Сіпається і троїть двигун Деу Сенс (ЗАЗ Шанс). Чистка форсунок, перевірка свічок
Серед автомобілів ЗАЗ Сенс досить широке поширення отримала несправність, яка пов'язана з нестабільною роботою двигуна. Симптомами поганої роботи мотора є такі проблеми:
- Троїть двигун
- Плавають оберти
- Велика витрата палива
- Знизилася тягова потужність
Нестабільна робота мотора Daewoo Sens є збірником поломок силового агрегату. Адже до того ж троъння двигуна може призводити широкий спектр несправностей, від засору паливного фільтра до неконтрольованого підсоса повітря за дроселем.
Що робити, якщо двигун ЗАЗ Сенс почав троїти
Головним етапом відновлення нормальної роботи мотора є проведення діагностики. Інший раз щоб виявити причину тро]ння мотора, майстер може витратити до 70% від загального обсягу часу ремонту.
У практиці досвідчених майстрів зустрічаються випадки, коли винуватця нестабільної роботи двигуна Деу Сенс (ЗАЗ Шанс) не вдається виявити стандартними засобами діагностики. Іноді буває безсилою навіть комп'ютерна перевірка.
У подібних випадках рекомендується вдатися до виконання планових робіт з технічного обслуговування двигуна:
- Заміна високовольтних дротів і свічок запалювання
- Заміна регулятора холостого ходу (РХХ)
- Заміна повітряного фільтра
- та інше-інше
Список планових робіт з обслуговування силової установки є неймовірно великим.
Як показує практика, практично 50% випадків, які пов'язані з нестабільною роботою мотора, а причиною можуть бути запчастини Деу Сенс, а саме відносяться до зносу свічок запалювання і форсунок.
Як замінити свічки запалювання ЗАЗ Сенс
Заміна свічок запалювання повинна здійснюватися з періодичністю не рідше 30 000 (км) пробігу. Зазвичай свічки запалювання на автомобілі Деу Сенс змінюють через кожні 3 роки.
Робочий ресурс високовольтних дротів становить близько 60 000 (км) пробігу. Бронедроти змінюють при кожній 2-й заміні свічок.
- Знімаємо зі свічкових головок бронедроти. Це так звані запальники, які потрібно просто висмикнути. При від'єднанні запальників не потрібно смикати за самі дроти, оскільки можна пошкодити високовольтну проводку.
- Викручуємо свічки. Для цього потрібен спеціальний свічковий ключ.
- Ставимо нові свічки і збираємо вузол назад.
Обов'язково потрібно звернути увагу на стан свічкових головок. За характером нальоту на свічках можна багато чого сказати про техстан двигуна ЗАЗ Сенс.
Колір нальоту на свічкових головках показує наявність мастила в циліндрах і якість паливо-повітряної суміші. Додатково за видом свічок можна визначити якість бензину, яке заливається в бензобак.
Як почистити форсунки Деу Сенс
Система живлення ДВЗ з часом обростає нальотом та іншими засорами. Особливо сильно дістається форсункам. Інжекторні отвори на соплах форсунок мають дуже маленький діаметр, вони легко засмічуються при використанні бюджетного палива.
Для чищення форсунок ЗАЗ Сенс може використовуватися 3 способи:
- Додавання чистих присадок до палива
- Промивання форсунок без демонтажу, на двигуні
- Промивання демонтованих форсунок
Щодо чистячих присадок, даний метод промивання форсунок є повільним. Чистяча хімія заливається в бензобак. Разова порція чистячої присадки зазвичай становить 250 (мл) на повний 50-літровий бак.
Широке поширення набула саморобна чистяча присадка, яка готується на основі Дімексіда та ацетону. Дані компоненти змішуються у співвідношенні 1:4. Тобто потрібно змішати 50 (мл) Дімексіда і 200 (мл) ацетону.
Такий чистячий розчин відмиє не тільки форсунки, а ще й поршневу групу.
Чистячі присадки для бензину рекомендується використовувати як профілактику, на постійній основі. Мийну хімію для палива зазвичай використовують через кожні 3000-4000 (км) пробігу.
Якщо використовувати цей метод на добре забрудненій системі живлення, то форсунки заб'ються ще сильніше! Адже на форсунки хлинуть всі засори з бензобака і паливопроводу, які осідали на стінках довгими роками.
Промивання форсунок на двигуні, без зняття паливної рампи
Даний метод чистки форсунок зазвичай практикується в спеціалізованих СТО. У цьому випадку для миття форсунок паливна рампа підключається до спеціального циркуляційного контуру. Тобто паливо буде братися не зі штатного паливопроводу, а з автономної системи, яка наповнена бензином з концентрованим складом чистячої хімії.
Такий метод чистки форсунок Деу Сенс є швидким. Буквально за один сеанс вдається прочистити забиті нальотом інжекторні отвори.
З мінусів даного методу чищення форсунок можна відзначити необхідність заміни моторного масла після сеансу. Додатково перед початком промивання інжекторів рекомендується від'єднувати каталізатор, якщо він встановлений в системі вихлопу. Замість каталізатора зазвичай ставиться полум'ягасник.
Чистка демонтованих форсунок Деу Сенс
Найбільш якісної чистки можна досягти, звичайно ж, на від'єднаних форсунках. У цьому випадку з'являється можливість використання спеціалізованої чистячої хімії.
Форсунки ZAZ Sens встановлені на паливній рампі. Як зрозуміло, для чищення форсунок необхідно демонтувати паливну рампу і розібрати її.
- Щоб зняти паливну рампу, попередньо необхідно від'єднати дросель і ресивер впускного колектора.
- Рампа кріпиться до тримача за допомогою 2 болтів. Відкручуємо болти. Попередньо від рампи необхідно від'єднати повітряний шланг і паливну трубку. Не забудьте відключити дротові колодки від форсунок.
- Від'єднуємо паливну рампу.
- Знімаємо форсунки. Зверніть увагу, кожна з форсунок має 2 кільця, при зворотному складанні вузла колечки потрібно буде поміняти на нові!
Для очищення інжекторних сопел слід використовувати спеціалізовану хімію. Добре підходять засоби для промивання карбюраторних та інжекторних систем.
Процес чистки форсунок детально показаний на відео вище. Щоб помити сопло, майстер підключив форсунку до джерела постійного струму (12 В). Найкраще підключатися через кнопку, щоб з'явилася можливість легко і безпечно імітувати імпульс спрацювання електромагнітного клапана.
Чистячий засіб допустимо подавати шприцем.