Головка блоку циліндрів Деу Матіз: пристрій і ремонт ГБЦ
Як і будь-який інший автомобіль з ДВЗ, соловий агрегат Daewoo Matiz оснащується головкою блоку циліндрів, яку прийнято називати скорочено ГБЦ. Це один з базових елементів двигуна, в якому зосереджені важливі запчастини Матіз.
ГБЦ - виконавчий вузол газорозподільного механізму (ГРМ). Його основу складають клапана, які відповідають за подачу паливно-повітряної суміші в камери згоряння і відведення відпрацьованих газів.
Принцип роботи клапаного вузла гранично простий. Кулачки розподільного валу по черзі притискають клапана за допомогою рокерів, тобто натискаючих ричагів (коромисел). Стиснення кожного з клапанів відповідає певному положенню колінного валу.
Фази обертання колінвала синхронізуються з фазами обертання розпередвалу за допомогою ременя ГРМ. З цієї причини дуже важливо контролювати техстан ременя газорозподільного механізму Daewoo Matiz. Аварійний технічний стан ременя може призвести до обриву або перескакування ремінної передачі по зубях, що призведе до порушення фаз обертання ГРМ і неправильної роботи двигуна.
Де розташований ГБЦ Деу Матіз
Головка блоку циліндрів монтується поверх блоку циліндрів, в якому розміщуються поршнева група і колінвал. Між головкою блоку циліндрів і БЦ розташована прокладка ГБЦ. Для фіксації головки блоку Daewoo Matiz використовуються спеціальні болти ГБЦ. Поверх ГБЦ знаходиться клапанна кришка. Між кришкою і ГБЦ розташована прокладка клапанної кришки.
Фахівці наполегливо рекомендують змінювати кріплення при кожному демонтажі ГБЦ. Додатково при демонтажі головки блоку доведеться змінювати прокладки ГБЦ клапанної кришки.
- Артикул болтів ГБЦ: 94580081 (оригінал GM)
- Артикул прокладки ГБЦ: 94580082 (двигун 0.8), 96325170 (двигун 1.0)
- Артикул прокладки клапаної кришки: 94580083-GM (двигун 0.8), 96325175 (двигун 1.0)
Розподвал приводиться в рух ременем ГРМ, який взаємодіє з шестірнею. Зубчасте зачеплення кріпиться до торцевої частини розподільного валу одним болтом. Зверніть увагу, місце виходу розподвалу з корпусу захищено сальником. Обслуговування ГРМ є прекрасним приводом, щоб провести заміну і цього ущільнювача.
В автомобілях Деу Матіз з двигуном 0.8 до 2008-2010 років розподвал виходив з обох сторін корпусу ГБЦ. На цих авто з протилежного боку від ГРМ до розпредвалу підключається трамблер. На таких ГБЦ сальник розподвала використовується з 2 сторін.
Конструкція ГБЦ Деу Матіз
До складу головки блоку циліндрів цього авто входять:
- Розподвал. На моделях з двигуном 1.0 використовується 2 розподвали. Один приводить у рух випускні клапана, а другий - впускні. Розподвал спирається на підшипники ковзання. Всі опори розподвалу прикриті кришками, які в народі називають "бугелями".
- Коромисла. Вони ж штовхачі клапанів або рокера. Штовхачі фіксуються на спеціальній напрямній, яка розташовується паралельно розподільчому валу. Зверніть увагу, в Деу Матіз немає гідрокомпенсаторів, з цієї причини водіям необхідно вручну регулювати теплові зазори клапанів.
Контроль і регулювання теплових зазорів рекомендується здійснювати через кожні 20 000 (км) пробігу. У цьому випадку великих проблем із зазорами не буде, якщо якісь зі значень раптом вийшли за поле допуску.
- Клапана. Вони діляться на впускні і впускні. Головки впускних клапанів мають більший діаметр. У місці контакту клапана з корпусом ГБЦ передбачено сідло. Якщо сідло якогось із клапанів розбилося, в його циліндрі буде знижений рівень компресії.
Додатково конструкція клапаного вузла включає такі елементи:
1. Тарілка
2. Пружина
3. Нижня шайба (її називають сідлом пружини або нижньою тарілкою пружини)
6. Сухарі
Найбільш схильними до зносу є напрямні втулки і сальники клапанів, які в народі називають маслозйомними ковпачками. Не потрібно забувати і про знос самих клапанів. Клапана Daewoo Matiz можуть прогорати або гнутися. Найчастіше прогорають головки випускних клапанів, так як вони найбільше нагріваються.
Ремонт ГБЦ
Головка блоку циліндрів Деу Матіз схильна до різних несправностей. До числа найбільш поширених поломок можна віднести:
- Збилися налаштування теплових зазорів клапанів. Інтенсивна робота клапанного вузла і нагрів ГБЦ до високої температури призводять до того, що змінюються зазори клапанів. Зазори можуть збільшуватися або пропадати. Водій Daewoo Matiz повинен час від часу контролювати теплові зазори і при необхідності повертати їх до еталонного значення.
- Пропускає прокладка ГБЦ. Цей ущільнювач або прогорає, або починає пропускати через деформацію корпусу головки блоку циліндрів. І в першому, і в другому випадку зазвичай винен низький рівень антифризу.
- Тече прокладка клапанної кришки. Розгерметизація кришки головки блоку призводить до масложера. У даному випадку слід замінити прокладку новою. У деяких випадках причиною несправності є деформація клапаної кришки. Нерівну кришку необхідно замінити новою.
- Тече сальник розподвалу. Ця неполадка небезпечна тим, що мастило часто потрапляє на ремінь ГРМ, через що ремінна передача може просковзувати по зубах шестерен.
- Деформація клапанів. Найчастіше клапана гнуться при зустрічі з поршневими головками. Таке буває, коли збилися фази ГРМ, через перескакування або обрив ременя. Не потрібно забувати, що в клапанах можуть прогорати головки, а також можуть розбиватися сідла клапанів.
- Почали текти сальники клапанів. На знос сальників зазвичай натякає збільшення витрати моторного мастила. Змащення протікає по напрямній і заливає як головку клапана, так і поршень. Мастило підгорає і перетворюється на сажу.
Для ГБЦ Деу Матіз характерні і багато інших несправностей. Водій повинен регулярно контролювати технічний стан компонентів ГБЦ. При перших ознаках несправності слід без зволікань проводити ремонт!