить про наявність замикання.

Перевагою такого варіанту пошуку замикання є саме періодична подача струму. Іноді радять просто підключати лампу в гніздо запобіжника. Однак в цьому випадку лампочка може бути розрахована на більш потужний струм, ніж проводка.

Відповідно, можливо нагрівання проводки, особливо в тій мережі, де відбувається замикання. Як підсумок – проводка починає плавитися, що в кінцевому підсумку може привести до загоряння.

У нашому ж випадку відбувається короткочасне включення мережі. В такому випадку ніяких серйозних наслідків для проводки немає, оскільки вона не встигає перегріватися. В перервах між включеннями можна спокійно шукати місце замикання, без зайвої поспішності.

Для прискорення пошуку замикання переглядаємо найменування пристроїв, підключення яких відбувається по мережі, на якій встановлено цей запобіжник. У нашому випадку це ліві габаритні вогні – передні і задні, ліхтарі освітлення номерного знака, підкапотна лампа, лампа освітлення приладів, контрольна лампа зовнішнього освітлення, підсвічування важелів і прикурювача.

Перебирати всю проводку буде досить довго. Щоб уникнути цього необхідно вибрати напрямок пошуку. Для цього відключаємо джгут задніх проводів.

Перевіряємо стан мережі після відключення колодки джгута заднього. Згідно з показаннями приладів замикання в мережі немає. Відповідно, замикання знаходиться у відключеному джгуті, що вже значно скорочує зону пошуку.

Проблему треба шукати в задній частині автомобіля, починаючи від колодки джгута, можливо в самому джгуті або в якомусь з підключених пристроїв. Підключаємо колодку до мережі і починаємо шукати місце замикання.

Від'єднуємо колодку від заднього ліхтаря, де присутня проводка габариту. Перевіряємо проводку, і виявляємо, що замикання все ще є, значить проблема не з габаритом. Відповідно, слід продовжити пошук.

Перевіряємо блоки окремо

Від'єднуємо колодку з проводом, що йде до підсвічування номерного знака. Однак замикання все ще присутнє в електромережі автомобіля. Доведеться перевіряти весь джгут, оскільки в споживачах замикання не було виявлено.

Прибираємо все з багажника і починаємо перевіряти джгут. Особливу увагу приділяємо проводам, що відповідають за споживачів, зокрема, за провід підсвічування номерного знака. Уважно переглядаємо проводку і орієнтуємося додатково на сигнал приладу контролю.

На одному з вигинів після впливу на провід замикання зникло, що говорить про розташуванні проблеми поблизу. Вдалося відшукати місце пошкодження проводки. Усуваємо проводку, після чого підключаємо всю електроніку згідно з вимогами конкретної моделі.

Залишити відгук

Пропонуємо запчастини

Кращих виробників

Запчастини Beru купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Bosh купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Continental купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Dayko купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Elring купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Febi купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Mayle купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
.