Антифриз червоний, зелений чи синій? Яка різниця окрім кольору?

Антифризи в автомобілі використовуються в системі охолодження двигуна. Циркулюючи по малому або великому кругу системи, ця рідина відповідає за відведення зайвого тепла з його подальшою віддачею в довкілля.

Ефективність роботи багато в чому залежить від складу вибраного антифризу. Багато автовласників помилково вибирають охолоджувальну рідину виходячи виключно з цінової політики, не звертаючи уваги на експлуатаційні характеристики, склад присадок і інші важливі параметри.

Антифризи

Щоб правильно вибрати відповідний антифриз, необхідно враховувати такі характеристики рідини і самого авто:

  • Допустима температура використання вибираного холодагенту.
  • Температура експлуатації двигуна.
  • Вплив використовуваних присадок на радіатор і інші комплектуючі.
  • Матеріали, з яких виготовляються патрубки і радіатор.
  • Ряд інших показниках, про які піде мова надалі.

Варто враховувати, що використовувані раніше і звичні багатьом українським автовласникам тосоли вже не завжди відповідають необхідним вимогам. Відповідно, необхідно шукати інші варіанти рідин.

Сучасний ринок пропонує великий перелік різних охолоджувальних рідин, які відрізняються далеко не лише кольором, але і експлуатаційними характеристиками. Від вірного вибору багато в чому залежить і термін служби цілого ряду комплектуючих в автомобілі.

Особливості різних видів антифризів і можливості їх використання

Сьогодні можна зустріти антифризи 3 кольорів – червоного, зеленого і синього. Кожен з них має певний склад, в якому є як і схожість, так і істотні відмінності. Зокрема, відмінності полягають у використовуваних присадках, властивостях і характеристиках.

Розпочинаємо огляд з синього антифризу (тосола), який з'явився на вітчизняному ринку досить давно. Що стосується складу цієї рідини, а також його характеристик використання, то тут можна виділити такі параметри:

  • У складі тосола виділяються етилгліколь (двоатомний спирт), дистильована вода і присадки.

Склад тосола

  • Варто відмітити, що тосол також може бути і червоним – відмінності в граничних температурах використання складів. 
  • Синій тосол розрахований на використання при температурі від - 40 градусів.
  • Червоний, у свою чергу, може застосовуватися до - 65 градусів.
  • При цьому колір є своєрідним маркетинговим ходом, і призначений швидше для простішого вибору покупцем.
  • З характеристиками виробів слід знайомитися окремо, не орієнтуючись виключно на колір.
  • Багато автовласників не повністю розуміють значення і необхідність присадок в антифризах.
  • Вони вважають, що суміш води і етилгліколя було б досить, адже ця рідина починає закипати тільки при +150 градусах, а замерзає при - 40 градусах. 
  • Проте подібний склад є досить агресивним.
  • Якщо залити такий склад в систему охолодження, то десь через півроку він просто роз'їсть шланги, патрубки і пошкодить радіатор.
  • Відповідно, почнеться теча і усе це доведеться замінювати.
  • Присадки, що додаються, покликані захистити поверхні від роз'їдання і виходу з ладу.
  • У синіх антифризах використовуються виключно хімічні присадки.
  • Переважно використовуються силікати, фосфати і борат.

Присадки в тосоле

  • В даному випадку органічні добавки не використовуються.
  • Використання подібних присадок має певні плюси.
  • Зокрема, вони дозволяють створювати усередині системи охолодження спеціальну захисну плівку, призначену для відвертання контакту стінок з агресивним середовищем.
  • Також ця плівка перешкоджає утворенню корозійних процесів усередині системи охолодження.
  • Товщина такого шару зазвичай складає декілька мікрон.

Формування захисної плівки

  • Проте у цього явища є і зворотна сторона.
  • Зокрема, знижується тепловіддача елементів системи охолодження автомобіля.
  • Особливо це відчуватиметься в літній час, коли на вулиці жарко і системі охолодження доводиться особливо важко.
  • Взимку це можна віднести навіть до плюсів, оскільки авто швидше прогріватиметься.
  • Ще одним мінусом тосола можна назвати випад в осад наявних присадок, що може привести до забивання трубок.
  • Відповідно, через 2-3 роки замінювати рідину доведеться повністю.
  • Максимальна робоча температура тосола складає близько 115 градусів. 
  • Використати його на ряду моделей авто просто не вийде з тієї причини, що робоча температура двигуна у них перевищує цей показник.

Недоліки тосола

  • Далі розглядатимемо зелений антифриз G11.
  • По суті, цей антифриз мало чим відрізняється від попереднього варіанту.
  • До складу також входить етилгліколь, дистильована вода і різні присадки.
  • Відмінність в тому, що тут є і органічна присадка – карбонова кислота.

Склад антифризу Г11

  • Проте частіше її можна зустріти в антифризах G11+, G11++.
  • Робочий діапазон температур в цього холодагенту складав від - 40 градусів до +130.
  • При заливці цього антифризу також утворюється невелика захисна плівка.
  • Проте окрім неї, на місці утворення вогнища корозії, виникав додатковий захист, який локалізував це вогнище і не дозволяв йому поширюватися.
  • Особливо ефективно зелені антифризи працюють з алюмінієвими радіаторами.
  • Негативний вплив цього холодагенту повністю відповідає тосолу.

Особливості зеленого антифризу

  • Наступним варіантом є червоний антифриз – G12 (G12+, G12++ - хоча про останніх буде сказано окремо).
  • Це сучасніші варіанти охолоджувальних рідин.
  • До їх складу також входить етилгліколь, дистильована вода, присадки.
  • Проте присадки в даному випадку не хімічні, а органічні.
  • Використовується переважно карбонова кислота.

Склад червоного антифризу

  • Цей вид антифризу не утворює суцільної захисної плівки.
  • Дія присадок на поверхню відбувається тільки при виявленні вогнища іржі.
  • Карбонова кислота просто блокувала його, не даючи поширюватися далі.
  • Використання такого антифризу дозволило підвищити показники тепловідводу.
  • Антифриз перестав так сильно випадати в осад.
  • Термін експлуатації антифризу за відсутності перевантажень двигуна склав до 5 років. 
  • Робочі температури знаходяться в діапазоні від - 40 градусів до +150 градусів.
  • Мінус полягає в тому, що ефективність присадок зростає вже тільки після утворення корозійних процесів.

Вплив присадок

  • Ніякої попередньої профілактики немає.
  • Проте на ринку почали з'являтися антифризи G12+ і G12++.
  • Вони також складаються з етилгліколя, дистильованої води, присадок.
  • Тільки серед присадок представлена не лише карбонова кислота. 
  • Почали додаватися силікати.
  • Їх кількість складає 10% від усього змісту присадок в антифризі.

Зміст присадок

  • Проте цього вистачає для створення хоча і дуже тонкої, але цілком надійної захисної плівки.
  • Вже в 2012 році на ринку почали з'являтися антифризи G13.
  • По своєму складу вони схожі на попередній антифриз.
  • Тільки замість етилгліколя тут використовується пропіленгліколь.

Склад сучасного антифризу

  • Ця формула є більше екологічно чистою.
  • Також цей варіант є менш активним і агресивним, що дозволяє скорочувати додавання присадок.
  • Зелений антифриз краще використати в алюмінієвих радіаторах, червоний – у мідних або латунних.

Що стосується змішування різних антифризів, то ситуація тут досить складна і заплутана через відсутність якоїсь адекватної стандартизації. Змішувати між собою антифризи однієї групи можна. При цьому нічого особливо страшного статися не повинно.

Важливо розуміти, що колір в одній групі може бути різним, наприклад, G11 може бути як синім, так і зеленим або яким-небудь ще. Куди важливіше дивитися на характеристики.

При змішуванні антифризів з різних груп слід ретельно перевіряти характеристики і не змішувати захисні рідини з антикорозійними. Інакше з великою вірогідністю доведеться довго возитися з системою охолодження.

Варто відмітити, що при доливанні до 0,5 літра іноді негативних наслідків і зовсім непомітно, навіть якщо змішати різні за показниками рідини. Проте в таких випадках краще долити просто води, щоб без проблем дістатися до місця обслуговування авто. Взимку після такої поїздки рідину слід відразу злити.

Виключенням є антифризи категорії G13, в яких використовуються пропіленгліколь. Змішувати цей варіант з іншими категоріями категорично заборонено із-за використання різних спиртів при виготовленні.

А взагалі, краще завжди мати з собою запас відповідного антифризу і при необхідності використати саме його.

» Всі статті

Пропонуємо запчастини

Кращих виробників

brand
brand
brand
brand
brand
brand
brand
.