Тече вода в салон Деу Ланос (Сенс, Шанс)
Автомобіль Daewoo Lanos володіє надійним і красивим з вигляду кузовом. Але рано чи пізно неодмінно настає час, коли ця впізнавана здалеку краса перетворюється на справжнісінький Титанік. Багато моделей ЗАЗ Ланос, як і ЗАЗ Сенс з Шансом, після пробігу 70 000 - 100 000 (км) починають гарненько зачерпувати воду в салон.
Середня товщина металу в кузовному обвісі Деу Ланос становить 0,8 (мм). Ті моделі, які випускалися на ЗАЗ, використовували оцинкований метал. Якщо за автомобілем правильно стежити, то корозія не підначиває метал цієї машини протягом 7-10 років!
Але з ростом пробігу колись герметичний кузов стає голландським сиром, з його знаменитими дірами. Виявити воду в салоні дуже просто. Вся рідина, яка проникла в салон Деу Ланос, збирається в найнижчій точці. Це прикрите килимком днище, під ногами водія або пасажирів, дивлячись з якого боку затікає.
Шляхи проникнення води в салон ЗАЗ Ланос
Якщо на підлозі була помічена калюжа, значить сталася розгерметизація кузова. Виняток становлять лише випадки з проривом системи охолодження або омивача скла (для хетчбеків). Якщо в салон затік антифриз або омивайква, то це відразу буде відчуватися, за виразним характерним запахом, який ні з чим не сплутати.
Протікати може радіатор пічки, а також шланг омивача заднього скла.
У випадках, коли вода затікає в салон ZAZ Lanos після або під час дощової погоди, то це 100% розгерметизація кузова. Вода зазвичай проникає через щілини і наскрізну корозію таких кузовних елементів:
- Днище
- Дах
- Двері
- Шляхи комунікації з підкапотного простору в салон
Левова частка випадків із затіканням води в салон пов'язана зі зносом ущільнювальних елементів. З часом ущільнення усаджуються, дубіють і деформуються, що веде до розгерметизації. Зазвичай течуть ущільнення дверей, багажника і переднього/заднього скла.
Але вистачає і таких випадків, коли вода затікає знизу, через днище. Дно автомобіля представлено не суцільним литим піддоном. У днищі Ланос передбачено безліч технологічних отворів, які зазвичай прикриваються заглушками. Вистачає в днищі і зварних швів.
Зрозуміло, не потрібно забувати і про корозію. Непомічений вчасно "рижик" з часом виростає в наскрізну іржу, яка має тенденцію розростатися і захоплювати прилеглі поруч ділянки.
Нижче викладено відеоролик, автор якого зіткнувся з ситуацією, коли вода проникає в салон з підкапотного простору Daewoo Lanos. Вода зачерпується через шляхи комунікації, за допомогою яких в салон заводяться електричні дроти, вакуумні трубки і трос відкривання капота.
Як перекрити протікання води в салон ЗАЗ Ланос з підкапотного простору
Нерідко вода затікає в салон по оболонці дротів, трубок та іншим елементам, які заходять в салон з боку моторного відсіку. Якщо зняти передні крила, то погляду майстра відкриється картина, як комунікації з підкапотного простору проникають в салон ЗАЗ Ланос. Приклад на фото нижче.
На фото показана ліва сторона. Точно таку ж картину можна спостерігати і праворуч. Комунікації заходять в салон за допомогою герметизуючих сальників.
Як зрозуміло ніщо не вічно. Перепади температури і вологості, а також вплив вібраційних навантажень з часом підначивають навіть метал, не кажучи вже про гумові сальники. Гумові заглушки з часом сохнуть і дубіють, що призводить до виникнення невеликих зазорів, а потім і наскрізних щілин.
У даному випадку завданням майстра є герметизація заглушок. Тобто сальники потрібно посадити на гарний епоксидний клей. Залити герметиком слід і сам вхід комунікацій у сальник. Щоб дістатися до місця входу комунікацій з моторного відсіку в салон, необхідно демонтувати передні крила ZAZ Lanos. Це робиться за такою схемою:
- Обов'язково відкидаємо "мінус" від акумулятора. Ця робиться для того, щоб можна було безпечно зняти блок-фари.
- Вимикаємо основне живлення від передньої фари. На дротовій колодці є фіксатор, якщо його не придавити, то не вийде від єднати роз'єм.
- Від'єднуємо дротову колодку від покажчика поворотів. Як і у випадку з дротом живлення, на колодку поворотника є фіксатор.
- Висмикуємо живлення електрокоректора. Попередньо потрібно натиснути на фіксатор.
- Відкручуємо фару. Освітлювач має 3 точки фіксації. Блок-фара пприкручена зверху 2 болтами з головкою на 10. Додатково передбачена 1 гайка збоку. Як і болти, гайка має головку під ключ на 10.
- Витягуємо фару. Просто виймаємо її, фару Деу Ланос більше нічого не тримає.
- Викручуємо 4 верхні гвинтики, які утримують крило. Потрібна буде або хрестова викрутка, або головка на 7.
- Викручуємо гвинтик у районі дверей.
- Відкручуємо 2 нижні гвинтики. Данне кріплення знаходиться близько від дороги, тому нерідко вого знаходиться в сильно забрудненому стані. Перед відкручуванням нижнього кріплення рекомендується пройтися гвинтиками металевою щіткою. Додатково потрібно обробити гвинтики проникаючим мастилом, за типом WD-40.
- Викручуємо болтики з боку фари.
- Відкручуємо саморіз, яким крило з'єднується з переднім бампером.
- Демонтуємо крило.
- Обробляємо канали комунікації герметиком.
- Повторюємо всі вищезгадані операції на протилежному боці
Додаткова інформація
Зрозуміло, описаний вище випадок підвищення герметичності салону ЗАЗ Ланос є лише малою частиною, від того спектру робіт, які необхідно проводити в рамках комплексної ізоляції. Досвідчені водії цього авто знають, що після пробігу 100 000 - 120 000 (км) салон починає гарненько черпати воду практично з усіх щілин.
Автомобілі з великим пробігом рекомендується ізолювати комплексно:
- Переднє вітрове скло
- Заднє оглядове скло
- Дверні ущільнювачі
- Пороги
- Днище
- Дах
- Багажник
- Моторний відсік
- тощо.
Так, цей фронт робіт є неймовірно трудомістким і дуже-дуже дорогим. Спеціалізовані СТО з ізоляції салону за обробку одного днища беруть не менше $300-500. Звичайно, результат роботи буде на совість. Це установка багатошарової ізоляції, з попередньою заділкою всіх отворів і щілин.
В даному випадку встановлюється ізоляція на всі випадки життя: від води, холоду/спеки, вібраційних навантажень і вуличного шуму.
Особливу увагу слід приділити заміні ущільнювачів на лобовому і задньому склі. З часом ущільнювач у цих місцях "здувається", відкриваючи дорогу потокам дощу і талого снігу. Даний випадок розгерметизації зустрічається мало не в кожному другому Daewoo Lanos з пробігом 120 000 - 150 000 (км).
Купуючи стару машину з пробігом водій повинен бути готовим до істотних вкладень на оновлення ізоляції салону. Комплексна ізоляція салону силами спеціалізованого СТО обходиться в середньому в $1000.
Зрозуміло, багато водіїв, з числа досвідчених, беруться за герметизацію салону ЗАЗ Ланос (Сенс, Шанс) своїми власними силами. У деяких випадках саморобки закінчуються успішно. Але переважна більшість гаражних ремонтів закінчується тим, що машину передають фахівцям.
Справа в тому, що знайти всі шляхи протікання буває дуже непросто. Навіть професійні установники ізоляції інший раз починаю ліпити герметик "методом тику" або скрізь суцільно. На одну діагностику може піти більше часу, ніж на поклейку ізоляції.