Як часто міняти моторне мастило. На що звертати увагу: кілометраж або мотогодини

Заміна моторного мастила – першочергове завдання у списку сервісного обслуговування абсолютно будь-якого автомобіля. Терміни заміни моторного мастила суворо регламентуються паспортом техобслуговування машини, як і заміни запчастин для китайських авто. Як зрозуміло, у автомобілів з різними модифікаціями ДВЗ термін заміни моторного змащування може різнитися.

 

Середньостатистичне легкове авто з двигуном об'ємом 1,5-2 (л) вимагає заміни моторного мастила через кожні 10 000 – 15 000 (км) пробігу або 1 раз на рік.

 

Моторне мастило Long Life може мати значно більший термін служби, аж до 30 000 – 50 000 (км) пробігу.

 

Досвідчені фахівці відносяться до своєчасної заміни моторного мастила не просто відповідально, а дуже-дуже серйозно. Справа в тому, що старе мастило втрачає значну частину своїх початкових експлуатаційних характеристик:

 

  1. Зменшується кількість антиоксидантів
  2. Консистенція починає пінитись
  3. Змінюється кислотно-лужний баланс
  4. Зменшується обсяг модифікаторів тертя
  5. Багато присадок випадають в осад

 

Найбільший вплив на мастило роблять, звичайно ж, продукти згоряння паливно-повітряної суміші, які обов'язково і неодмінно підмішуються до моторного мастила через поршневу групу. Додатково масло старіє через час і інтенсивність експлуатації мотора.

 

Моторне масло

 

Наслідки використання в двигуні старого мастила

 

Зношене моторне мастило просто перестає нормально справлятися з покладеними на нього обов'язками. При використанні старого масла відбувається наступне:

 

  1. Посилюється механічний знос тертьових пар
  2. Компоненти двигуна піддаються перегріву

 

Багато хто з водіїв приходять в подив, коли після пробігу 50 000 – 70 000 (км) виявляється, що двигун необхідно відправляти на капітальний ремонт. Все це є наслідком використання старого/неякісного мастила.

 

Мастило для двигуна

 

Як розрахувати оптимальний час заміни моторного мастила

 

Багато експертів сходяться на думці, що регламентований паспортом ТО час заміни моторного мастила не відповідає реальним потребам двигуна більшості  сучасних автомобілів. Справа в тому, що при розрахунку оптимального періоду експлуатації моторної мастила беруться в облік еталонні показники експлуатації ДВЗ. До еталонних показників можна віднести: швидкісні режими, якість палива, динаміка їзди, інтенсивність експлуатації машини та ін.

 

В реальності ж дотримувати еталонні режими експлуатації автомобіля не представляється можливим. З цієї причини багато майстрів намагаються якось відкоригувати значення оптимального періоду експлуатації моторної мастила.

 

Переважна більшість водіїв орієнтується при складанні графіка заміни рухового мастила лише по пробігу машини. Але крім кілометражу є ще кілька дуже важливих параметрів, які обов'язково слід враховувати при визначенні часу заміни моторного мастила. Йдеться про мотогодини і витрату палива. Розберемо кожен з параметрів окремо.

 

Кілометраж

 

Кілометраж (пробіг), км

 

Кілометраж – це пройдена автомобілем відстань. Виробники більшої частини сучасних авто вказують у паспорті ТО, що моторне мастило необхідно міняти через кожні 10 000 – 15 000 (км) пробігу.

 

Деякі з малодосвідчених водіїв не знають, що при визначенні оптимального часу заміни моторного мастила по пробігу можна отримати лише віддалене значення. Справа в тому, що пробіг не враховує ні швидкісні режими, ні динаміку їзди, ні загальні умови експлуатації машини. З цієї причини значення пройденого кілометражу необхідно співвідносити з так званими «уточнюючими» параметрами.

 

Мотогодини

 

Мотогодини, ч

 

Мотогодини – це загальний час роботи двигуна, що включає як холостий хід, так і безпосереднє пересування.

 

Параметр мотогодин вкрай важливий для спецтехніки і машин, задіяних у службі таксі. Справа в тому, що таксуючим машинам, як і спеціальним, часто і густо доводиться простоювати з включеним двигуном. Тобто двигун працює на холостому хорду, так чи інакше зношуючись, а одометр стоїть на місці, так як безпосереднього пересування не спостерігається.

 

Як показує практика, середньостатистичне авто проїжджає відстань в 10 000 – 15 000 (км) за 300 мотогодин. Якщо ж говорити за таксистів, то машина може подолати ті ж 15 000 (км) не за покладених 300, а за 450 і навіть 600 мотогодин.

 

600 мотогодин – це 2 стандартних терміну заміни моторного мастила.

 

Автор відеоролика додатково зв'язав час роботи двигуна і кілометраж з середньою швидкістю пересування. Якщо пройдену відстань (15 000 км) розділити на мотогодини (300 ч), то вийде середня швидкість пересування машини. Еталонним значенням середньої швидкості є: 15 000 / 300 = 50 (км/год).

 

Зрозуміло, в умовах густонаселеного пункту оптимальну швидкість пересування складно підтримувати постійно. Простоюючи в пробках і дорожніх заторах мотогодини збільшуються непропорційно з кілометражем.

 

Але інший раз знаючи навіть точне значення мотогодин з пробігом правильно обчислити оптимальний момент для заміни моторного мастила не вийде. Так як в мотогодинах немає даних про саму динаміку їзди. Тобто двигун може працювати повільно або швидко, позначаючись на витраті палива, а на мотогодинах цей момент не відображається.

 

Витрата палива

 

Витрата палива, л на 100 км

 

Витрата палива безпосередньо залежить від швидкості пересування. Вичавлюючи педаль газу при підготовці паливо-повітряної суміші помітно зростає відсоток бензину, а разом з ним і кисню. Чим більше палива спалюється в циліндрах, тим більше продуктів згоряння буде проступати у моторне мастило.

 

Еталоном витрати палива прийнято вважати значення у 1500 (л) на 15 000 (км) пробігу. Але по факту в умовах густонаселеного міста витрачається 2500 – 3000 літра бензину на 15 000 (км) шляху. Адже пересуваючись по трасі в годину пік автомобілю часто доводиться працювати вхолосту, додатково витрачаючи при нульовій або мінімальній швидкості дорогі літри палива.

 

При розрахунку витрати палива обов'язково потрібно врахувати і якість бензину. Адже при складанні плану техобслуговування інженери враховують паливо еталонної якості, яке має мінімум домішок, що вступають у реакцію з моторним маслом. У сучасних реаліях середньостатистичний водій не може собі дозволити купувати еталонне паливо. Щоб заощадити, в бензобак заливається що дешевше.

 

Бюджетне паливо псує мастило на порядок швидше, ніж треба. Якщо нормою вважається заміна моторного мастила після використання 1500 літрів бензину, то при заправці машини дешевим паливом період заміни мастила можна сміливо скорочувати до 1000 (л).

 

 

 

Додаткова інформація

 

Потрібно окремо торкнутися теми використання моторних масел із серії Long Live.  Дані мастила мають у своєму складі підвищений відсоток лугу, який у свою чергу повинен нейтралізувати кислотність, утворюєму продуктами згоряння палива.

 

 

Моторні мастила Long Live застосовні тільки до тих автівок, які заправляються паливом еталонної якості. Якщо ж говорити за реальні умови експлуатації машини в сьогоднішніх умовах, палива належної якості сьогодні практично немає. Переважна більшість заправок пропонують що дешевше.

 

Якщо ж і вдасться знайти хороший дорогий бензин, то не факт, що він буде відповідати заявленим нормам.

 

Більшість фахівців сходяться на думці, що моторне мастило необхідно піддавати заміні кожні 5000 – 7500 (км) пробігу. При цьому потрібно подбати, щоб купити оригінальне фірмове мастило, а не підробку, яка прийде у непридатність до 2500 (км) пробігу.

 

Залишити відгук

Пропонуємо запчастини

Кращих виробників

Запчастини Beru купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Bosh купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Continental купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Dayko купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Elring купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Febi купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
Запчастини Mayle купити в магазині запчастин GeelyParts.com.ua
.